Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Arii protejate din județul Bihor (XIII)

Serialul nostru

Arii protejate din județul Bihor (XIII)

Săptămâna trecută, v-am relatat despre misterele Peșterii Vântului, în această săptămână continuăm explorarea cu Peștera Ciur Izbuc, atribuită în custodie Clubului de Speologie „Cristal” Oradea.

 Peștera Ciur Izbuc

Peștera Ciur Izbuc este declarată, în conformitate cu Legea nr. 5/2000, arie naturală protejată. Peștera Ciur Izbuc are o dezvoltare de 1.300 m și este clasificată, în baza ordinului M.M.G.A. nr. 264/2004, Rezervație Speologică de clasa A. În conformitate cu Legea nr. 462/2001, art. 33, accesul în rezervațiile speologice este autorizat de Academia Română (Comisia Monumentelor Naturii).  Peșterile din clasa A nu pot face obiectul niciunei amenajări sau modificări a factorilor naturali. Ele pot face obiectul explorărilor speologice, cercetării științifice sau turismului ecologic pe bază de autorizații și în limitele stabilite prin regulamentele și planurile de management.
Peștera Ciur Izbuc este poziționată într-un cadru natural foarte important. Mediul subteran oferă trei tipuri de elemente: de ordin morfologic, vestigii paleontologice și vestigii antropologice.
Galeriile cavității, lungi de 1.030 m, sunt dispuse pe două nivele, unul superior, fosil, constituit din Galeria Gururilor, Galeria Aragonitei, Galeria Urșilor și Sala Pașilor, și altul inferior, străbătut de un râu subteran, captat la un nivel și mai coborât printr-un ponor  deschis în propriul talveg. Zestrea turistică a peșterii este concentrată într-o proporție hotărâtoare în etajul superior, care include două galerii în întregime relicte, deosebit de importante prin vestigiile antropologice și paleontologice pe care le adăpostesc. În Sala Pașilor au fost descoperite cele dintâi amprente plantare umane cunoscute în peșterile României. Galeria Urșilor se remarcă prin abundența pieselor fosile și prin varietatea urmelor de activitate ale ursului de cavernă.
Din cele aproximativ 400 de amprente identificate, 188 au făcut obiectul unui studiu biometric și statistic preliminar, soldat cu concluzia că ele datează din Paleoliticul superior, deci de acum 10.000–15.000 de ani, probabil au fost lăsate de o familie compusă din trei indivizi: un bărbat, o femeie și un copil.
Amprentele umane sunt imprimate în același material sedimentar și acoperite cu același strat fin de praf ca și urmele de labe ale ursului de cavernă, semn al unei vechimi considerabile.
Tot în Sala Pașilor au fost găsite numeroase fragmente osoase, cu urme de uzură care arată că ele au fost folosite ca unelte, precum și rădăcina unui canin de urs pe care pare să fi fost gravată, rudimentar, o figurină umană.
Urmele de activitate ale ursului de cavernă sunt concentrate cu precădere în Galeria Urșilor. În afară de amprentele de labe, ele sunt reprezentate de urme de gheare, de așa-numitele „vetre de urs”, de săpături în depozitul de umplutură și de suprafețe de calcar lustruite prin frecare repetată.
Urmele de gheare apar deseori pe pereți, dar abundă îndeosebi în locurile în care animalele au săpat fie pentru a-și adânci vetre, despre care se crede că le-au servit ca locuri de odihnă, fie pentru a încerca să forțeze înaintarea.
Agenția pentru Protecția Mediului Bihor
Serviciul Implementare politici de mediu –Compartiment Protecția Naturii
ing. Monika Ciupleu, șef serviciu,

biolog drd. Dorina Radoveț – consilier principal,
director executiv, ec. Cǎlin MOCAN,
ing. Felicia ENACHE - consilier principal

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 01:51:58 Ora de vară a Europei de Est