Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Educația rutieră salvează vieți!”

Astăzi, a fost lansat proiectul

„Educația rutieră salvează vieți!”

Vineri, 11 aprilie 2008, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității, Compartimentului Poliției de Proximitate și Serviciului Poliției Rutiere din cadrul Inspectoratului de Poliție al județului Bihor a lansat oficial proiectul de siguranță rutieră „Educația rutieră salvează vieți!”

Proiectul se adresează categoriei de vârstă 3 – 14 ani și vizează însușirea și respectarea de către cei mai mici participanți la trafic a principalelor reguli de circulație rutieră, în vederea reducerii numărului de accidente rutiere cu victime copii.
Asimilarea unor cunoștințe și norme specifice educației rutiere în vederea formării unei conduite preventive și civilizate încă de la o vârstă fragedă, cultivarea interesului pentru problematica rutieră având ca finalitate protejarea vieții, dobândirea unor noțiuni utile din circulația rutieră sunt doar câteva din obiectivele proiectului, care se va derula pe o perioadă de 12 luni.
Astfel, într-o manieră agreabilă și adaptată vârstei, copiii vor fi angrenați într-o serie de activități interactive, toate menite să le contureze și consolideze un comportament rutier preventiv prin: *jocuri, concursuri, desene cu tematică rutieră *activități de învățare, cunoaștere, formare și consolidare de cunoștințe și deprinderi pe linie de circulație rutieră *vizionarea filmului educativ – preventiv „Jurnal pe patul de spital”, urmată de discuții libere cu elevii și copiii preșcolari pe această temă *recomandări cu caracter educativ –preventiv, însușirea și respectarea acestora, distribuirea unor pliante cu conținut preventiv adresate tinerilor participanți la trafic.
Alături de polițiști sunt implicați ca parteneri în proiect Administrația Imobiliară Oradea, Școala Auto „Dorina”, Liceul de Artă, Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna”, Școala cu clasele I-VIII  nr.11, grădinițele de copii nr. 27, 35, 41 și 43 din municipiul Oradea.
Lansarea oficială a proiectului a avut loc la sediul Școlii Auto „Dorina”. (M.V.)

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 07:11:14 Ora standard a Europei de Est