Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ședința Senatului Universității din Oradea, de luni, 3 martie

Pentru o transparență totală

Ședința Senatului Universității din Oradea, de luni, 3 martie

Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 3 martie 2014.

Reunit în cea de-a doua sa ședință plenară din acest an, sub conducerea președintelui prof. univ. dr. Sorin Curilă, Senatul Universității din Oradea a analizat și aprobat Planul strategic de dezvoltare a instituției în perioada 2014-2020, precum și Metodologia de organizare și desfășurare a concursului de admitere 2014. Legislativul universitar a dezbătut în ședința sa de luni (3.03.2014) actualizarea unui pachet de proceduri privind: elaborarea și aprobarea planurilor de învățământ; inițierea, aprobarea, monitorizarea și evaluarea periodică a programelor de studii; monitorizarea traseului profesional al absolvenților și elaborarea lucrării de finalizare a studiilor.
Agenda dezbaterilor a inclus, totodată, abordarea înființării a noi programe de studii (licență și master), a comisiilor de selecție Erasmus, a unor cadre didactice asociate etc.
Sala „Barbu Ștefănescu”
În unanimitate, membrii Senatului Universității din Oradea au decis ca o sală consacrată activităților didactice din patrimoniul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării să poarte – în semn de aducere aminte – numele regretatului istoric și universitar Barbu Ștefănescu, fost prorector al instituției de învățământ superior orădene, trecut în neființă, în plină putere creatoare, anul trecut.
Universitatea, în perspectiva 2014-2020
Senatul Universității din Oradea a aprobat Planul strategic de dezvoltare a instituției în perioada 2014-2020. Obiectivele acestuia sunt: menținerea celui mai înalt calificativ din punct de vedere al calității învățământului superior; creșterea eficienței și a competitivității procesului de formare profesională; adaptarea ofertei educaționale la dinamica mediului socio-economic; modernizarea structurală și funcțională pentru amplificarea potențialului formativ al instituției; orientarea cercetării științifice spre domeniile declarate prioritare în strategia națională de cercetare – dezvoltare; configurarea Universității ca un pol de excelență în relația cu mediul economic, social, prin implicarea în viața comunității. Toate direcțiile strategice sunt detaliate în obiective concrete, specifice fiecărui sector de activitate.
Noi programe de studiu
Membrii Senatului Universității din Oradea au aprobat înființarea a noi programe de studii. Astfel, pentru ciclul de licență, Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării propun o specializare de Comunicare și relații publice, în vreme ce Facultatea de Inginerie Energetică și Management Industrial, Departamentul de Inginerie și Management Industrial în Textile și Pielărie solicită organizarea de sine stătătoare, pentru a putea crește capacitatea de școlarizare, a programului de studii Tehnologia tricotajelor și confecțiilor, axat numai pe inginerie, spre deosebire de Inginerie economică industrială, cu care coabita, unde curricula include și discipline economice și juridice. La nivelul studiilor masterale, Departamentul de Finanțe – Contabilitate din cadrul Facultății de Științe Economice va gestiona două noi programe, forma de învățământ cu frecvență: Analiză financiară și restructurare economică (domeniul Contabilitate), respectiv Finanțarea și gestiunea proiectelor prin fonduri europene (domeniul Finanțe).
Doctor Honoris Causa
Senatul Universității din Oradea a aprobat decernarea titlului de Doctor Honoris Causa pentru trei universitari de la instituții partenere din străinătate: prof. univ. dr. Maria Manuela de Bastos Tavares Ribeiro (Universitatea din Coimbra, Portugalia), domeniul Relații Internaționale; prof. univ. dr. Jan Wendt (Universitatea din Gdansk, Polonia), domeniul Geografie; prof. univ. dr. Daniel Corteix (Universitatea din Clermont – Ferrand, Franța), domeniul Educație fizică și Sport.
Noi medici, șefi de secție
La propunerea Facultății de Medicină și Farmacie, Senatul Universității din Oradea a aprobat numirea a noi șefi de secție la Spitalul Clinic CF Oradea: dr. Gabriel Dan Sirca, șef de lucrări, medic primar medicină internă, șef la Secția Clinică de Medicină Internă; dr. Sorina Emilia Magheru, asistent universitar, medic primar cardiolog, șef Secția Clinică de Cardiologie; dr.Gelu Cristian Vrabie, medic primar chirurg, șef Secția Clinică de Chirurgie Generală. Dr. Ovidiu Pop, șef de lucrări, va îndeplini funcția de șef al Serviciului de Anatomie Patologică la Spitalul Clinic Municipal Dr. Gavril Curteanu”.
Prof. univ. dr. Lia Pop,
președinte al Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 11:20:49 Ora de vară a Europei de Est