Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A murit edu.ro sau e în grevă?

Întrebăm, nu dăm cu paru!

A murit edu.ro sau e în grevă?

Nu mai știm ce să credem, în ce și în cine să credem, ce avem voie să facem, să spunem și să scriem???
Avem voie să sărbătorim 1 și 8 MARTIE???

Când am auzit la un post de radio că un inspectorat școlar a interzis serbările de 8 Martie în grădinițe, ne-am întrebat dacă să o luăm de glumă sau de banc! Dar constatăm că nu e nici așa nici așa, ci realitatea pură! Chiar așa, nu se mai aude nici prin Oradea și în Bihor cum că cineva și-ar fi permis să sărbătorească 8 Martie, ba nici la 1 Martie nu a fost prea mare înghesuială! Nici nu mai știm dacă trebuia să publicăm despre Târgul mărțișorului, despre 100 de zile de școală, despre lansarea concursului de engleză, despre lansarea unei cărticele de primăvară la CCD Bihor… pentru că nu mai avem voie să sărbătorim nimic! Noi românii. Alții DA! Americanii, spre exemplu, sau germanii sau slovacii sau maghiarii sau turcii... Dar și noi avem americanii noștri, germanii noștri? Haideți să sărbătorim cu ei, să-i sărbătorim pe ei, dacă noi nu mai avem identitate și nu mai avem voie să avem sărbătorile noastre! Dar nici profesorii de engleză nu s-au mai ostenit în acest an să sărbătorească pe 14 februarie!!! Oare de ce? Dar nici cu Dragobetele nu s-au prea stresat românii, oare de ce? La Grădinița Nr. 46 din Oradea, cu mulți ani în urmă, grupele de germană dădeau lecții românilor în sărbătorirea tradițiilor și obiceiurilor. În ultimii doi ani nu mai mișcă nimeni în formație. Nu spun și o fac în secret sau li s-a pus pumnul în gură?
Pe cine interesează bilanțul zilnic al înscrierilor în clasa pregătitoare, domnilor de la edu.ro?
Pe edu.ro e doliu național, e grevă sau nu mai au voie să scrie nimic (de exemplu despre simulări) în afara știrilor bombă că încă se mai înscriu copiii în clasa pregătitoare, la școlile de stat, pentru că încă mai avem școli de stat, pentru că încă mai avem stat! Ăsta nu poate dispărea? Că prea ne încurcă! Vorbim despre statul român, național, unic sau unitar! Schimbați, domnilor, Constituția! Să nu mai avem nici stat că deja nu mai avem identitate. Cui aparținem, cum ne numim?
Domnilor guvernanți, nu vă mai certați, treceți la măsuri radicale și ne desființați ca națiune, ca popor! Arestați tot ce se poate, nu mai lăsați oamenii liberi!
Chiar am ajuns niște cretini sau numai unii au ajuns în acest stadiu al evoluției?
Ne va fi rușine să spunem și să recunoaștem că suntem și ne mai numim români. Unii, mai deștepți, de multă vreme și-au luat cetățenie dublă, probabil după modelul celor din partide, care sunt când de stânga, când de dreapta, când de centru…, cu inclinații înspre stânga sau dreapta, după cum bate vântul.
Despre simulări am scris la lansare! În rest au mai scris comuniștii, ziarele comuniste! Așa au fost catalogați cei care au scris: comuniști. Noi nu am scris, deci nu suntem comuniști! Oare de ce sunt comuniști cei  care scriu și spun adevărul? Nu chiar tot, pe jumătate sau pe sfert! Sunt prea multe întrebări la care nu cred că putem da un răspuns prompt și corect. Dar oare avem dreptul să dăm răspuns? Noi, cei mici   sau numai cei mari, cei autorizați, cei aleși! Aleși de cine?  Cine i-a ales? Când mai trebuie să mergem la vot? Avem voie?
Facem caz de necaz! Atât ne-a mai rămas, încă!
Deci, e voie să sărbătorim 8 Martie?
Ar cam trebui, pentru că nu e numai sărbătoarea noastră, mi se pare că e încă o sărbătoare internațională!
Dragi copii, stimați dascăli, aveți voie să sărbătoriți FEMEIA din viața și familia Dumneavoastră, din curtea, blocul și din școala (grădinița) Dumneavoastră, din țara noastră și din lumea întreagă, dar fără Mita.SRL, cu apă, ceai, fără zahăr și cu pâine, fără unt și margarină, fără flori și alte daruri interzise!
La mulți ani și felicitări de 8 Martie, fetițelor și fetelor, domnișoarelor și doamnelor, soțiilor, mamelor și bunicilor!
Moise-Ovidiu DAN  

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 03:05:22 Ora de vară a Europei de Est