Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Math in English, Math for Future!”

În Școala altfel, o matematică altfel...

„Math in English, Math for Future!”

Gojdiștii clasei a IX-a A au desfășurat ieri, 7 aprilie 2014, activitatea „Math in English, Math for Future!“, în cadrul Programului Național: Școala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun!

Protagoniștii activității au fost colegii Ioanei Dzițac, coordonați de prof. Sadoveanu Viorel și Ioana Dzițac, precum și elevii Școlii Internaționale Agora, coordonați de prof. Alina Angela Manolescu, înv. Adina Popa,  Alina Popa și Maria Roșca.
Luni dimineața, o delegație de gojdiști din clasa a IX-a A a întâmpinat cu zâmbete și îmbrățișări în fața colegiului echipa de elevi și cadre didactice însoțitoare de la Școala Internațională Agora, iar în fața sălii de clasă, au fost primiți cu baloane multicolore pe care erau scriși termeni de matematică în limba engleză. În clasa primitoare îi așteptau tablele viu colorate cu însemne matematice, afișe, iar băncile erau astfel aranjate încât elevii să se poată așeza conform echipelor stabilite.
În cuvântul de deschidere, Ioana a prezentat înalții oaspeți, făcând o scurtă trecere în revistă a curriculumului lor, după care și-a prezentat colegii și specializarea clasei. Elevii de la Agora și gojdiștii au fost împărțiți în trei echipe mixte: echipa FLYERS, echipa PHOENIX și echipa TWINKLE - formate din elevii agoriști și gojdiști (liceenii având doar rol de coordonare, supraveghere). Juriul a fost alcătuit din cadrele didactice prezente și trei gojdiști.
Activitatea concurs a debutat cu însușirea unor cuvinte din vocabularul matematic (în limba engleză), cuvinte scrise pe baloanele lor; fiecare a citit cuvânt și a explicat ce înseamnă, ca apoi să-l asocieze cu o imagine, figură geometrică sau operație dintre cele scrise pe tablă; cuvintele în limba engleză au fost rostite cu voce tare în grup de către toți elevii. Apoi, fiecare echipă a primit fișe de lucru cu exerciții însoțite de imagini viu colorate, figuri geometrice, precum și un rebus matematic; sub coordonarea Ioanei, fiecare echipă a rezolvat sarcina de lucru, după care, câte un reprezentant dintre cei mici a ieșit la tablă, a scris soluția, exprimându-și opinia în limba engleză; între timp, agoriștii au completat și rebusul matematic.
Pentru evaluare, cei mici au primit un test cu exerciții de tipul celor efectuate anterior, însoțite de un joc de asociere (imagini-cuvinte).
Vizitarea colegiului
Până juriul a corectat testele, agoriștii au pornit să viziteze colegiul gojdiștilor. Profitând de timpul frumos, pentru următorul moment, echipele au ieșit în Parcul 1 Decembrie, unde au făcut geometrie pe asfalt cu creta. Echipa FLYERS a trasat cercuri cu creta legată de un băț, echipa PHOENIX a avut sarcina să realizeze cercurile olimpice și să recunoască obiecte geometrice din zonă, iar echipa TWINKLE a avut de trasat un șotron și să joace o tură. A urmat un schimb de experiență între membrii celor trei echipe privind cele învățate.
Activitatea s-a finalizat cu comunicarea rezultatelor, premierea câștigătorilor (cu diplome) și poze de grup.
 „Mi-a făcut o deosebită plăcere să inițiez și să coordonez această activitate. În realizarea ei, am plecat de  la propriile experiențe în domeniu: eu am început să învăț matematica în limba engleză în clasa a V-a; am lucrat apoi la lansarea unui proiect de matematică în limba engleză și m-am pregătit pentru admiterea la unul dintre cele mai renumite colegii din UK; în cartea mea, Trepte matematice – clasa a VIII-a, am inserat un capitol de matematică în limba engleză; de la vârsta de 10 ani, în paralel cu curriculumul național, am făcut cunoștință cu sistemul de învățământ britanic, dar și cu cel american; și fiindcă elevii Școlii Internaționale Agora abordează curricula națională, precum și curricula IPC, m-am gândit că activitatea „Math in English, Math for Future” să o desfășurăm împreună cu ei.
Apropo de experiența mea, aș dori să subliniez faptul că am început studiul matematicii în limba engleză, a geometriei pe asfalt și în teren, la propunerea și sub competenta îndrumare a distinsei mele profesoare Dorina Szatmari, mentorul meu din gimnaziu, căreia îi mulțumesc cu mult respect! Mulțumesc, de asemenea, tuturor protagoniștilor activității de astăzi (de ieri – n.n.), musafirilor noștri, doamnelor învățătoare, domnului diriginte, profesor de matematică Sadoveanu Viorel și colegilor mei de clasă”, a spus în încheiere inițiatoarea activității „Math in English, Math for Future”, Ioana Dzițac.
M.C.
Foto: Pușcaș Sergiu și Rada Silviu
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Math in English, Math for Future!”

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 19:21:03 Ora de vară a Europei de Est