Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cea de-a doua reuniune Comenius, în Turcia

În săptămâna 3 – 7 martie

Cea de-a doua reuniune Comenius, în Turcia

„A călători este, pentru cei tineri, o parte a educației; pentru cei mai vârstnici – o parte a experienței” – Francis Bacon.

„Cultura și mediul”
În săptămâna 3 – 7 martie 2014, o echipă a Școlii Gimnaziale „Georgiu Popa”, Cîmpani s-a deplasat în orașul Karamursel, provincia Kocaeli din Turcia pentru a se alătura celorlalte șase școli partenere (din Turcia, Germania, Letonia, Spania, Franța și Grecia) în cadrul celei de-a doua reuniuni de proiect multilateral de parteneriat școlar Comenius „Cultura și mediul” și totodată prima mobilitate pentru ei.
Echipa Școlii Gimnaziale „Georgiu Popa” formată din prof. coordonator Denisa Lucuța, doamnele profesoare Elena Rengle, Anca Boldor, Loredana Boc, Monica Nica și Ioana Boc, împreună cu elevii Dobra Gabriela, Laza Georgiana, Szutor Eniko (clasa a VII-a), Bogdan Mariana, Bortiș Paul, Marc Marina și Moza Luminița (clasa a VIII-a) s-au reunit la școala Güzelkiyi Ortaokulu, Karamursel în cadrul unor activități școlare și extracurriculare cu partenerii străini în proiectul care se derulează cu sprijinul financiar al Comisiei Europene prin Programul Sectorial Comenius al Programului „Învățare pe tot Parcursul Vieții”.
Temele abordate în cadrul acestei întruniri au fost: Monumente integrate în mediu, Mediul reflectat în muzică, dans, religie și mitologie și Flora și fauna locală. Agenda reuniunii a inclus, de asemenea, un material despre sistemul educațional turcesc, punerea în scenă a unui crâmpei din ritualul de nuntă turcesc și cântece tradiționale. Copiii au participat la Clasa europeană în cadrul căreia au desfășurat activități de grup cu tema „Pădurea și beneficiile ei” pentru o mai bună intercunoaștere și interacțiune.
Elevii români au locuit în această perioadă la familii gazdă pentru că și ei, la rândul lor, au găzduit elevi la prima reuniune de proiect care avut loc în România. Copiii au fost foarte bine primiți în familii și s-au adaptat repede fiind prieteni deja cu elevii turci de la prima reuniune și comunicând cu ei zi de zi prin mijloacele virtuale. Cu acest prilej au gustat din stilul de viață autentic turcesc, învățând parte din obiceiurile și ritualurile lor.
Pentru că vizitarea unei alte țări învață despre cultură și civilizație, istorie și artă, echipele partenere au participat la două excursii care au avut ca scop cunoașterea orașului Istanbul din punct de vedere istoric și cultural și a orașului Yalova din perspectivă naturală, geografică, fiind abordate chiar cele două elemente cheie ale proiectului.
Masa rotundă care a avut loc în ultima zi a concluzionat că obiectivele proiectului au fost realizate având un impact deosebit asupra partenerilor și asupra familiilor care au găzduit elevi.
Următoarea mobilitate va avea loc în Germania, perioada 5-9 mai.
Prof. Denisa LUCUÞA
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cea de-a doua reuniune Comenius, în Turcia.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 23:57:37 Ora de vară a Europei de Est