Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Peștera Valea Leșului

Agenția pentru Protecția Mediului Bihor preia în custodie

Peștera Valea Leșului

Vineri, 20 iunie 2008, la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Bihor are loc întâlnirea Comisiei de evaluare și atestare a solicitǎrii de preluare în custodie a ariei naturale protejate de interes național „Peștera Valea Leșului” din județul Bihor.

Agenția pentru Protecția Mediului Bihor a transmis dosarul de solicitarea preluǎrii în custodie a ariei naturale protejate de interes național „ Peștera Valea Leșului” din județul Bihor cǎtre Agenția regionalǎ pentru Protecția Mediului Cluj – Napoca în data de 31 martie 2008.
În conformitate cu Ordinul M.M.G.A. nr. 494/2005 privind aprobarea procedurii de încredințare a administrǎrii și de atribuire în custodie a ariilor naturale protejate și a Deciziei nr. 454/ 16.06.2008 a Directorului Executiv al A.R.P.M. Cluj – Napoca, a fost constituitǎ Comisia de evaluare și atestare a solicitǎrii de preluare în custodie cu urmǎtoarea componențǎ : *cosilier dr. Paul Beldean și consilier dr. Adrian Dinuțǎ – A.R.P.M. Cluj – Napoca *un reprezentant al Comisiei pentru ocrotirea monumentelor naturii a Academiei Române *un reprezentant al Consiliului județean Bihor *un reprezentant al Direcției Silvice Oradea.
Comisia va evalua dosarul de solicitare a custodiei care cuprinde: *atestarea identitǎții (prezentarea A.P.M. Bihor, statutul, legislația referitoare la înființarea și funcționarea A.P.M. Bihor, CV-urile persoanelor fizice delegate de solicitant pentru exercitarea custodiei) *memoriu privind activitatea de protecție și conservare a valorilor capitalului natural din aria naturalǎ protejatǎ sau din zonǎ *raport privind situația actualǎ în care se aflǎ aria naturalǎ protejatǎ și problemele cu care se confruntǎ aceasta *propunere de plan de acțiune pentru exercitarea custodiei ariei naturale protejate *recomandǎri pentru preluarea custodiei din partea: Muzeul Þǎrii Crișurilor, Federația Românǎ de Speologie, Asociația pentru Protecția Liliecilor Satu Mare, Centrul pentru Arii Protejate și Dezvoltare Durabilǎ) *alte materiale (fotografii, articole etc).
Peștera Valea Leșului este situatǎ în comuna Bulz, pe raza Ocolului Silvic Remeți, județul Bihor și are o lungime de 800 de metri. În peșterǎ trǎiesc 18 specii de lilieci, specii protejate atât la nivel național cât și internațional, iar în coridoarele laterale s-au pǎstrat câteva resturi scheletice de Ursus Schelaeus.
Peștera a fost declaratǎ, pentru prima oarǎ, ca arie naturalǎ protejatǎ, în anul 1971, prin Decizia  Consiliului județean Bihor nr. 251, reconfirmatǎ prin Decizia nr. 19/1995 a Consiliului județean Bihor, apoi declaratǎ ca arie naturalǎ protejatǎ de interes național prin Legea 5 /2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului național - secțiunea a-III-a –zone protejate.
Prin preluarea în custodie a ariei naturale protejate de interes național „Peștera Valea Leșului” din județul Bihor, A.P.M. Bihor se angajeazǎ sǎ realizeze urmǎtoarele mǎsuri de protecție și conservare: *întocmirea regulamentului de funcționare în termen de șase luni de la atribuirea în custodie *întocmirea planului de management în termen de un an de la atribuirea în custodie care va cuprinde o serie de mǎsuri de protecție cum ar fi: *perimetrarea ariei și desemnarea zonei de protecție conform legislației în vigoare *realizarea închiderii peșterii astfel încât sǎ asigure intrarea liberǎ a liliecilor *vizitarea peșterii va fi permisǎ numai cu acordul custodelui *organizarea de activitǎți de educație ecologicǎ etc.
A.P.M. Bihor a depus spre finanțare, prin programul de finanțare Life + proiectul „Conservarea speciilor de lilieci în Munții Pǎdurea Craiului, Munții Bihorului și Munții Trascǎu”, proiect care include și Peștera Valea Leșului. Proiectul se aflǎ în etapa de evaluare și are perioada de implementare 2009 – 2012.
În urma evaluǎrii dosarului de solicitare a custodiei, Comisia de evaluare și atestare a solicitǎrii de preluare în custodie a luat decizia de atribuire în custodie a ariei naturale protejate de interes național  „Peștera Valea Leșului”  Agenției pentru Protecția Mediului Bihor.
A.R.P.M. Cluj – Napoca va face publicǎ decizia comisiei privind atribuirea în custodie a ariei naturale protejate de interes național „Peștera Valea Leșului”. Dacǎ în termen de cinci zile nu sunt depuse contestații la decizia comisie, din partea publicului interesat,  A.R.P.M. Cluj – Napoca va emite Convenția de custodie, conform Ordinul M.M.G.A. nr. 494/2005 privind aprobarea procedurii de încredințare a administrǎrii și de atribuire în custodie a ariilor naturale protejate.
director executiv, ec. Cǎlin Mocan
ing. Felicia Enache, consilier superior

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 22:47:46 Ora standard a Europei de Est