Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
25 noiembrie 2020
*1. Ideea unui profesor britanic: acces universal la învățământul superior – ,,cheie” pentru combaterea dezinformării / În lumea digitală, pentru oameni e vitală ,,capacitatea de a nu fi înșelat”
.....
,,Pandemia ne scufundă în lumea virtuală mai adânc și mai rapid decât ne-am fi putut imagina cu doar un an în urmă, iar ușurința de proliferare a falsurilor devine tot mai tulburătoare”, scrie într-un articol publicat de revista de specialitate Times Higher Education profesorul Tim Blackman, vicecancelar al The Open University, mare universitate britanică având o lungă tradiție de predare la distanță. În acest context, el face trimitere la rolul educației de a preveni înșelăciunea și afirmă: ,,pentru ca învățământul superior să poată vaccina populațiile împotriva dezinformării, e nevoie să universalizăm accesul la acesta”.

*2. Avocatul Poporului cere Ministerului Educației să ia în considerare redeschiderea școlilor, conform recomandării OMS
.....
Avocatul Poporului cere Ministerului Educației să suspende educația online și să ia în considerare redeschiderea școlilor, practică la care au recurs aproape toate marile state europene. Instituția condusă de Renate Weber s-a sesizat din oficiu în legătură cu situația asigurării de laptopuri la cerere pentru profesori, pentru continuarea școlii în on-line, se arată într-un document obținut de Edupedu.ro.

*3. Cercul de informatică ,,Programare cu răbdare”, premiat la WITSA Global ICT Excellence Awards. Activitățile STEM s-au extins la nivel național cu peste 800 de copii la doi ani de la înființare
.....
La doi ani de la înființare, cercul de informatică ,,Programare cu răbdare” de la Bacău se extinde la nivel național și primește premiul World Information Technology and Services Alliance (WITSA). Cercul are acum peste 20 de centre în țară și chiar în alte țări, iar 800 de copii și tineri frecventează activitățile educative.
Premiile WITSA Global ICT Excellence Awards onorează realizările în aplicarea tehnologiei informației în întreaga lume. Câștigătorii au prezentat excelență în una din cele patru categorii: Excelența sectorului public, Excelența sectorului privat, Creșterea durabilă și Oportunitatea digitală.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
21 noiembrie 2020
*1.Estonia: Ministrul Educaţiei demisionează după ce presa a scris că își ducea copiii la școală cu șoferul și mașina de serviciu
.....
Ministrul Educaţiei din Estonia, Mailis Reps, a demisionat ,vineri, după ce presa locală a arătat că ea folosea maşina de serviciu şi şoferul pentru a-şi duce copiii la şcoală, informează dpa, citată de Agerpres.
Tabloidul Ohtuleht a scris că un şofer al ministerului a folosit de mai multe ori o maşină de serviciu pentru a duce la şcoală şi a-i aduce acasă pe copiii lui Mailis Reps.

*2.Olimpici naționali de liceu au creat un site unde îi ajută pe elevii de a VIII-a să învețe pentru Evaluarea Națională: Scopul este de a ajuta copiii cu mai puține resurse să își atingă obiectivele educaționale, în contextul pandemiei
.....
Șase olimpici au pornit un proiect inedit pentru a-i ajuta pe elevii mai mici care trebuie să susțină în vara viitoare Evaluarea Națională. „Ne dorim să ajutăm elevii de clasa a VIII-a să treacă cu bine peste această situație dificilă creată de pandemie. Oferim lecții săptămânale care urmează curricula pentru Evaluarea Națională 2021”, au explicat aceștia în descrierea de pe site-ul pentru meditații lansat de ei – matex.xyz.

*3. Tabloul dezastrului din învățământul superior: România – pe ultimele locuri din Europa la numărul de tineri cu studii superioare, rata de înscriere la universitate, personal academic – Raport Bologna 2020
.....
România se află pe ultimul loc în Europa când vine vorba despre procentul persoanelor cu studii superioare în categoria 25-34 de ani, pentru care-și propusese o creștere substanțială până în 2020, potrivit unui nou raport dat publicității săptămâna aceasta. Documentul arată că țara se află, în același timp, printre ultimele din Europa din punct de vedere al persoanelor cu studii superioare pe celelalte categorii de vârstă, în pofida unor creșteri semnificative în ultimul deceniu și jumătate. În plus, se numără printre ultimele state europene la capitole precum rata de înscriere a tinerilor în învățământul superior, în timp ce numărul de instituții de învățământ superior și cel al angajaților din mediul academic au înregistrat scăderi în ultimele două decenii, marcate de dezvoltare la nivel european.

„Cuvânt și artă pentru tinerii cu CES prin IT”

Joi, la CCD, a fost lansată cartea

„Cuvânt și artă pentru tinerii cu CES prin IT”

Casa Corpului Didactic a Județului Bihor și Universitatea Creștină Partium a organizat miercuri, 9 aprilie 2014, dezbaterea cu tema: „Tehnici de stimulare a creativității; ieșirea din rutina didactică”.

În cadrul simpozionului, dna prof. metodist Elena Maria Erdeli, în calitate de coordonator de proiect, a lansat cartea „Cuvânt și artă pentru tinerii cu CES prin IT”, ca produs final al proiectului Comenius derulat, intitulat „Ways via IT”, „Word and Art for Young Students via IT”.
Dezbaterea temei creativității a fost încadrată de directorul CCD, dna prof. drd. Carmen Bodiu, în seria de activități propuse cadrelor didactice în cadrul proiectului „Magia cuvântului”, iar cartea a fost cotată ca un exemplu de bune practici. Despre ieșirea din rutină prin creativitate a vorbit dl conf. univ. dr. Dan Horațiu Popescu de la Universitatea Creștină Partium, moderator al evenimentului; în ton cu tema, domnia sa i-a provocat pe cei prezenți la un mic „test” de creativitate, îndemnându-i să găsească în fiece lecție un moment, măcar cinci minute, pentru stimularea creativității elevilor.
După vizionarea filmulețului (cuprinzând secvențe din derularea proiectului), dna prof. Elena Erdeli a prezentat în sinteză „proiectul de suflet creat special pentru niște copii speciali - copiii cu CES; în această idee, m-am întrebat: cum aș putea să ajung mai bine la sufletele lor? Prin cuvânt și artă, mi-am zis, în acel moment și astfel am acționat. În derularea proiectului, am colaborat  foarte bine cu o școală specială din Ungaria, iar cartea oferă informații despre obiectivele proiectului, activitățile derulate pe parcursul celor doi ani (2012-2014), produsele proiectului și ceea ce este mai special pentru noi, cadrele didactice, cartea prezintă aspecte specifice sistemului de învățământ din România și Ungaria, cu accent pe metodele, strategiile didactice utilizate în activitățile din aria curriculară IT și artă”, a precizat coordonatorul de proiect.
În cadrul dezbaterilor ce au urmat, cei prezenți au împărtășit din experiența didactică la clasă pentru stimularea creativității elevilor.
Ovidiu Dan 

Trimite email

miercuri, 2 decembrie 2020