Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Participarea la Concursul „Mathématiques sans frontières”

Matematică și interdisciplinaritate la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș

Participarea la Concursul „Mathématiques sans frontières”

Prima ediție a Concursului „Mathématiques sans frontières” a avut loc în anul 1989 în Strasbourg, Alsace, Franța, prin Inspection Pédagogique Régionale în colaborare cu Institut de Recherche sur l’Enseignement des Mathématiques (IREM) și coordonat de asociația Mathématiques sans frontières. Concursul a cunoscut, an de an, o participare internațională numeroasă. România participă la acest concurs începând cu anul 2003.

În școala noastră organizăm concursul, an de an, începând cu anul școlar 2007-2008. Anul acesta sărbătorim a șaptea participare înscriind 6 clase la MSF și 3 clase la MSF Junior. Deoarece concursul s-a desfășurat în 11, respectiv 13 martie 2014, se așteaptă rezultatele de la echipa de coordonatori naționali (profesorii: Sabin Edmond Emanuel și Sabin Tamara). Din echipa locală a concursului fac parte: profesorii de matematică: Crina BERCOVICI, Simona CAP, Gheorghe CAP, Nicolae ILE și Violeta ZOÞ, profesorii de limbi străine: Corina SABĂU, Ioana RADA, Georgeta CRISTEA, Tabita GABOR, Traian BOGDAN, Cristina ȘTEF, prof. Manuel BERCOVICI (informatică) – RESPONSABIL.
La ediția din acest an la concursul Mathématiques sans frontières 2014 s-au înscris 4.549 de elevi, 184 de clase, 39 de școli din 16 județe. Din Bihor a participat la concurs și o clasă de la Colegiul Economic Partenie Cosma” Oradea.
La concursul Mathématiques sans frontières Junior 2014 s-au înscris 6.930 de elevi, 315 clase, 87 de școli din 25 de județe. Din Bihor au participat la concurs o clasă de la Liceul cu Program Sportiv „Bihorul” Oradea și 3 clase de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Oradea.
Mathématiques sans frontières este un concurs între clase care rezolvă exercițiile de matematică aplicată în echipă. Redactarea explicațiilor/justificărilor se face în limba franceză pentru exercițiile 2-13 și în altă limbă modernă, la alegere, pentru exercițiul 1, având ca timp de lucru 1 oră și 30 de minute. Creșterea numerică a participanților la concurs se datorează originalității lui: participarea întregii clase ce lucrează în echipă, exerciții ce permit tuturor elevilor să participe la găsirea soluțiilor, exerciții prezentate sub formă ludică, făcând apel la calități și competențe care dezvoltă caracterul aplicativ al matematicii. Desfășurarea concursului se face la aceeași dată/oră cu același subiect. Limba străină folosită la redactarea rezolvărilor/justificărilor marchează dorința afișată de a depăși granițele dintre țări. Concursul se adresează elevilor claselor de liceu (MSF) și de gimnaziu (MSF Junior). Concursul este precedat de două simulări care ajută elevii să înțeleagă regulamentul concursului, îi stimulează să lucreze în echipă, să rezolve probleme care sunt corectate de echipa locală.
Detalii despre concurs se găsesc la adresa http://www.msfromania.ro/
La fel ca în anii anteriori, Concursul MSF este aprobat în Calendarul Activităților Educative Naționale.
În acest an el se regăsește în CAEN nr. 24334/1/07.03.2014, Domeniul Științific (A12), Nr. 6.
Echipa din Beiuș urează tuturor participanților MULT SUCCES!
Redactor, prof. Manuel Bercovici
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Participarea la Concursul „Mathématiques sans frontières”.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 02:19:07 Ora standard a Europei de Est