Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul educativ „Pădurea - planeta ursuleților” - ediția a II-a

Marți - simpozion, iar joi - festivitatea de premiere

Proiectul educativ „Pădurea - planeta ursuleților” - ediția a II-a

Marți și joi, colectivele de cadre didactice ale grădinițelor „Trei Ursuleți” au finalizat cea de-a doua ediție a proiectului educativ „Pădurea - planeta ursuleților”.

Marți, 8 aprilie 2014, la sediul Grădiniței cu Program Prelungit „Trei Ursuleți” (de pe str. Horea, nr. 6),  s-a desfășurat Simpozionul județean „Pădurea - planeta ursuleților”, iar joi, 10 aprilie, în Aula Magna a Universității din Oradea, a avut loc festivitatea de premiere a preșcolarilor și școlarilor participanți la ediția a II-a a Concursului județean. „Pădurea - planeta ursuleților”.
În deschiderea evenimentului, doamna manager, prof. Timea Curta, în calitate de coordonator al proiectului, a salutat participanții și a mulțumit Fundației „Trei Ursuleți”, doamnei președinte Nistreanu  Laura Delia, pentru implicare și susținere, instituțiilor partenere (Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, Universitatea din Oradea - Facultatea de Științe Socio-Umane și Agenția pentru Protecția Mediului Bihor), membrilor juriului și tuturor participanților.  
Ceilalți doi coordonatori de proiect și directori ai celor două grădinițe „Trei Ursuleți”, doamnele Mihaela Iluța și Mihaela Bistran, au subliniat mesajul educativ al proiectului, precum și realizările celei de-a doua ediții a proiectului, atât la secțiunea simpozion, cât mai cu seamă la secțiunea concurs pentru preșcolari și elevi; desen, pictură, colaj și machete pentru preșcolari; creații artistico-plastice (desen, pictură, colaj și machete), precum și creații literare (poezii, compuneri) în limbile română, engleză și maghiară.
„În anul acesta am adăugat o secțiune nouă, secțiunea în limba maghiară, adresată atât elevilor, cât și cadrelor didactice de la secțiile maghiare”, a subliniat dna director Mihaela Bistran.
În mod profesionist, coordonatorii proiectului au prezentat punctele tari și punctele slabe ale proiectului, rezultatele primei ediții și imagini de la festivitatea de premiere de anul trecut, precum și produsul final al primei ediții, cartea (volumul) care cuprinde lucrările cadrelor didactice prezentate la prima ediție a simpozionului, precum și lucrările celor 450 de preșcolari și 70 de școlari, prezenți la prima ediție.
În continuare, distinșii invitați, membri ai prezidiului (lect. univ. Bârle Delia, de la Facultatea de Științe Socio-Umane, Departamentul de Psihologie; inspector școlar pentru învățământul particular, dna prof. Mădălina Lupău; prof. metodist Szabo Florina, reprezentant al CCD Bihor; prof. de arte plastice Berce Ciprian, de la grădinițele „Trei Ursuleți”) au făcut aprecieri la adresa proiectului, subliniind mesajul său educativ ecologic și spiritul său de stimulare a creativității și competitivității, felicitând coordonatorii de proiect și participanții la secțiunile proiectului. În egală măsură, felicitările pentru reușita celor două edițiile ale proiectului le merită, zicem noi, întreaga echipă de proiect, alcătuită din: prof. Oșvat Laura, Săcădat Adriana, Flore Adina, Zsura Felicia, Bogdan Ianki Monica, Luț Diana,
Brăinaș Daniela, Hus Ramona, Szilagyi Monica, Bar Raluca, Ghiuro Ramona, Demian Crina, Negrău Elena, Roșca Ioana, Gaja Alexandra, Pituț Mariana, Petrescu Alina, Popa Alisia, Reizmuveș Lavinia, Budău Paula, Horga Florina și Berce Ciprian.  
Demn de remarcat este faptul că la acest proiect participă cadre didactice și preșcolari de la 18 grădinițe: grădinițele nr. 23, 25, 28, 30, 34, 42, 45, 53, 55, „Orsolya”, 31, 44, 47, Gr. Nr. 2 Tinca, Grădinița „Samuel” din  Tinăud, Grădinița din Tărian, Grădinița „Dumbrava Minunată” din Pitești (județul Argeș) și Grădinița Nr. 272 din București; precum și cadre didactice și elevi din învățământul primar de la 14 școli: școlile gimnaziale „Octavian Goga”, „Oltea Doamna” și „Ion Bogdan” (structura Școlii Gimnaziale Nr.11), Lic. Ortodox „Ep. Roman Ciorogariu”, Lic. Teoretic „Onisifor Ghibu”, CSEI „Cristal”, Școala Gimnazială Urviș (structura Șoimi), Lic. Tehnologic Nr.1 Șuncuiuș, Școala Gimnazială Nr. 1 Sâmbăta, CT Nr.1 Vadu Crișului, Lic. Tehnologic Agroindustrial „Tamasi Aron”, Borș, Școala Gimnazială din Hidișelu de Jos, Școala Gimnazială „Viorel Horj” din Drăgănești și Clubul Copiilor din Rădăuți (județul Suceava).
Bucuria a fost generală în momentul premierii, mai ales în rândul celor mai mici ecologiști.
Ovidiu Dan
Foto: Ovidiu Dan și Sorin Bara - fotograful grădinițelor
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul educativ „Pădurea - planeta ursuleților” - ediția a II-a.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 09:01:18 Ora de vară a Europei de Est