Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Revista de cultură „Curtea de la Argeș”, numărul pe aprilie

Dl rector Ioan Dzițac ne îndeamnă să lecturăm

Revista de cultură „Curtea de la Argeș”, numărul pe aprilie

Dl redactor-șef Gheorghe Păun, academician și matematician prin excelență (formare), afirmă răspicat că 1+1=2!

În ciuda faptului că mulți susțin că „în viață nu e ca în matematică, unu plus unu nu fac întotdeauna doi”. Cum se complică lucrurile în viață și la ce se poate ajunge, citiți editorialul! La Domnul Eminescu, în continuare, Toate-s vechi și nouă toate.. „Discuțiunea actuală asupra reformelor ce ar fi de introdus în școlile noastre secundare a emanat de la necesitatea, ce devine tot mai simțită la noi, de a ne crea o clasă de mijloc, având tehnici, industriași, meseriași, comercianți și agricultori buni”, scria Eminescu în vremea sa. Oare în zilele noastre cum e? Și spune mai departe… „de-a da o direcțiune mai practică instrucțiunii”. Horia Bădescu scrie despre Orânduielile lumii, cel care deține pe noptieră, de o bucată de vreme, o carte rară, nu vă spui care. Aflați singuri! Reporter de calibru, interesant și umblat prin lumea largă, Johan Galtung ne aduce în atenție Cuba: O piesă în trei acte. Vor stăpâni roboții lumea? Se întreabă și ne întreabă Dan Farcaș. Iar autorul face diferența între a conduce și a stăpâni, a gândi, a crea și a programa mașinăria. Gheorghe Săsărman, scriitor român, stabilit în Germania, urmează să publice cartea „Cunoaștere și credință, lecturi paralele”. Înainte să vadă lumina tiparului, cartea poate fi lecturată pe secțiuni în revista de față. În legătură cu Testamentul abatelui Meslier (sincer, astăzi, nu cred că există un asemenea preot; cred că e o invenție… literară pentru marele public sau pentru atei), doresc să vă pun la suflet doar afirmația lui Voltaire (dintr-o scrisoare): „Cred că nimic nu poate fi mai de efect decât testamentul unui preot care îi cere iertare lui Dumnezeu pentru a-i fi înșelat pe oameni”. Dna Gheorghina Mihăescu scrie despre Școli(le) domnești. „Cântările religioase constituiau obiect de studiu pentru școlarii care învățau aici” (este vorba despre Școala Domnească din Câmpulung). Apropo, întreb și mă întreb: Oare de ce nu am putea avea și astăzi școli domnești, așa cum avem școli particulare? Eu cred în puterea tămăduitoare (de sensibilizare și de educare, de ce nu?) a versurilor din cântările religioase. De aceea, noi, în revista „OviDan”, avem, în fiecare număr „Cântarea zilei”, câte o cântare religioasă (în nr. 26/138, din săptămâna aceasta, 1-7 aprilie, avem „Trăia odată într-o căsuță”, cu versuri absolut superbe și cu un mesaj teribil de educativ și de actual). În altarul inimii (Ce frumos sună!), citim teme din Convorbiri duhovnicești, de Ioan Casian (puse pe tapet de Cristian Bădiliță). „Vanitatea subminează discernământul. Vanitosul nu acceptă lecții, își fixează singur modul de viață și performanțele, respinge orice ajutor din afară”. E cât se poate de exact exprimat și de adevărat!
În continuare, trebuie să telegrafiez…că prea m-am luat cu vorba, citând și comentând una sau alta. La rubrica Știința, parte a culturii, citiți Fizica de la Măgurele și datarea cu Carbon-14. Istoria de lângă noi: Repere istorice ale armei comunicații și informatică. Seniori ai culturii: Mihail Diaconescu. La Podul de reviste: „Dimensiuni filosofice cantemirene”, precum și „Cartea care ne deșteaptă”. Cărți și autori: O definiție narativă a vieții ca scenă. La pas prin satul global: Popas în China. De luni bune, Ion Pătrașcu ne plimbă, într-o veselie, prin China (cea mare), dezvelindu-ne atâtea minunății. Merită efortul de a-l lectura lună de lună! La aceeași rubrică, citim despre sărbătoarea Paștelui la spanioli: Semana Santa. La Orizont SF, Mircea Opriță scrie Superlativul poluării. În ultima pagină (a 24-a), admirăm Culori argeșene: Un vis devenit realitate.
În acest număr semnează scriitori, matematicieni, profesori, teologi, fizicieni, diplomați, publiciști și sociologi din Cluj-Napoca, Norvegia, București, Germania, C. de Argeș, Franța, Chișinău, Pitești, SUA, Spania și Corbeni, Argeș.
Vă îndemn să citiți mai multe și mai interesante pe adresa: www.curteadelaarges.ro
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 04:38:24 Ora de vară a Europei de Est