Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Sărbătorirea celor 100 de zile de școală

Vineri, la C.N. „Mihai Eminescu”

Sărbătorirea celor 100 de zile de școală

Pentru elevii clasei pregătitoare step by step de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea, ziua de vineri, 28 februarie 2014, a fost o zi specială, de intense trăiri, prilejuite de sărbătorirea celor 100 de zile de școală.

La fel de special a fost evenimentul și pentru învățătoarele clasei, doamnele profesor Silvana Bistriceanu și Adriana Popa, care le-au pregătit în amănunt fiecare moment al zilei, precum și Jobenul Magic cu 100 de lucruri învățate (de cei 28 de copii). Invitații speciali ai sărbătoriților au fost doamna director adjunct prof. dr. Livia Muntean și Gabi, prietenul lor, care i-a pozat și filmat din toate unghiurile.
În cadrul activităților interactive derulate, cei 28 de „bobocei” ne-au surprins prin istețimea lor, prin „arsenalul” de cunoștințe pe care le dețin la această vârstă fragedă, prin sclipirile minții, disciplină și energie creatoare. În prezentarea celor 28 de colecții personale, piatra lor unghiulară (de greutate), le-am admirat sinceritatea și spontaneitatea, farmecul și inteligența practică. Am trăit realmente o bucurie imensă alături de ei preț de două ore, timp în care momentele au alternat mereu, pentru a menține trează atenția și concentrarea la lucrurile și cunoștințele serioase. Evaluarea cunoștințelor s-a făcut în modalități variate, printr-o paletă largă de metode și procedee, mijloace și materiale didactice, prin acțiuni frontale, individuale, dar și pe grupe mai mari sau mai mici.
În intervenția sa, doamna director adjunct Livia Muntean le-a vorbit de jos, de pe covor, apreciindu-i și încurajându-i: „Constat cu bucurie că sunteți cu 100 de zile mai buni, pentru că știți mai multe, mai multe litere, cifrele, văd că știți să socotiți și să scrieți; sunteți mai buni pentru că sunteți mai cuminți, pentru că v-ați împrietenit, pentru că sunt sigur că le iubiți pe doamnele voastre învățătoare. Așa că eu mă bucur foarte mult că m-ați invitat. M-a impresionat tot ce am văzut, m-au impresionat colecțiile voastre. Am dorit să vă spun cât de mult vă apreciem, că sunteți foarte-foarte drăguți, că mă bucur că am fost la sărbătoarea voastră și vă urez succes în continuare”!
A urmat o sesiune de întrebări, în care școlarii au fost la fel de geniali și spontani (gen Eugen): „Când o să mai veniți pe la noi? „O să mai vin, dar nu pot să vă spun acum ziua…” „Bine, înseamnă că este secret!”    
Din respect pentru truda imensă a lor și a părinților, vă vom prezenta colecțiile cu care s-au legitimat, vineri, bravii „soldați” ai Adrianei și Silvanei.  ALB  DENIS-VALENTIN: 100 de piese de puzzle; ALBU  MIHNEA-ALEXANDRU: 100 de informații universale și 100 de cărți de joc cu fotbaliști; CARAIMAN MARIA: clasa celor 100 de rițe - gărgărițe (Rița-Gărgărița fiind mascota clasei); CHIȘ  DENIS-GABRIEL: 100 de gânduri bune; COVACI ALEXANDRU-CĂLIN: 100 de șervețele de la restaurante; DĂRĂBAN DELIA-GABRIELA: poster cu 100 de nasturi; DREBITCA ANDREI-GABRIEL: 100 de prieteni (jucărioare din ouă de ciocolată); GORA ALEXANDRA-NICOLETA: 100 de autocolante cu flori, animăluțe, peisaje; HORVATH  FRANCISCA-MIRIAM: 100 de icoane; IONUȚIU DANIEL-AMELIN: 100 de scoici din Italia; JUDE  EUGEN-MIHAI: 100 de mașinuțe de jucărie; KISS DANIEL-EMIL: 100 de mașinuțe; KISS EDINA-TIMEA: 100 de scoici; LASC ANTONIA-NICOLLE: 100 de ,,făbricuțe” de perle (scoici); LUPUȚI  VLAD-ȘTEFAN: 100 de vorbe bune; MELNICIUC  DELIA: tablou cu 100 de flori naturale uscate; MICU OCTAVIAN-MIHAI: carnețelul cu 100 de propoziții; MOCA  BIANCA-TEODORA: cordonul cu 100 de nasturi; NAGY CYNTHIA-ALEXANDRA: 100 de șervețele: NUSZER JASMINA-ȘTEFANIA: 100 de brățări din Spania; PINTIUȚA  ALEXANDRA-MARIA: clasorul cu 100 de timbre; PIRTE MIRUNA: 100 de magneți; RETEK CRISTINA-ANDREEA: 100 de desene; SEICA  ANDREA: 100 de pene de păsări de curte; ȘIPOȘ  BOGDAN-OCTAVIAN: 100 de omuleți din Lego City; TOMOIAGĂ ANTONIA-EVA: 100 de autocolante; VESA HORIA-TUDOR: colecția dulce de 100 de bomboane; VESA OANA-RAISA: 100 de picturi.
Nota generală pe care o merită clasa și învățătoarele lor, la ceas aniversar, este FB cu steluțe și felicitări, cu mențiunea că nimic nu a fost regizat, iar despre subiectivitate cu încape vorbă, fiind și prima noastră întâlnire în sala lor de clasă.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (107 poze; 93 plus 14 de la Gabi), accesați Galeria foto: Sărbătorirea celor 100 de zile de școală.  

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 10:06:13 Ora de vară a Europei de Est