Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Recrutări și selecții pentru școlile de agenți de poliție din Câmpina și Cluj-Napoca

În perioada 12 martie - 29 iunie 2008,

Recrutări și selecții pentru școlile de agenți de poliție din Câmpina și Cluj-Napoca

În perioada 12 martie - 29 iunie 2008, Inspectoratul de Poliție al județului Bihor recrutează și selectează candidați pentru școlile de agenți poliție din Câmpina și Cluj-Napoca.
Recrutarea se realizează conform procedurilor în vigoare, în raport de locul de domiciliu sau de reședință al candidaților, potrivit opțiunii acestora.

Condiții
Pentru a participa la concursul de admitere în școlile de agenți de poliție, candidații trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiții: *să aibă cetățenia română și domiciliul în România *să cunoască limba română, scris și vorbit *să fie absolvenți de liceu cu diplomă de bacalaureat *să nu fi fost exmatriculați, pentru abateri disciplinare, dintr-o instituție de învățământ *să aibă vârsta de până la 25 ani, împliniți în anul 2008 *să aibă capacitatea deplină de exercițiu *să fi obținut la purtare în perioada studiilor liceale, media generală de minim 8.00 *să fie declarați apt medical, fizic și psihic *să aibă un comportament corespunzător cerințelor de conduită admise și practicate în societate *să nu aibă antecedente penale sau să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârșirea de infracțiuni *să aibă înălțimea de minimum 1,70 m bărbații și 1,65 m femeile (cu excepția candidaților proveniți din liceele militare, numai pentru examenul susținut în anul absolvirii – 2008). Nu se admit derogări de la acest criteriu.
Înscrierile  se  vor efectua la Serviciul Management Resurse Umane din municipiul Oradea, str. Republicii nr. 50, tel: 0259/403.111 sau 0259/403.112, zilnic, între orele 8.30 – 10.00 și 14.00 – 16.00, când se vor pune la dispoziție  formularele necesare pentru întocmirea dosarului de concurs.
Precizăm că tinerii rromi, care concurează pentru locurile alocate distinct acestei minorități, trebuie să depună la dosar un document original din care să rezulte apartenența la etnie, eliberată de o instituție sau o organizație neguvernamentală abilitată în  acest sens, de pe raza județului în care candidații au domiciliul sau reședința.
Cifrele de școlarizare aprobate sunt:
905 locuri la Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” – Câmpina, din care 20 pentru rromi; 150 locuri la Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan”, Cluj-Napoca, din care cinci pentru rromi; Femeile și bărbații candidează pe aceleași locuri.
În cazul în care locurile alocate etniei rrome nu sunt ocupate în totalitate, acestea vor fi ocupate de ceilalți candidați, în ordinea descrescătoare a mediilor.
Dosarul de recrutare va cuprinde următoarele acte: *cerere de înscriere (formular tipizat) *diplomă de bacalaureat (copie legalizată) sau adeverință care atestă absolvirea liceului cu diplomă de bacalaureat, pentru candidații care au absolvit în anul în curs și foaia matricolă (copie legalizată);
următoarele documente în copie legalizată: *certificat de căsătorie  *
certificat de naștere pentru candidat, soție/soț și fiecare copil *autobiografia (scrisă personal de candidat cu scris olograf) și tabelul nominal cu rudele candidatului *cazier judiciar al candidatului *fișa medicală tip încadrare în M.I.R.A. *caracterizare de la ultimul loc de muncă (școală, facultate sau unitate militară), vizată de șeful unității, cu număr de înregistrare și ștampilată *
declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (formular tipizat) *următoarele documente în copie  xerox și original: *act de identitate *livret militar *carnet de muncă *trei fotografii 3x4 cm (tip buletin de identitate) *două fotografii 9 x 12 cm, color, numai pentru candidații declarați „admis”.
Candidații care optează pentru admiterea la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” București și au fost declarați „neadmis”  pot participa și la  concursul de admitere la școlile de agenți de poliție, numai dacă sunt declarați „apt medical” la examinarea medicală efectuată la instituția de învățământ superior. Aceștia vor relua întreaga procedură stabilită pentru concurs – taxe de participare, probe eliminatorii, testul de verificare a cunoștințelor.
Dosarele de recrutare pentru școlile de agenți de poliție ale candidaților care optează și pentru Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” București se vor constitui în volum complet cu actele de studii în copie legalizată, fișa medicală în copie, iar pentru admiterea la academie se va constitui un alt dosar de recrutare  care va cuprinde: cererea de înscriere,    
declarația de confirmare a cunoașterii și acceptare a condițiilor de recrutare, fișa medicală concluzionată de medic în original, copie după actul de identitate,          două fotografii color 3 x 4 cm.
Vizita medicală se efectuează la Centrul medical al I.P.J. Bihor, în fiecare zi de vineri, de la ora 8.30.
Examinarea psihologică se efectuează la nivelul unității, de către specialiștii din cadrul Centrului de Psihosociologie al M.I.R.A., după cum urmează: *în perioada 2 – 13 iunie 2008, pentru candidații care s-au înscris anterior datei de 13 iunie 2008 *în perioada 10-15 iulie 2008 , pentru candidații care s-au înscris ulterior datei de 13 iunie 2008.
Pentru candidații  care au fost declarați „inapt” la testarea psihologică sau au fost declarați „inapt medical” în fișa medicală, activitatea de recrutare încetează.
Concursul de admitere se organizează și desfășoară într-o singură sesiune, în perioada 25.08 - 03.09.2008, conform graficului stabilit de comisiile de admitere ale școlilor de agenți de poliție.
Candidații se vor prezenta în perioada 22 - 24.08.2008 la sediul unităților de învățământ pentru achitarea taxei de participare la concurs, în cuantum de 150 RON și eliberarea legitimației de concurs. Cu această ocazie, aceștia vor avea asupra lor următoarele documente:
buletinul/cartea de identitate, în original,
diploma de bacalaureat (în copie xerox),
foaia matricolă (în copie xerox).
 Etapele concursului:
Etapa I - eliminatorie: se desfășoară în perioada 25.08 - 02.09.2008 și cuprinde:
examinarea medicală și verificarea aptitudinilor fizice.
La aceste probe nu se admit contestații, repetări sau reverificări.
Etapa a II-a: proba de evaluare a cunoștințelor se desfășoară în ziua de 03.09.2008, sub formă de test tip grilă la:  limba română și limba străină.
Tematica, bibliografia și baremele de la probele sportive se pun la dispoziția candidaților în  momentul înscrierii.
Candidații declarați  „admis” vor încheia un angajament care se va completa la școlile la care au fost admiși privind obligativitatea desfășurării activității în cadrul M.I.R.A pe o perioadă de minim 10 ani.
Relații suplimentare se pot obține la Serviciul Management Resurse Umane din cadrul I.P.J. Bihor,  str. Republicii nr. 50, tel: 0259/403.111 sau 0259/403.112.
Serviciul Management-Resurse Umane al I.P.J. Bihor

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 00:08:13 Ora de vară a Europei de Est