Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Educație ecologică la Colegiul Tehnic „Traian Vuia”

Promovarea ariilor protejate din județul Bihor

Educație ecologică la Colegiul Tehnic „Traian Vuia”

Marți, 1 aprilie 2014 (fără farse!) la Colegiul Tehnic „Traian Vuia” Oradea s-a desfășurat ședința de diseminare a rezultatelor cercetărilor din cadrul proiectului „Promovarea ariilor protejate din județul Bihor”.

Este vorba de un proiect de educație ecologică al cărui scop îl reprezintă formarea la tineri (elevi și studenți)  și la alți membri ai comunității locale din județul Bihor a unei atitudini corespunzătoare față de mediu, care să favorizeze implicarea activă și inițiativa personală în domeniul dezvoltării durabile.
Proiectul își propune să corecteze percepțiile limitative care reduc educația ecologică la curățarea deșeurilor din arealele locuite, să valorifice didactic atribuțiile instituțiilor abilitate în domeniul ecologic, să cultive preocupările și interesele tinerilor și să așeze demersul ecologic pe fundamentul unei proiectări riguroase, cu finalități clare și instrumente de evaluare concludente și evaluabile de factorii interesați, dar și de orice membru al societății civile care se consideră îndreptățit să solicite justificarea fondurilor bugetare alocate sistemului național de educație.
Partenerii instituției (care contribuie în mod real la elaborarea calendarului de activități, oferă sprijin și consultanță științifică, desfășoară activități alături de elevi și profesorii lor și le promovează) sunt Facultatea de Geografie, Turism și Sport a Universității din Oradea, reprezentată de doamna conf. univ. dr. Ribana Linc și Administrația Parcului Natural Apuseni, reprezentată de domnul director Alin Moș.
Desfășurat în perioada ianuarie – iunie 2014, acest demers complex include o etapă de planificare, organizare, documentare, creație și prezentare a rezultatelor (ianuarie - martie) și o  etapă de activități în teren (aprilie - iunie), de aplicare a cunoștințelor obținute anterior, de recunoaștere a aspectelor și elementelor studiate și, nu în ultimul rând, de creație, materialele foto și video ce vor fi realizate în Parcurile Naturale Cefa și Apuseni urmând a completa panoul verde amenajat marți în școală și broșura proiectului. Grupul-țintă este reprezentat de 18 elevi de clasele a X-a și a XI-a și de 6 studenți din anul I de la specializarea Geografia Turismului.
Tematica referatelor, eseurilor, prezentărilor PowerPoint și posterelor prezentate și expuse în cadrul manifestării care încheie prima etapă a proiectului include aspectele specifice și importanța la nivel național a celor două parcuri naturale aflate parțial în județul nostru, formele de relief exocarstic și endocarstic din Parcul Natural Apuseni, vegetația zonelor umede din vestul României, specii faunistice protejate (dropia, stârcul cenușiu) și maniere de abordare a educației ecologice în școlile românești.
În perspectiva celor două excursii ce vor fi organizate în Parcul Natural Cefa (în săptămâna 7-11 aprilie) și în Platoul Padiș din Parcul Natural Apuseni (28 - 30 iunie 2014), doamna conf. univ. dr. Ribana Linc a susținut prelegerea „Protejând natura – ne protejăm pe noi înșine”.
Proiectul este coordonat de domnul profesor de limba franceză și geografie Vasile Bîdiliță, iar din echipa de proiect mai face parte doamna profesor de limba română Simona Condurache.
Prof. Vasile BÎDILIȚĂ
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Educație ecologică la Colegiul Tehnic „Traian Vuia”.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 11:35:52 Ora de vară a Europei de Est