Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Naționalitate și autodeterminare în Europa Centrală, cazul românesc”

Joi, lansare la Biblioteca universitară

„Naționalitate și autodeterminare în Europa Centrală, cazul românesc”

În contextul aniversării a 96 de ani de la Unirea Basarabiei cu România, joi, 27 martie 2014, în sala de conferințe a Bibliotecii Universității din Oradea, a fost prezentat un volum apărut în Italia – „Naționalitate și autodeterminare în Europa Centrală, cazul românesc”.

Evenimentul a fost la pus la cale de dl prorector Sorin Șipoș și colegii din cadrul Departamentului de Istorie al Universității din Oradea. Manifestarea a fost moderată de lector univ. dr. Florin Sfrengeu, directorul departamentului. Despre volum au vorbit conf. univ. dr. Gabriel Moisa, prodecanul Facultății de Istorie, respectiv, dl prof. univ. dr. Sorin Șipoș, în calitate de coordonator al volumului.
Dl prodecan a făcut o legătură între evenimentul aniversat și volum, afirmând că „volumul de față are suficiente legături cu aniversarea de astăzi pentru că vorbește despre naționalitate și autodeterminare în Europa Centrală, cazul românesc făcând referire directă la momentul 1918. „Acest volum colectiv tratează în mai multe articole, studii ale sale, această perioadă legată de autodeterminare, dar și aspecte legate de autodeterminarea românilor din Transilvania și nu numai, cu referințe și la Basarabia. Tratează și o idee interesantă, care vine de la mijlocul secolului al XIX-lea, de creare a altei structuri decât stat federal, e vorba despre așa-numita confederație danubiană”, ține să precizeze dl conf. univ. dr. Gabriel Moisa.
„Datoria noastră de istorici este de a marca evenimentele importante din istoria națională
Dintru început, dl prorector Șorin Șipoș ne-a explicat de ce a fost programată această lansare în 27 martie.
„Această lansare în 27 martie nu este întâmplătoare! Cred că datoria noastră de istorici este de a marca evenimentele importante din istoria națională. Memoria noastră colectivă trebuie tot timpul alimentată de aceste momente importante. Nu trebuie să uităm și sigur, 27 martie face parte din memoria colectivă a neamului românesc. Cu alte cuvinte, lansarea de carte este pretextul de a ne întâlni, de a medita asupra destinului neamului românesc în context european. Avem de-a face cu un proiect pe care Departamentul de Istorie l-a gândit ca un proiect de cercetare, de internaționalizare a cercetării istorice de la Universitatea din Oradea”, a precizat dl prorector. În detalierea proiectului, domnia sa a amintit despre simpozionul organizat în Veneția (Italia), simpozion axat pe patru concepte importante: națiune, conștiință națională, stat național și integrare. „Sunt concepte importante care definesc evoluția istoriei moderne și a istoriei contemporane”.
Ce aduce nou volumul acesta?
„Volumul acesta aduce ca o noutate o analiză în durată lungă. Și mai aduce un element important și anume: interdisciplinaritatea; fiindcă printre autorii studiilor sunt istorici, specialiști în istorie politică, în istoria diplomației, avem specialiști în istoria instituțiilor politice, în istoria artei, în sociologie, în demografie, în istoria culturii. Volumul este important și fiindcă aduce în circuitul științific surse documentare noi. Avem apoi de a face cu o analiză punctuală: ceea ce se întâmplă cu românii după primul război mondial și până în momentul de față. După cum știm istoria nu-și propune să facă predicții. Istoricii încercă să reconstituie niște situații. Constatăm astăzi, sub ochii noștri, că Europa se redesenează, își modifică frontierele. Și această încercare istoriografică pe care încercăm să o aducem astăzi în atenție, într-o zi de sărbătoare pentru neamul românesc, este una care se dorește fi continuată. Avem în lucru două volume importante unul care are în vedere imaginea Europei și a spațiului românesc, iar celălalt, care trebuie să apară săptămâna viitoare, despre statutul istoriei și istoricului în societatea contemporană; sunt volume pe care le-am pregătit în relație cu frații noștri, cu specialiștii și colaboratorii noștri de la Chișinău, cu care am pus și bazele unui Institut de studii interdisciplinare, sub egida Academiei Române.
Revenind la evenimentul de astăzi, doresc să-i felicit pe studenții și elevii basarabeni care au făcut un lucru extraordinar: simbolic au împodobit, au realizat un pod simbolic de flori peste Criș, de fapt Crișul este Prutul, iar podul este simbolul trăiniciei”, a conchis dl prorector Sorin Șipoș.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Naționalitate și autodeterminare în Europa Centrală, cazul românesc”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 04:09:25 Ora de vară a Europei de Est