Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Întâlnirea inspectorului general al I.S.J. Bihor cu directorii unităților de învățământ din municipiul și sectorul Oradea

Joi, a avut loc, la Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea

Întâlnirea inspectorului general al I.S.J. Bihor cu directorii unităților de învățământ din municipiul și sectorul Oradea

Noul inspector general al Inspectoratului Școlar Bihor, prof. Ioan Șereș, a avut astăzi (joi, 17 aprilie 2008), o primă întâlnire cu directorii unităților de învățământ din municipiul și sectorul Oradea.

Dintre problemele și prioritățile acestei etape, generalul Inspectoratului Școlar s-a oprit la probleme legate de statele de funcțiune și salarizare, pentru o aplicare corectă a legilor, la mișcarea personalului din învățământ, admiterea la liceu și examenul de bacalaureat.
La finalul întâlnirii, inspectorul general a discutat într-un cerc mai restrâns, doar cu directorii unităților de învățământ care au primit bani pentru investiții, chestiuni de procedură pentru licitații corecte.
Întâlnirile pe sectoare au fost amânate până după Paști.
Din cele 136 de posturi de directori scoase la concurs au fost ocupate doar 98
Recent, s-a încheiat concursul pentru ocuparea funcției de director în cadrul unităților de învățământ cu personalitate juridică din județul Bihor, concurs amânat de anul trecut.
Pe cele 136 de posturi scoase la concurs, s-au înscris 123 de candidați, iar la examen s-au prezentat doar 116, din care au fost admiși 98.
Cele 38 de posturi rămase fără directori titulari vor fi ocupate de directori cu delegație, în majoritatea cazurilor de foștii directori ai unităților de învățământ.
„Eurodidactica”, din nou la Oradea
Nu putem să nu remarcăm faptul că în sala festivă a Colegiului Economic „Partenie Cosma”, gazdele au pregătit o expoziție de Paști, cu „ouă roșii” și icoane pe sticlă, iar în prelungirea sălii festive, în „anticameră”, reprezentanții firmei „Eurodidactica” au amenajat o expoziție pentru prezentarea generoasei oferte: mobilier școlar, mijloace moderne de învățământ, precum și o gamă bogată și variată de materiale didactice, după cum aveam să aflăm de la Florența Sfarti, coordonator departament promovare-derulare.  (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Întâlnirea inspectorului general al I.S.J. Bihor cu directorii unităților de învățământ din municipiul și sectorul Oradea.

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 07:35:26 Ora standard a Europei de Est