Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un nou exercițiu ecologic în parteneriat cu elevii Școlii din Cefa

Joi, la Grădinița nr. 46 din Oradea

Un nou exercițiu ecologic în parteneriat cu elevii Școlii din Cefa

Prietenii naturii de la Grădinița nr. 46 din Oradea și Școala cu clasele I-VIII din Cefa au avut astăzi (joi, 10 aprilie 2008) o activitate comună în cadrul proiectului de parteneriat educațional “Exercițiul ecologic începe din grădiniță și se continuă în școală”. Momentul de vârf al activității l-a constituit plantarea a trei arbori în curtea grădiniței.

La încheierea activității, preșcolarii și școlarii din Cefa aveau să-și continuie drumul spre Băile Felix, ei având cuprinsă în programul zilei încă o acțiune de pe agenda proiectului – excursie la Băile Felix, pentru a observa plante protejate prin lege (Nufărul termal).
Paradă, concursuri, expoziții, excursii...
Pe parcursul celor șapte luni de derulare a proiectului (din luna septembrie 2007), activitățile s-au desfășurat la nivelul unităților de învățământ, într-o paletă largă de exprimare, exercițiul ecologic fiind variat, adaptat vârstei. După marcarea Zilei mondiale a animalelor (4 octombrie), prin activități ecologice, atât preșcolarii, cât și școlarii și-au etalat creativitatea, imaginația și priceperea în cadrul atelierelor de creație, confecționând jucării și diferite obiecte din deșeuri, totul culminând cu “Eco-moda” (parada costumelor confecționate din deșeuri). Tot din deșeuri și materiale refolosibile, au fost confecționate căsuțe pentru păsărele. Concursurile pe teme ecologice au precedat expozițiile cu desene și lucrări, iar prezentările video au stârnit curiozitatea, prefațând întâlnirea de astăzi a partenerilor de proiect. Potrivit calendarului ecologic, în 22 aprilie, va fi marcată Ziua Pământului, prin acțiuni ecologice. În perioada 3 aprilie – 2 mai, vor avea loc activități de colectare a hârtiei, în cadrul campaniei “Salvați copacii prin a colecta hârtia”, o manifestare desfășurată sub patronajul  Ministerului Mediului și Dezvoltării Durabile, Instituția prefectului, A.P.M. Bihor și Inspectoratul Școlar. Tot în luna mai este programată o excursie în pădurea Rădvani, de la Cefa. Ultima acțiune, planificată pentru luna iunie, va fi structurată astfel: expoziție cu desene și lucrări, masă rotundă, pe tema “Protejarea mediului”, și jocuri ecologice.
Programe artistice și schimb de daruri
La nivelul Grădiniței nr. 46 din Oradea, protagoniștii zilei au fost copiii grupelor pregătitoare “A” și “B”, și grupa mare “A”. Prin intermediul exercițiului ecologic, și programului artistic, prietenii naturii, copiii educatoarelor Florica Ghelan și inst. Simona Porumb, ed. Camelia Vesea și inst. Otilia Dumitrescu, ed. Florica Popa și inst. Claudia Mocan, au dovedit că educația în domeniul ocrotirii naturii trebuie să înceapă în grădiniță. Fiecare grupă de preșcolari s-a mobilizat pentru a impresiona partenerii, elevii claselor a II-a a III-a și a V-a, însoțiți de înv. Maria Porumb, înv. Laura Chivu și prof. Sandu Porumb; preșcolari ai Grădiniței din Cefa (însoțiți de ed. Rodica Hotea), și  elevii însoțiți de înv. Alexandra Roman și înv. Ramona Crăciun; elevii gimnaziști, însoțiți de prof. Anca Martin și Ioana Marina. Cu fișele de educație ecologică s-a realizat o expoziție. Dansul și muzica au animat spiritele și au apropiat sufletele. La final, gazdele și oaspeții s-au așezat la mese, la un pahar de suc și cozonac, făcând schimb de daruri. Elevii din Cefa au dăruit gazdelor câte un coșuleț cu un iepuraș de ciocolată, cu poza școlii pe coșuleț, preșcolarii orădeni le-au pregătit oaspeților câte o felicitare de Paști (cu ouă și iepuraș).
La final de activitate, centrul de greutate s-a mutat din sala de clasă în curte unde fiecare din cele trei grupe a plantat câte un arbore. Directorii celor două unități de învățământ, inst. Rodica Ștef și prof. Traian Cicortaș, au felicitat copiii și dascălii pentru reușita acțiunii.
“Exercițiul ecologic de astăzi (joi - n.n.) a demonstrat, dacă mai era cazul, că educația în domeniul ocrotirii naturii trebuie să înceapă din grădiniță și să fie continuată în tot timpul anilor de școală, dar și în afara ei. Adevărata educație în materie de ecologie își va atinge scopul când se va reuși ca tânăra generație, convinsă de necesitatea ocrotirii naturii, va deveni factorul activ în acțiunea de împăcare a omului cu natura”, a conchis inst. Rodica Ștef.  (Ovidiu DAN)    
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:Un nou exercițiu ecologic în parteneriat cu elevii Școlii din Cefa.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 22:46:38 Ora de vară a Europei de Est