Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ședința Senatului Universității din Oradea, de luni, 3 martie

Pentru o transparență totală

Ședința Senatului Universității din Oradea, de luni, 3 martie

Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 3 martie 2014.

Reunit în cea de-a doua sa ședință plenară din acest an, sub conducerea președintelui prof. univ. dr. Sorin Curilă, Senatul Universității din Oradea a analizat și aprobat Planul strategic de dezvoltare a instituției în perioada 2014-2020, precum și Metodologia de organizare și desfășurare a concursului de admitere 2014. Legislativul universitar a dezbătut în ședința sa de luni (3.03.2014) actualizarea unui pachet de proceduri privind: elaborarea și aprobarea planurilor de învățământ; inițierea, aprobarea, monitorizarea și evaluarea periodică a programelor de studii; monitorizarea traseului profesional al absolvenților și elaborarea lucrării de finalizare a studiilor.
Agenda dezbaterilor a inclus, totodată, abordarea înființării a noi programe de studii (licență și master), a comisiilor de selecție Erasmus, a unor cadre didactice asociate etc.
Sala „Barbu Ștefănescu”
În unanimitate, membrii Senatului Universității din Oradea au decis ca o sală consacrată activităților didactice din patrimoniul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării să poarte – în semn de aducere aminte – numele regretatului istoric și universitar Barbu Ștefănescu, fost prorector al instituției de învățământ superior orădene, trecut în neființă, în plină putere creatoare, anul trecut.
Universitatea, în perspectiva 2014-2020
Senatul Universității din Oradea a aprobat Planul strategic de dezvoltare a instituției în perioada 2014-2020. Obiectivele acestuia sunt: menținerea celui mai înalt calificativ din punct de vedere al calității învățământului superior; creșterea eficienței și a competitivității procesului de formare profesională; adaptarea ofertei educaționale la dinamica mediului socio-economic; modernizarea structurală și funcțională pentru amplificarea potențialului formativ al instituției; orientarea cercetării științifice spre domeniile declarate prioritare în strategia națională de cercetare – dezvoltare; configurarea Universității ca un pol de excelență în relația cu mediul economic, social, prin implicarea în viața comunității. Toate direcțiile strategice sunt detaliate în obiective concrete, specifice fiecărui sector de activitate.
Noi programe de studiu
Membrii Senatului Universității din Oradea au aprobat înființarea a noi programe de studii. Astfel, pentru ciclul de licență, Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării propun o specializare de Comunicare și relații publice, în vreme ce Facultatea de Inginerie Energetică și Management Industrial, Departamentul de Inginerie și Management Industrial în Textile și Pielărie solicită organizarea de sine stătătoare, pentru a putea crește capacitatea de școlarizare, a programului de studii Tehnologia tricotajelor și confecțiilor, axat numai pe inginerie, spre deosebire de Inginerie economică industrială, cu care coabita, unde curricula include și discipline economice și juridice. La nivelul studiilor masterale, Departamentul de Finanțe – Contabilitate din cadrul Facultății de Științe Economice va gestiona două noi programe, forma de învățământ cu frecvență: Analiză financiară și restructurare economică (domeniul Contabilitate), respectiv Finanțarea și gestiunea proiectelor prin fonduri europene (domeniul Finanțe).
Doctor Honoris Causa
Senatul Universității din Oradea a aprobat decernarea titlului de Doctor Honoris Causa pentru trei universitari de la instituții partenere din străinătate: prof. univ. dr. Maria Manuela de Bastos Tavares Ribeiro (Universitatea din Coimbra, Portugalia), domeniul Relații Internaționale; prof. univ. dr. Jan Wendt (Universitatea din Gdansk, Polonia), domeniul Geografie; prof. univ. dr. Daniel Corteix (Universitatea din Clermont – Ferrand, Franța), domeniul Educație fizică și Sport.
Noi medici, șefi de secție
La propunerea Facultății de Medicină și Farmacie, Senatul Universității din Oradea a aprobat numirea a noi șefi de secție la Spitalul Clinic CF Oradea: dr. Gabriel Dan Sirca, șef de lucrări, medic primar medicină internă, șef la Secția Clinică de Medicină Internă; dr. Sorina Emilia Magheru, asistent universitar, medic primar cardiolog, șef Secția Clinică de Cardiologie; dr.Gelu Cristian Vrabie, medic primar chirurg, șef Secția Clinică de Chirurgie Generală. Dr. Ovidiu Pop, șef de lucrări, va îndeplini funcția de șef al Serviciului de Anatomie Patologică la Spitalul Clinic Municipal Dr. Gavril Curteanu”.
Prof. univ. dr. Lia Pop,
președinte al Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:06:19 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).