Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Arii protejate din județul Bihor (VI)

Serialul nostru

Arii protejate din județul Bihor (VI)

Săptămâna trecută, v-am prezentat rezervația naturală Pădurea Rădvani atribuită în custodie Direcției Silvice Oradea și heleșteele Cefa. La ediția de astăzi, vom pătrunde în lumea preistorică a dinozaurilor. Cele mai cunoscute situri fosilifere au fost descoperite în depozite din Vestul Europei: în Anglia, Belgia și în Spania. La aceste situri se adaugă și depozitul de bauxită de la Cornet - Lentila 204 – județul Bihor, descoperit în 1978. Lentila 204 Cornet este rezervație naturală paleontologică, atribuită în custodie Muzeului Þării Crișurilor din municipiul Oradea.

 Lentila 204 Cornet


  
Lentila a fost descoperită prin foraje în anul 1978. În timpul exploatării, minerii Ioan Bumb și Petru Lele au găsit trei vertebre în bauxită în Lentila 204, în mina Brusturi. Prezența oaselor a fost ulterior confirmată de geologul Emilia Tallodi, apoi situl a fost cercetat de către specialiștii de la Muzeul Þării Crișurilor: Tiberiu Jurcsak și Elisabeta Popa, care au constatat faptul că a fost descoperit un mod de fosilizare cu totul neobișnuit – în bauxită, iar oasele găsite aparțin unui grup de dinozauri. Cercetările în perimetrul sitului au continuat până în 1982, în colaborare cu Institutul de Geologie și Geofizică București, iar în 1994 cercetările s-au derulat sub conducerea muzeografului Erika Posmoșanu, în colaborare cu Universitatea din Bristol – Anglia.
Situl fosilifer Cornet - Lentila 204 are o recunoaștere internațională în primul rând datorită faptului că este unicul sit din lume în care vertebrele sunt conservate în bauxită. Este unul dintre cele mai bogate depozite fosilifere din Europa în resturi de reptile zburătoare și păsări. Fauna de dinozauri prezintă similarități cu cea identificată în Anglia, dar la Cornet speciile au dimensiuni mai reduse datorită izolării geografice.
Acumularea de vertebrate de la Cornet a fost depozitată într-un mediu carstic, ca parte a unui sistem de doline, probabil pe una din insulele Mării Tethys.
Fauna de vertebrate din Cretacicul timpuriu este dominată de dinozauri ornithopozi: Dryosauridae g. et. sp., Valdosaurus canaliculatus, Camptosaurus sp. Iguanodon atherfieldensis. Resturile scheletice ale unor reptile zburătoare (pterosauri) sunt rare, dar s-a reușit identificarea a trei reprezentanți: Gallodactylus, Dsungaripterus și un Ornithocheirid (Jurcsák et Popa, 1983, 1984). Păsările au fost studiate de către dr. Eugen Kessler - Universitatea Cluj și au fost determinate două specii noi: Eurolimnornis corneti Kessler et Jurcsák 1986 și Paleocursornis biharicus Kessler et Jurcsák 1986.
Importanța paleogeografică: prezența lui Iguanodon crește importanța sitului, deoarece dacă în Europa de Vest acest taxon este abundent în depozitele Wealdiene, în Europa Centrală și de Est iguanodontidele sunt relativ slab reprezentate, iar situl de la Cornet aduce noi argumente în răspândirea geografică a acestui grup.
Importanța științifică a sitului fosilifer de la Cornet este atestată nu numai de numărul mare de specialiști străini care au vizitat situl și colecția de la Muzeu, dar și de interesul canalului de televiziune Learning Channel din cadrul postului de televiziune Discovery Channel, care în 1996 a filmat Lentila 204 și a prezentat de mai multe ori, în cadrul serialului Discovery – Science.cercetările întreprinse de specialiștii de la Muzeul Þării Crișurilor.

biolog Dorina Radoveț 

inginer Felicia Enache                                                  

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 02:56:38 Ora de vară a Europei de Est