Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Steagul clasei”

Elevii clasei a III-a B, de la Școala „Octavian Goga” din Oradea, au ...

„Steagul clasei”

După „Jurnalul meu”, și „Jurnalul clasei”, elevii clasei a III-a B, de la Școala cu clasele I-VIII „Octavian Goga” din Oradea, au inventat „Steagul clasei”, semn că elevilor învățătoarei Floare Vaș le umblă strașnic mintea.

Ideea le-a venit de la lecția de educație civică „Plante și animale ca simbol". Atunci, fiecare și-a ales un animal sau o plantă ca simbol, iar în paralel și-au alcătuit câte un portofoliu cu animalul sau planta simbol. Așa s-a născut „Steagul clasei”, un steag pe care fiecare elev și-a prezentat simbolul preferat (care îl reprezintă).
„Eu mi-am ales un fluture, ne spune Georgiana, iar pe steag am scris: „Frumos colorat și jucăuș ca și copiii; trăiește printre flori”. Denisa G.: „Iasomia dă frumusețe și un parfum plăcut”. Cristina: „Berbecul reprezintă zodia mea”. Raul și-a ales drept simbol un trifoi cu patru foi. „Pe lângă toate, e bine să ai și puțin noroc”, vorba lui Raul. Alexandru: „Spicul de grâu ne dă pâinea cea de toate zilele”. Roxana: „Mărul = sănătate”. Daniel: “Îmi place câinele deoarece este un animal credincios”. Dana și-a ales un porumbel alb pentru că: “Doresc să trăiesc în pace și liniște!” Florin: “Admir puterea ursului”. Alexandra: “Harnică, precum o albină”. Andrei a optat pentru delfin deoarece “delfinul este pașnic, prietenos și inteligent”. Pe Richard îl reprezintă un greieraș, dar nu fiindcă ar fi o fire de artist. “Mă voi strădui să nu-i urmez exemplul”, precizează Richard…
Așadar, steagul clasei a III-a B este o lucrare de referință, inedită și plină de informații “personalizate”! (Ov.D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Steagul clasei”.

Trimite email
duminică, 21 decembrie 2025 la 01:12:47 Ora standard a Europei de Est