Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cel de-al VIII-lea seminar regional în cadrul proiectului „Green Jobs”

Joi și vineri, la Hotel Continental Forum Oradea

Cel de-al VIII-lea seminar regional în cadrul proiectului „Green Jobs”

Joi și vineri (20, 21 febr. 2014), Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Bihor a organizat la Hotel Continental Forum un seminar regional în cadrul proiectului „Green Jobs”.

Lucrările simpozionului au fost deschide de dl Petru Blanariu, director adjunct în cadrul Direcției de Relații Internaționale Eures și Mediere din Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă și managerul proiectului.
„Acesta este cel de-al VIII-lea seminar regional organizat în cadrul proiectului „Green Jobs – Crearea unui sistem de analiză și monitorizare a locurilor de muncă verzi în România”. Cel de-al șaptelea s-a desfășurat zilele trecute la Baia Mare. Practic, regiunea de nord-vest am împărțit-o în două. Am dorit să facem două seminarii în această regiune, astfel încât să dăm posibilitatea la cât mai multă lume să participe și să obțină informații despre proiect”, a precizat coordonatorul de proiect.
La seminarul de la Oradea au fost invitați reprezentanți ai AJOFM din Bihor, Satu Mare și Sălaj, precum și partenerii de proiect.
În continuare, dl Petru Banariu a făcut o prezentare analitică a proiectului (de unde a pornit idee, cadrul general, strategia 2020, obiectivul general și obiectivele specifice, parteneri și activități, precum și rezultatele scontate).
„Conceptul de economie, locuri de muncă verzi, este un concept aș spune destul de nou la nivelul Uniunii Europene. Noi ne-am propus prin acest proiect să vedem ce se face în Uniunea Europeană, în statele membre, să găsim bune practici, să vedem ce se face în România pe această temă și cum putem aduce îmbunătățiri. Pentru început, ne-am propus ca primă activitate în cadrul proiectului identificarea conceptului, să vedem ceea ce însemnă acest concept la nivel internațional. Dacă a fost definit, dacă nu a fost definit, astfel că primul studiu l-am dedicat dezvoltării conceptului de „economie verde și locuri de muncă verzi”, apoi, în cel de-al doilea studiu, să vedem ce se întâmplă la nivelul Uniunii Europene, în special; am încercat să căutăm și bune practici și am selecționat cinci state membre cu bune practici,  care au fost prezentate în cadrul celui de-al doilea studiu. Cel de-al treilea studiu pe care l-am elaborat se referă la situația din România. În cadrul seminarului, dorim să prezentăm rezultatele celor trei studii. În cursul zilei de astăzi, vom prezenta rezultatele primelor două studii, iar mâine, rezultatele celui de-al treilea studiu, care, după părerea mea, sunt și cele mai interesante pentru că se referă la situația concretă din România”,  mai spus dl Petru Blanariu.
 Noua strategie privind creșterea economică și ocuparea forței de muncă în Uniunea Europeană – Europa 2020 – subliniază faptul că o creștere economică durabilă presupune consolidarea unei economii eficiente din punct de vedere al resurselor, solidă și competitivă, exploatând poziția fruntașă a Europei în dezvoltarea de noi procese și tehnologii, inclusiv tehnologii verzi.
Strategia stabilește cinci obiective principale ale UE pentru anul 2020, în funcție de care se vor orienta politicile și acțiunile statelor membre și ale uniunii, două dintre acestea referindu-se la schimbările climatice și energie, respectiv promovarea ocupării forței de muncă; 1.Obiectiv economic – rata de ocupare de 75 la sută 2.Obiectiv tehnologic – trinomul 20x20x20 – reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 20 la sută, creșterea eficienței energetice cu 20 la sută, și creșterea ponderii surselor regenerabile de energie la 20 la sută.
Economia verde
Economia verde presupune un ansamblu de activități care se regăsesc în toate sectoarele economice care au drept trăsătură comună raportarea directă la mediu, în scopul protejării calității, stoparea degradării mediului, conservarea sau restabilirea echilibrelor naturale, economisirea resurselor neregenerabile și aplicarea de soluții alternative pentru protejarea resurselor neregenerabile…Iar un job verde înseamnă un loc de muncă în agricultură, în cercetare, producție, în activități administrative și servicii care au menirea de a menține sau îmbunătăți calitatea mediului în care ne desfășurăm activitatea.
Ovidiu Dan

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 00:16:47 Ora de vară a Europei de Est