Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Asistența socială – un domeniu nobil

Declarație politică

Asistența socială – un domeniu nobil

În data de 18 martie 2014 s-a sărbătorit Ziua mondială a asistenței sociale, care celebrează un domeniu de activitate nobil, care urmărește asigurarea nevoilor sociale și creșterea calității vieții pentru persoane dezavantajate sau aflate în situații de risc.

De fapt, asistența socială se ocupă de lucrurile mai puțin plăcute ale vieții și care nu aduc un profit economic clar și imediat, dar fără de care nu s-ar putea asigura demnitatea și compasiunea celor afectați de boli incurabile, persoanelor cu dizabilități, categoriilor sociale defavorizate: copiii străzii, copiii abandonați, femeile supuse violențelor, persoanele traficate, bătrâni și a altora pe care nu-i vedem, dar care există în grija asistenților sociali.
Activitatea de asistență socială se desfășoară atât în sistem public, cât și în sistem privat. Organizațiile neguvernamentale acoperă peste 49% din serviciile sociale acreditate din România asigurând protecția copilului, a familiei, îngrijirea instituțională și la domiciliu a persoanelor vârstnice, cantine sociale, adăposturi pentru persoane victime ale violenței, asistarea persoanelor cu dizabilități sau a persoanelor în situație de sărăcie.
România este încă deficitară la capitolul asistență socială, femeile victime ale violenței domestice nu au unde să se refugieze, încă mai mor mulți oameni pe stradă din cauza frigului și a lipsei de adăpost și hrană, persoanele cu dizabilități fizice sau psihice sunt închise în casa lor ca într-o închisoare, neexistând destule spații care să asigure un acces facil sau centre specializate în care acestea să poată să își îmbunătățească condiția.
Asigurarea serviciilor de asistență socială implică utilizarea de resurse materiale și financiare, dar și dragoste, dăruire și devotament din partea asistenților sociali și a voluntarilor implicați în aceste activități.
Eforturile și activitățile acestor oameni și organizații trebuie susținute și dezvoltate, fie că se desfășoară în sistem public, fie în sistem privat.
O țară trebuie să aibă grijă de cetățenii ei mai puțin norocoși, de aceea consider că proiectul de lege privind subvenționarea din fonduri publice a serviciilor sociale acordate de asociații, fundații și cultele recunoscute de lege, PLX 105/2013, aflat în dezbatere în comisiile Camerei Deputaților face o mare nedreptate serviciilor sociale asigurate în sistem privat și un mare deserviciu beneficiarilor actuali de servicii sociale subvenționate de la bugetul de stat.
Aprobarea acestui proiect de lege va conduce la un eșec în gestionarea problemelor cu care se confruntă persoanele cu dizabilități, persoanele vârstnice, persoanele asistate de ONG-urile din domeniul social, deoarece autoritățile publice locale nu sunt pregătite să asigure fondurile necesare sprijinirii acestor activități.
Nu putem risca ca, în urma sub-finanțării, acestea să-și restrângă semnificativ activitatea, urmând ca beneficiarii de servicii sociale „să ajungă pe treptele instituțiilor publice pentru ca acestea să se descurce”, știind clar că furnizorii publici de servicii sociale nu au capacitatea de a se ocupa de cei peste 12.000 de beneficiari de servicii sociale asigurate de organizațiile neguvernamentale, deoarece pentru aceștia nu se cheltuiește bani doar din subvenția acordată, ci și din alte fonduri atrase de organizații prin alte mijloace.
Consider că trebuie să se țină cont de părerea exprimată și să se includă în textul proiectului de lege a propunerilor sectorului neguvernamental, astfel încât acesta:
•Să prevadă mecanisme obligatorii de alocare de fonduri în bugetele autorităților locale pentru subvenții acordate furnizorilor privați
•Să nu instituie o durată maximă pentru finanțarea unui serviciu al unui furnizor privat (eliminarea termenului de 3 ani din proiectul de lege);
•Să mențină accesul egal la servicii sociale a tuturor cetățenilor României, prin eliminarea limitării finanțării prin subvenție numai în mediul rural;
•Să permită furnizorilor privați o flexibilitate firească și absolut necesară în găsirea de resurse suplimentare finanțării serviciilor sociale, prin eliminarea restricției destinației fondurilor din subvenție exclusiv către personalul de specialitate. 
Florica CHERECHEȘ
Deputat PNL
 

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 10:59:57 Ora de vară a Europei de Est