Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Primul workshop în cadrul competiției Robot Challenge

Luni, în laboratorul de mecatronică al Univ. Oradea, s-a desfășurat

Primul workshop în cadrul competiției Robot Challenge

Birouaș Flaviu Ionuț și Nilgesz Arnold, studenți ai Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică, au organizat luni, 10 martie 2014, primul workshop în cadrul celei de-a V-a ediții a competiției Robot Challenge, sub coordonarea directorului Departamentului de Mecatronică, dl prof. dr. ing. ec. Țarcă Radu Cătălin.

Prin acest eveniment, vrem să aducem Oradea la un nivel internațional competitiv în domeniul tehnic /inginerie. Acest eveniment anual este singura competiție de robotică din Județul Bihor și are ca scop crearea legăturilor între studenți, profesori și companiile angajatoare, creșterea vizibilității domeniului tehnic și a partenerilor astfel inspirând noile generații să încline spre robotică și inginerie.
Astăzi ne-am propus să facem o prezentare generală a tuturor părților componente ale unui robot, să intrăm în partea mecanică și partea electronică, dar și algoritmul de programare. Cam atât o să fie pe ziua de astăzi. Vor mai fi vreo două-trei demonstrații practice și așteptăm ca pentru cel de-al doilea workshop, care va fi peste două săptămâni, în 24 martie, să vină studenții și elevii cu roboții gata făcuți și acolo să lucrăm mult mai practic”, ne-a declarat Nilgesz Arnold.
Eduard și Brendon vor concura în această lună la Viena
La primul workshop, alături de studenți au fost prezenți și trei elevi gojdiști. Ne așteptam să-i vedem luni în laboratorul de mecatronică al Universității din Oradea și pe făuritorii de roboți campioni de la Liceul „Don Orione”: Eduard Mihok și Boldog Cristian, din a X-a B, Kovacs Brendon și Bala Alexandru, din a XI-a A, și pe profesorul lor de informatică și robotică Costin Brânzaș. Așa după cum am scris într-un articol publicat în 24 ianuarie a.c., în această lună, Eduard și Brendon, campionii Liceului „Don Orione”, urmează să participe la Viena, la cel mai mare și mai important concurs internațional de robotică.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Primul workshop în cadrul competiției Robot Challenge.

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:32:31 Ora standard a Europei de Est