Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul „Performanțe crescute pentru elevii din învățământul preuniversitar”

Vineri, au fost premiați 18 elevi care au obținut rezultate deosebite în

Proiectul „Performanțe crescute pentru elevii din învățământul preuniversitar”

Dl prof. Ioan Vlașin, managerul proiectului „Performanțe crescute pentru elevii din învățământul preuniversitar”, a premiat vineri, 14 martie 2014, la sala festivă a Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea 18 dintre elevii care au obținut cele mai bune rezultate la învățătură în urma derulării proiectului.

Premianții s-au ales cu câte o diplomă și cu titlul de „Prieten al Micului Prinț”, și cu fabuloasa sumă de 1.000 de lei fiecare (în traducere liberă, 10 milioane de lei vechi pentru fiecare premiant); trebuie să recunoaștem că asemenea sumă nu se acordă nici la olimpiadele naționale!!!
Alături de distinsul manager Ioan Vlașin, profesor de fizică, fost inspector școlar al Inspectoratului Școlar Județean Alba, au fost prezenți reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, domnii inspectori școlari Florin Negruțiu și Cristian Andru, precum și coordonatorul de proiect la nivelul județului Bihor, dl prof. Omer Ismet.
Amănuntele legate de acest proiect ne-au fost oferite de către coordonatorul de proiect pe Bihor, dl prof. Omer Ismet.
„În cadrul acestui proiect s-a lucrat cu 16 grupe de elevi din tot județul; dintr-o grupă au făcut parte, de regulă, 15 elevi, care au lucrat sub coordonarea unui profesor, în cadrul unui laborator informatizat pentru că accesul la platformă a fost online. Cu ocazia aceasta s-a lansat o platformă care se numește „Micul Prinț” (miculprint.ro), la care, din acest moment, are acces orice cadru didactic. Pe parcursul unui an școlar, acești elevi au beneficiat de facilitățile acestei platforme. Proiectul și-a propus să realizeze acțiuni de remediere pentru elevii care au avut rezultate mai slabe la învățătură, au conștientizat acest lucru și platforma a venit cu un soft adaptiv, în ajutorul elevilor pentru a-și crește performanțele școlare. Activitățile au fost organizate trei zile pe săptămână, a câte trei ore pentru elevi din clasele III-VIII. Fiecare școală și-a făcut programul în funcție de particularitățile școlii respective și în funcție de disponibilitatea pentru spațiu. De regulă, activitățile s-au desfășurat după orele de program. Tot prin proiect li s-a asigurat acestor copii o masă caldă. Este un proiect finanțat din fonduri europene. La proiect au participat trei județe: Inspectoratul Școlar Județean Alba, care a fost beneficiarul, noi, Inspectoratul Școlar din Bihor și Inspectoratul din Olt, am fost parteneri”, ne-a declarat dl profesor Omer Ismet.
Felicitându-l pentru proiect, i-am adresat domnului manager Ioan Vlașin o întrebare:
-De ce Micul Prinț, dle profesor Ioan Vlașin?
-Pentru că credem că intenția din spatele proiectului și grija cu care am abordat lucrurile este una asemănătoare cu cea a Micului Prinț. Pe deasupra, credem și noi împreună cu el că ochii nu văd decât atunci când este inima în spatele lor, în sensul că trebuie să te implici și afectiv nu doar să dorești să transmiți anumite cunoștințe, trebuie să-ți și pese de ceea ce faci, în așa fel încât lucrul să iasă, într-adevăr, împletit ca șnurul de la mărțișor, și cu pasiune și cu știință”, ne-a spus dl profesor Ioan Vlașin.
Așadar, din cei 1.200 de elevi cuprinși în proiect, 90 de elevi au fost premiați la nivelul celor trei județe cu câte 1.000 de lei fiecare, 18 din Bihor, 18 din Olt și restul din Alba, cu 900 de milioane, plus cheltuielile de masă, trei zile pe săptămână pentru toți.
Grozav proiect!
Felicitări, dle profesor Ioan Vlașin, pentru inițiere și reușită!
Am cunoscut vineri copii și părinți fericiți, dar și profesori (directori), la fel de încântați. L-am cunoscut pe Raul, de la Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu” din Beiuș, pe tăticul său și pe doamna director Adina Ionela Cioloș; toți trei erau încântați de rezultatul investiției!
Ovidiu Dan          

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 02:04:47 Ora de vară a Europei de Est