Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Bucuriile Primăverii!

Reporterii de la Grădinița „Rază de soare”

Bucuriile Primăverii!

Aceasta a fost tema activității integrate pe care am susținut-o joi, 20 martie 2014, cu copiii din grupa mijlocie B de la Grădinița Nr. 44 „Rază de soare”, în cadrul Comisiei metodice.

Activitatea a avut drept scop consolidarea și sistematizarea cunoștințelor despre anotimpul Primăvara.
Copiii au fost așezați pe covor cu ochii închiși ascultând o melodie de relaxare. După oprirea muzicii s-a auzit un clopoțel, iar copiii au deschis ochii.
E Primăvară! Totul revine la viață! Atmosfera de sărbătoare și decorul  i-au  fermecat pe micuți. Preșcolarii au cântat și au dansat, bucurându-se de sosirea primăverii.
Fiecare copil a primit un ecuson cu aspecte specifice anotimpului Primăvara și s-a îndreptat spre măsuța  unde se  afla o imagine identică cu ecusonul său. Având la dispoziție   materiale didactice variate și atractive, copiii au realizat tablouri de primăvară (Aspecte de primăvară, Flori de primăvară, Sărbători) care au fost utilizate în activitatea de cunoașterea mediului. Copiii au fost încântați în momentul în care s-a desfășurat lectura după imagini a fiecărui tablou realizat de ei.
Momentul sintezei parțiale din cadrul activității de lectură după imagini a fost evidențiat la primul tablou prin intermediul unei  ghicitori, la al doilea prin cântecul „Ghiocelul”, iar la ultimul tablou prin recitarea poeziei „Mama”.
Turul galeriei, o metodă de evaluare foarte îndrăgită de copii a fost momentul așteptat de copii pentru a-și exprima părerea despre propriul tablou sau al celorlalți.
Activitatea s-a încheiat cu jocul de rol „Reporterul”.
Activitatea demonstrativă a fost  urmată de o analiză în cadrul căreia au luat cuvântul doamna director adjunct,  prof. Mariana Vereș, responsabilul  comisiei metodice, prof. Lucia Caciora și câteva colege.
Prof.Cornea Anca & Toia Viorica

Trimite email
luni, 15 decembrie 2025 la 03:26:15 Ora standard a Europei de Est