Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
17 ianuarie 2021
1.*Cum se va face testarea pentru depistarea cazurilor de Covid-19 în școli
.....
Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Andreea Moldovan, a oferit o serie de explicaţii pentru ProTV, privind procedura de testare în şcoli, scrie G4Media.ro.
Autoritățile iau în calcul deschiderea școlilor în 8 februarie și au anunțat o serie de măsuri, astfel ca revenirea copiilor în bănci să nu devină un risc pentru sănătatea lor. Dacă un elev dintr-o clasă este depistat pozitiv, atunci toți colegii săi vor fi testați, a anunțat ministrul Sănătății. Iar dascălii și personalul din școli sunt incluși în etapa a doua a campaniei de vaccinare anti Covid-19.

2.* Concursul pentru inspectori școlari generali și generali adjuncți va avea loc în primăvara aceasta, anunță ministrul Educației, iar cel pentru directori de școli, în vară. „Varianta de concurs din Legea lui Daniel Funeriu era mult mai bună decât ce avem astăzi”.

3.* Toate școlile trebuie să-și creeze conturi pe platforma de vaccinare, ca să-i înscrie și programeze pe profesori și pe ceilalți angajați, potrivit unei adrese către unitățile de învățământ și inspectoratele școlare, semnată de ministrul Educației, obținută de Edupedu.ro
„Fiecare unitate de învățământ va desemna o persoană responsabilă cu înregistrarea unității de învățământ preuniversitar pe platforma alocată campaniei de vaccinare, centralizarea datelor de identitate și programarea la vaccinare a personalului angajat în respectiva unitate. Informațiile cu privire la acțiunea de vaccinare pot fi trebuie să fie accesate pe linkul https://vaccinare-covid.gov.ro/platforma-programare/”, se arată în documentul citat.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

Pădurea, o șansă pentru viitor

În „Luna plantării arborilor”

Pădurea, o șansă pentru viitor

,,Frumoasă ești, pădurea mea…” (George Topârceanu

În data de 28 martie 2014, elevii Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre” din Oradea au participat la Proiectul Extracurricular „Luna plantării arborilor” desfășurat în parteneriat cu R.N.P. ROMSILVA – Direcția Silvică Bihor, care organizează anual în perioada 15 martie – 15 aprilie o campanie de împăduriri de primăvară. Pe un șantier de împădurire în fond forestier, pregătit de reprezentanții Ocolului Silvic Oradea, în apropierea localității Betfia, sub coordonarea dnei director prof. Pásztor Gabriella și a dnelor profesoare Mihalache Anca, Tăut Eliza și Kincs Gréte, elevii școlii noastre au plantat puieți de substituire din speciile cireș sălbatic și paltin. Dl. ing. silvic Faur Mircea, de la Direcția Silvică Bihor, le-a prezentat celor 32 de copii participanți informațiile tehnice cu privire la modul de păstrare și de plantare a puieților. Sub atenta supraveghere a inginerilor silvici prezenți, elevii au plantat puieții la distanțe și adâncimi egale, iar în urma etichetării acestora cu propriul nume și-au exprimat nerăbdarea de a reveni în pădure cu părinții lor, peste câteva luni, să urmărească evoluția puieților.
Sub sloganul ,,Fiecare pui de om să planteze un pui de pom!”, activitatea a avut ca scop cunoașterea de către elevii noștri a importanței sociale și economice a pădurii pentru viitorul omenirii și formarea în rândul copiilor a unei opinii favorabile conservării și protejării pădurii, cu tot ce înseamnă valorile ei inestimabile. Luând la pas pădurea din raza localității Betfia, elevii s-au bucurat de aerul curat al pădurii și au avut ocazia să admire un pui de căprioară, speriat de prezența noastră neașteptată, și imaginea veselă a violetelor împânzite printre arbori ca un covor. 
În data de 3 aprilie, ca o continuare a ideii de cultivare a atitudinii de respect și ocrotire față de natură, doamnele profesoare Tăut Eliza, Mihalache Anca și Kincs Gréte au conceput o abordare interdisciplinară a noțiunii de ,,Pădure, ca șansă pentru viitor”, organizând o activitate extracurriculară în decorul unei minunate expoziții de picturi, planșe și machete, realizate de elevi în cadrul acestui proiect și amplasată  în aula școlii. Vizionarea videoclipului lui Michel Jackson, ,,Earth Song”,  a dat de înțeles copiilor situația reală a Planetei. Elevii au participat la dezbateri pe tema  importanței copacilor pentru viitorul Terrei și au realizat diapozitive în care au ilustrat frumusețile pădurii, factorii care poluează și distrug pădurea, dar și ceea ce ar trebui făcut  pentru a o ocroti, spre folosul sănătății planetei și omenirii.
Datorită caracterului interdisciplinar al proiectului, pe lângă cunoștințele de geografie și biologie, elevii au abordat valențele pădurii și prin viziunea artistică a unor scriitori, recitând despre frumusețile și tainele pădurii, transpuse în versuri de poeți precum Mihai Eminescu și Wass Albert.
La finalul proiectului, elevii Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre” au înțeles că cea mai mare putere de a diminua și chiar de a opri forțele distrugătoare ale poluării pe Glob o are vegetația forestieră. Acum sunt convinși că pădurea este o podoabă a naturii, că arborii reprezintă viață și bogăție și că prin toate calitățile ei pădurea merită să fie cunoscută, curățată și îngrijită așa cum se cuvine, însuflețiți fiind de ideea că Pădurea este într-adevăr o șansă pentru viitor!
Prof. limba română Mihalache Anca,
Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre” Oradea
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Pădurea, o șansă pentru viitor.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

vineri, 22 ianuarie 2021