Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
16 septembrie 2021

1.Jumătate dintre elevii din România au primit note peste 8.50 în școala online, spune ministrul Educației: Ne creează o imagine falsă, atrag atenția asupra acestui pericol
Notele din învățământul online sunt „peste jumătate între 8.50 și 10”, potrivit declarațiilor ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, făcute astăzi pentru DCNews. Acesta a spus că s-a uitat pe statistica de la nivel național, în privința predării online, și a ajuns la concluzia că notele de 8 sau 9 sunt „un accident”.
Sorin Cîmpeanu este de părere că notele din școala online „ne creează o imagine falsă” și „dacă cineva poate să mă convingă, să ne convingă, aș fi foarte fericit să poată să ne convingă că învățământul românesc are 50% din elevi merituoși”.
Ministrul Educației a mai spus că notele mari din mediul online sunt legate de dificultatea profesorilor de a evalua: „Știm foarte bine că profesorii au avut dificultăți în a evalua. Elevii, studenții sigur că avut șansa de a răspunde mult mai bine întrebărilor profesorilor în spatele unui ecran, cu camera și microfonul oprite”.

2. Cîțu despre decizia impunerii certificatelor verzi și pentru copii, fără să fie precizată vârsta: A fost o scăpare acolo. Prin HG mâine va fi corectată și vor fi cei peste 6 ani
Premierul Florin Cîțu a participat, joi seara, în emisiune la TVR1, unde a oferit câteva explicații despre propunerea Comitetului Național pentru Situații de Urgență (C.N.S.U.) care prevede obligativitatea prezentării Certificatului verde, în localitățile în care incidența la 14 zile este cuprinsă între 3 și 6 cazuri la mia de locuitori. În documentul respectiv se face referire la faptul că certificatul va fi necesar și pentru copii, fără însă să se precizeze până la ce vârstă, informează G4Media.ro.
„Ce se întâmplă cu copiii, în privința acestei decizii?”, a întrebat moderatorul emisiunii.
„A fost o scăpare acolo. Prin Hotărâre de Guvern, mâine va fi corectată și vor fi cei (copiii – n.red) de peste 6 ani. Acum se poate testa foarte ușor. Vom folosi același principiu pe care l-am folosit și la intrarea în România”, a răspuns premierul Cîțu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
26 iunie 2021
Sfaturile date elevilor de profesorii de la Teleșcoala pentru examenul de Bacalaureat 2021
Emisiunea Teleșcoala, de pregătire pentru examenele de la finalul claselor a VIII-a și a XII-a, a luat vacanță, iar profesorii participanți le-au transmis elevilor câteva sfaturi folositoare la examene, din experiența lor, scrie TVR2. Aceste sfaturi sunt de la profesorii de liceu pentru candidații la Bacalaureat.
„Chiar dacă tinerilor nu le plac foarte mult regulile, câteva, care ne-au fost și nouă de folos, tot le-aș sugera: să lase orice griji în afara sălii de examen, să se concentreze doar pe ceea ce scrie pe foaia de examen, în așa fel încât să permită memoriei să selecteze informațiile necesare rezolvării cerințelor, să aibă încredere în mintea lor luminată de emoție și de speranță…”, spune profesoara de Limba și literatura română Cecilia Barbu.

„Math in English, Math for Future!”

În Școala altfel, o matematică altfel...

„Math in English, Math for Future!”

Gojdiștii clasei a IX-a A au desfășurat ieri, 7 aprilie 2014, activitatea „Math in English, Math for Future!“, în cadrul Programului Național: Școala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun!

Protagoniștii activității au fost colegii Ioanei Dzițac, coordonați de prof. Sadoveanu Viorel și Ioana Dzițac, precum și elevii Școlii Internaționale Agora, coordonați de prof. Alina Angela Manolescu, înv. Adina Popa,  Alina Popa și Maria Roșca.
Luni dimineața, o delegație de gojdiști din clasa a IX-a A a întâmpinat cu zâmbete și îmbrățișări în fața colegiului echipa de elevi și cadre didactice însoțitoare de la Școala Internațională Agora, iar în fața sălii de clasă, au fost primiți cu baloane multicolore pe care erau scriși termeni de matematică în limba engleză. În clasa primitoare îi așteptau tablele viu colorate cu însemne matematice, afișe, iar băncile erau astfel aranjate încât elevii să se poată așeza conform echipelor stabilite.
În cuvântul de deschidere, Ioana a prezentat înalții oaspeți, făcând o scurtă trecere în revistă a curriculumului lor, după care și-a prezentat colegii și specializarea clasei. Elevii de la Agora și gojdiștii au fost împărțiți în trei echipe mixte: echipa FLYERS, echipa PHOENIX și echipa TWINKLE - formate din elevii agoriști și gojdiști (liceenii având doar rol de coordonare, supraveghere). Juriul a fost alcătuit din cadrele didactice prezente și trei gojdiști.
Activitatea concurs a debutat cu însușirea unor cuvinte din vocabularul matematic (în limba engleză), cuvinte scrise pe baloanele lor; fiecare a citit cuvânt și a explicat ce înseamnă, ca apoi să-l asocieze cu o imagine, figură geometrică sau operație dintre cele scrise pe tablă; cuvintele în limba engleză au fost rostite cu voce tare în grup de către toți elevii. Apoi, fiecare echipă a primit fișe de lucru cu exerciții însoțite de imagini viu colorate, figuri geometrice, precum și un rebus matematic; sub coordonarea Ioanei, fiecare echipă a rezolvat sarcina de lucru, după care, câte un reprezentant dintre cei mici a ieșit la tablă, a scris soluția, exprimându-și opinia în limba engleză; între timp, agoriștii au completat și rebusul matematic.
Pentru evaluare, cei mici au primit un test cu exerciții de tipul celor efectuate anterior, însoțite de un joc de asociere (imagini-cuvinte).
Vizitarea colegiului
Până juriul a corectat testele, agoriștii au pornit să viziteze colegiul gojdiștilor. Profitând de timpul frumos, pentru următorul moment, echipele au ieșit în Parcul 1 Decembrie, unde au făcut geometrie pe asfalt cu creta. Echipa FLYERS a trasat cercuri cu creta legată de un băț, echipa PHOENIX a avut sarcina să realizeze cercurile olimpice și să recunoască obiecte geometrice din zonă, iar echipa TWINKLE a avut de trasat un șotron și să joace o tură. A urmat un schimb de experiență între membrii celor trei echipe privind cele învățate.
Activitatea s-a finalizat cu comunicarea rezultatelor, premierea câștigătorilor (cu diplome) și poze de grup.
 „Mi-a făcut o deosebită plăcere să inițiez și să coordonez această activitate. În realizarea ei, am plecat de  la propriile experiențe în domeniu: eu am început să învăț matematica în limba engleză în clasa a V-a; am lucrat apoi la lansarea unui proiect de matematică în limba engleză și m-am pregătit pentru admiterea la unul dintre cele mai renumite colegii din UK; în cartea mea, Trepte matematice – clasa a VIII-a, am inserat un capitol de matematică în limba engleză; de la vârsta de 10 ani, în paralel cu curriculumul național, am făcut cunoștință cu sistemul de învățământ britanic, dar și cu cel american; și fiindcă elevii Școlii Internaționale Agora abordează curricula națională, precum și curricula IPC, m-am gândit că activitatea „Math in English, Math for Future” să o desfășurăm împreună cu ei.
Apropo de experiența mea, aș dori să subliniez faptul că am început studiul matematicii în limba engleză, a geometriei pe asfalt și în teren, la propunerea și sub competenta îndrumare a distinsei mele profesoare Dorina Szatmari, mentorul meu din gimnaziu, căreia îi mulțumesc cu mult respect! Mulțumesc, de asemenea, tuturor protagoniștilor activității de astăzi (de ieri – n.n.), musafirilor noștri, doamnelor învățătoare, domnului diriginte, profesor de matematică Sadoveanu Viorel și colegilor mei de clasă”, a spus în încheiere inițiatoarea activității „Math in English, Math for Future”, Ioana Dzițac.
M.C.
Foto: Pușcaș Sergiu și Rada Silviu
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Math in English, Math for Future!”

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

luni, 20 septembrie 2021