Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Și noi ocrotim pădurea și vietățile ei!”

La Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca,

„Și noi ocrotim pădurea și vietățile ei!”

În cadrul proiectului „Și noi ocrotim pădurea și vietățile ei”, am desfășurat activitatea nr. 4 – „Confecționăm căsuțe pentru păsărele”.

Activitatea s-a ținut în atelierul de tâmplărie al dlui patron Buibaș Cristian.
La activitate au participat elevii clasei a X-a A, de la Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca, sub coordonarea dlui Buibaș Cristian și a doamnei prof. Madear Viorica-Ana, coordonator de proiect.
Așa după cum îi spune și numele, cea de-a IV-a activitate din cadrul proiectului a constat în confecționarea de căsuțe pentru păsărele. Acțiunea a debutat cu   instructajul privind protecția muncii, făcut de dl Buibaș Cristian, după care eleva Vizitiu Elena a desenat schița căsuțelor pe care elevii doresc să le construiască, pentru a fi montate în arborii din pădurea Goroniște. Dl Buibaș le-a pregătit copiilor scândurelele necesare confecționării căsuțelor; după confecționarea și vopsitul căsuțelor pentru păsări, urmează montarea lor în pădurea de la Goroniște. E de subliniat dăruirea și pasiunea cu care au lucrat elevii în atelier și reușita acțiunii. S-au remarcat prin pasiune, hărnicie și seriozitate: Vizitiu Elena, Prisecaru Teodora, Ionele Iasmina, Hodiș Sadrina, Sabău Diana,  Buibaș Bogdan, Blidar Horia, Mihăilă Sorin și Taloi Răzvan-Adelin.
La final, doamna profesor Madear Viorica-Ana i-a felicitat pe elevi pentru frumoasele căsuțe, iar gazdelor le-a mulțumit pentru disponibilitatea de a-i primi, ajuta și instrui pe elevi.
Prof. Madear Viorica-Ana
Foto: Prisecaru Teodora
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Și noi ocrotim pădurea și vietățile ei!”

Trimite email
duminică, 21 decembrie 2025 la 02:40:36 Ora standard a Europei de Est