Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Pădurea, o șansă pentru viitor

În „Luna plantării arborilor”

Pădurea, o șansă pentru viitor

,,Frumoasă ești, pădurea mea…” (George Topârceanu

În data de 28 martie 2014, elevii Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre” din Oradea au participat la Proiectul Extracurricular „Luna plantării arborilor” desfășurat în parteneriat cu R.N.P. ROMSILVA – Direcția Silvică Bihor, care organizează anual în perioada 15 martie – 15 aprilie o campanie de împăduriri de primăvară. Pe un șantier de împădurire în fond forestier, pregătit de reprezentanții Ocolului Silvic Oradea, în apropierea localității Betfia, sub coordonarea dnei director prof. Pásztor Gabriella și a dnelor profesoare Mihalache Anca, Tăut Eliza și Kincs Gréte, elevii școlii noastre au plantat puieți de substituire din speciile cireș sălbatic și paltin. Dl. ing. silvic Faur Mircea, de la Direcția Silvică Bihor, le-a prezentat celor 32 de copii participanți informațiile tehnice cu privire la modul de păstrare și de plantare a puieților. Sub atenta supraveghere a inginerilor silvici prezenți, elevii au plantat puieții la distanțe și adâncimi egale, iar în urma etichetării acestora cu propriul nume și-au exprimat nerăbdarea de a reveni în pădure cu părinții lor, peste câteva luni, să urmărească evoluția puieților.
Sub sloganul ,,Fiecare pui de om să planteze un pui de pom!”, activitatea a avut ca scop cunoașterea de către elevii noștri a importanței sociale și economice a pădurii pentru viitorul omenirii și formarea în rândul copiilor a unei opinii favorabile conservării și protejării pădurii, cu tot ce înseamnă valorile ei inestimabile. Luând la pas pădurea din raza localității Betfia, elevii s-au bucurat de aerul curat al pădurii și au avut ocazia să admire un pui de căprioară, speriat de prezența noastră neașteptată, și imaginea veselă a violetelor împânzite printre arbori ca un covor. 
În data de 3 aprilie, ca o continuare a ideii de cultivare a atitudinii de respect și ocrotire față de natură, doamnele profesoare Tăut Eliza, Mihalache Anca și Kincs Gréte au conceput o abordare interdisciplinară a noțiunii de ,,Pădure, ca șansă pentru viitor”, organizând o activitate extracurriculară în decorul unei minunate expoziții de picturi, planșe și machete, realizate de elevi în cadrul acestui proiect și amplasată  în aula școlii. Vizionarea videoclipului lui Michel Jackson, ,,Earth Song”,  a dat de înțeles copiilor situația reală a Planetei. Elevii au participat la dezbateri pe tema  importanței copacilor pentru viitorul Terrei și au realizat diapozitive în care au ilustrat frumusețile pădurii, factorii care poluează și distrug pădurea, dar și ceea ce ar trebui făcut  pentru a o ocroti, spre folosul sănătății planetei și omenirii.
Datorită caracterului interdisciplinar al proiectului, pe lângă cunoștințele de geografie și biologie, elevii au abordat valențele pădurii și prin viziunea artistică a unor scriitori, recitând despre frumusețile și tainele pădurii, transpuse în versuri de poeți precum Mihai Eminescu și Wass Albert.
La finalul proiectului, elevii Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre” au înțeles că cea mai mare putere de a diminua și chiar de a opri forțele distrugătoare ale poluării pe Glob o are vegetația forestieră. Acum sunt convinși că pădurea este o podoabă a naturii, că arborii reprezintă viață și bogăție și că prin toate calitățile ei pădurea merită să fie cunoscută, curățată și îngrijită așa cum se cuvine, însuflețiți fiind de ideea că Pădurea este într-adevăr o șansă pentru viitor!
Prof. limba română Mihalache Anca,
Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre” Oradea
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Pădurea, o șansă pentru viitor.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 18:06:19 Ora de vară a Europei de Est