Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul „Performanțe crescute pentru elevii din învățământul preuniversitar”

Vineri, au fost premiați 18 elevi care au obținut rezultate deosebite în

Proiectul „Performanțe crescute pentru elevii din învățământul preuniversitar”

Dl prof. Ioan Vlașin, managerul proiectului „Performanțe crescute pentru elevii din învățământul preuniversitar”, a premiat vineri, 14 martie 2014, la sala festivă a Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea 18 dintre elevii care au obținut cele mai bune rezultate la învățătură în urma derulării proiectului.

Premianții s-au ales cu câte o diplomă și cu titlul de „Prieten al Micului Prinț”, și cu fabuloasa sumă de 1.000 de lei fiecare (în traducere liberă, 10 milioane de lei vechi pentru fiecare premiant); trebuie să recunoaștem că asemenea sumă nu se acordă nici la olimpiadele naționale!!!
Alături de distinsul manager Ioan Vlașin, profesor de fizică, fost inspector școlar al Inspectoratului Școlar Județean Alba, au fost prezenți reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, domnii inspectori școlari Florin Negruțiu și Cristian Andru, precum și coordonatorul de proiect la nivelul județului Bihor, dl prof. Omer Ismet.
Amănuntele legate de acest proiect ne-au fost oferite de către coordonatorul de proiect pe Bihor, dl prof. Omer Ismet.
„În cadrul acestui proiect s-a lucrat cu 16 grupe de elevi din tot județul; dintr-o grupă au făcut parte, de regulă, 15 elevi, care au lucrat sub coordonarea unui profesor, în cadrul unui laborator informatizat pentru că accesul la platformă a fost online. Cu ocazia aceasta s-a lansat o platformă care se numește „Micul Prinț” (miculprint.ro), la care, din acest moment, are acces orice cadru didactic. Pe parcursul unui an școlar, acești elevi au beneficiat de facilitățile acestei platforme. Proiectul și-a propus să realizeze acțiuni de remediere pentru elevii care au avut rezultate mai slabe la învățătură, au conștientizat acest lucru și platforma a venit cu un soft adaptiv, în ajutorul elevilor pentru a-și crește performanțele școlare. Activitățile au fost organizate trei zile pe săptămână, a câte trei ore pentru elevi din clasele III-VIII. Fiecare școală și-a făcut programul în funcție de particularitățile școlii respective și în funcție de disponibilitatea pentru spațiu. De regulă, activitățile s-au desfășurat după orele de program. Tot prin proiect li s-a asigurat acestor copii o masă caldă. Este un proiect finanțat din fonduri europene. La proiect au participat trei județe: Inspectoratul Școlar Județean Alba, care a fost beneficiarul, noi, Inspectoratul Școlar din Bihor și Inspectoratul din Olt, am fost parteneri”, ne-a declarat dl profesor Omer Ismet.
Felicitându-l pentru proiect, i-am adresat domnului manager Ioan Vlașin o întrebare:
-De ce Micul Prinț, dle profesor Ioan Vlașin?
-Pentru că credem că intenția din spatele proiectului și grija cu care am abordat lucrurile este una asemănătoare cu cea a Micului Prinț. Pe deasupra, credem și noi împreună cu el că ochii nu văd decât atunci când este inima în spatele lor, în sensul că trebuie să te implici și afectiv nu doar să dorești să transmiți anumite cunoștințe, trebuie să-ți și pese de ceea ce faci, în așa fel încât lucrul să iasă, într-adevăr, împletit ca șnurul de la mărțișor, și cu pasiune și cu știință”, ne-a spus dl profesor Ioan Vlașin.
Așadar, din cei 1.200 de elevi cuprinși în proiect, 90 de elevi au fost premiați la nivelul celor trei județe cu câte 1.000 de lei fiecare, 18 din Bihor, 18 din Olt și restul din Alba, cu 900 de milioane, plus cheltuielile de masă, trei zile pe săptămână pentru toți.
Grozav proiect!
Felicitări, dle profesor Ioan Vlașin, pentru inițiere și reușită!
Am cunoscut vineri copii și părinți fericiți, dar și profesori (directori), la fel de încântați. L-am cunoscut pe Raul, de la Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu” din Beiuș, pe tăticul său și pe doamna director Adina Ionela Cioloș; toți trei erau încântați de rezultatul investiției!
Ovidiu Dan          

Trimite email
luni, 8 decembrie 2025 la 03:48:22 Ora standard a Europei de Est