Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

„Math in English, Math for Future!”

În Școala altfel, o matematică altfel...

„Math in English, Math for Future!”

Gojdiștii clasei a IX-a A au desfășurat ieri, 7 aprilie 2014, activitatea „Math in English, Math for Future!“, în cadrul Programului Național: Școala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun!

Protagoniștii activității au fost colegii Ioanei Dzițac, coordonați de prof. Sadoveanu Viorel și Ioana Dzițac, precum și elevii Școlii Internaționale Agora, coordonați de prof. Alina Angela Manolescu, înv. Adina Popa,  Alina Popa și Maria Roșca.
Luni dimineața, o delegație de gojdiști din clasa a IX-a A a întâmpinat cu zâmbete și îmbrățișări în fața colegiului echipa de elevi și cadre didactice însoțitoare de la Școala Internațională Agora, iar în fața sălii de clasă, au fost primiți cu baloane multicolore pe care erau scriși termeni de matematică în limba engleză. În clasa primitoare îi așteptau tablele viu colorate cu însemne matematice, afișe, iar băncile erau astfel aranjate încât elevii să se poată așeza conform echipelor stabilite.
În cuvântul de deschidere, Ioana a prezentat înalții oaspeți, făcând o scurtă trecere în revistă a curriculumului lor, după care și-a prezentat colegii și specializarea clasei. Elevii de la Agora și gojdiștii au fost împărțiți în trei echipe mixte: echipa FLYERS, echipa PHOENIX și echipa TWINKLE - formate din elevii agoriști și gojdiști (liceenii având doar rol de coordonare, supraveghere). Juriul a fost alcătuit din cadrele didactice prezente și trei gojdiști.
Activitatea concurs a debutat cu însușirea unor cuvinte din vocabularul matematic (în limba engleză), cuvinte scrise pe baloanele lor; fiecare a citit cuvânt și a explicat ce înseamnă, ca apoi să-l asocieze cu o imagine, figură geometrică sau operație dintre cele scrise pe tablă; cuvintele în limba engleză au fost rostite cu voce tare în grup de către toți elevii. Apoi, fiecare echipă a primit fișe de lucru cu exerciții însoțite de imagini viu colorate, figuri geometrice, precum și un rebus matematic; sub coordonarea Ioanei, fiecare echipă a rezolvat sarcina de lucru, după care, câte un reprezentant dintre cei mici a ieșit la tablă, a scris soluția, exprimându-și opinia în limba engleză; între timp, agoriștii au completat și rebusul matematic.
Pentru evaluare, cei mici au primit un test cu exerciții de tipul celor efectuate anterior, însoțite de un joc de asociere (imagini-cuvinte).
Vizitarea colegiului
Până juriul a corectat testele, agoriștii au pornit să viziteze colegiul gojdiștilor. Profitând de timpul frumos, pentru următorul moment, echipele au ieșit în Parcul 1 Decembrie, unde au făcut geometrie pe asfalt cu creta. Echipa FLYERS a trasat cercuri cu creta legată de un băț, echipa PHOENIX a avut sarcina să realizeze cercurile olimpice și să recunoască obiecte geometrice din zonă, iar echipa TWINKLE a avut de trasat un șotron și să joace o tură. A urmat un schimb de experiență între membrii celor trei echipe privind cele învățate.
Activitatea s-a finalizat cu comunicarea rezultatelor, premierea câștigătorilor (cu diplome) și poze de grup.
 „Mi-a făcut o deosebită plăcere să inițiez și să coordonez această activitate. În realizarea ei, am plecat de  la propriile experiențe în domeniu: eu am început să învăț matematica în limba engleză în clasa a V-a; am lucrat apoi la lansarea unui proiect de matematică în limba engleză și m-am pregătit pentru admiterea la unul dintre cele mai renumite colegii din UK; în cartea mea, Trepte matematice – clasa a VIII-a, am inserat un capitol de matematică în limba engleză; de la vârsta de 10 ani, în paralel cu curriculumul național, am făcut cunoștință cu sistemul de învățământ britanic, dar și cu cel american; și fiindcă elevii Școlii Internaționale Agora abordează curricula națională, precum și curricula IPC, m-am gândit că activitatea „Math in English, Math for Future” să o desfășurăm împreună cu ei.
Apropo de experiența mea, aș dori să subliniez faptul că am început studiul matematicii în limba engleză, a geometriei pe asfalt și în teren, la propunerea și sub competenta îndrumare a distinsei mele profesoare Dorina Szatmari, mentorul meu din gimnaziu, căreia îi mulțumesc cu mult respect! Mulțumesc, de asemenea, tuturor protagoniștilor activității de astăzi (de ieri – n.n.), musafirilor noștri, doamnelor învățătoare, domnului diriginte, profesor de matematică Sadoveanu Viorel și colegilor mei de clasă”, a spus în încheiere inițiatoarea activității „Math in English, Math for Future”, Ioana Dzițac.
M.C.
Foto: Pușcaș Sergiu și Rada Silviu
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Math in English, Math for Future!”

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

vineri, 20 iulie 2018