Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Școala altfel”, total schimbată, la Husasău de Criș

Implicare, armonie, bucurie!

„Școala altfel”, total schimbată, la Husasău de Criș

Programul „Școala altfel” cu tema „Să știi mai multe, să fii mai bun!” (7 - 11 aprilie 2014) a însemnat pentru elevii de la Școala Gimnazială Nr. 2 Husasău de Criș desfășurarea mai multor activități în care s-au implicat cu entuziasm, un motiv în plus de a se apropia de tot ceea ce înseamnă școală.

Sub îndrumarea doamnelor învățătoare și profesoare, s-au realizat diferite tipuri de activități: cultural-artistice, de educație ecologică și pentru sănătate, dar și  artistico-plastice.
Clasele primare, sub îndrumarea doamnelor învățătoare Cristian Ortanța, Rus Cristina, Sîrb Angela, Ciucle Adriana și Iuhasz Ana,  au desfășurat activități de igienizare în sala de clasă, în curtea școlii și în împrejurimi, astfel încât acestea să-și recapete aspectul plăcut și estetic. Înarmați cu răbdare și cu ustensilele necesare, ei s-au apucat de treabă de la primele ore ale dimineții, exprimându-și mulțumirea și încântarea că pot participa la această activitate și că munca în echipă este plăcută. Rezultatul a fost unul pe măsura așteptărilor: curtea școlii și împrejurimile au căpătat un aspect curat și îngrijit.
Marți, 8 aprilie, s-a desfășurat proiectul  „Stop, Violența!”  activitate care s-a desfășurat cu implicarea Poliției Locale Ineu. S-au discutat probleme legate de violență: cauzele violenței, violența în familie și în școală, consecințele violenței asupra dezvoltării copiilor și  prevenirea violenței în școală.
O altă activitate apreciată de elevi a fost vizionarea de filme educative și distractive, potrivit vârstei lor, pentru educarea unor comportamente, acasă, pe stradă sau la școală. 
În spiritul proiectului național „Viața”, conștientizând importanța exercițiilor fizice pentru o dezvoltare armonioasă, domnul profesor de educație fizică, Madar Florin, a organizat întreceri sportive. Plini de voie bună, elevii au participat la: ștafetă, aruncarea cu mingea, rotirea cercului și alergări.
Tot în această săptămână binecuvântată, micii artiști au încondeiat și pictat ouă de Paște în tehnici diferite, au realizat ornamente și felicitări specifice, promovând semnificația sărbătorilor pascale.
Vineri, 11 aprilie, cu ajutorul doamnelor învățătoare au pregătit diferite produse culinare pe bază de fructe cu scopul formării deprinderilor de igienă alimentară, și respectării unor reguli simple de viață sănătoasă.  
Sub îndrumarea doamnelor profesoare, clasele de gimnaziu, pe lângă activitățile desfășurate în parteneriat cu clasele primare, au organizat un concurs de cultură generală, au făcut o vizită în împrejurimi  și au luat parte la întrecerile sportive desfășurate la nivel de comună. La concursul de cultură generală, fiecare clasă a fost reprezentată de câte un echipaj. Întrebările, din mai multe discipline, au fost pregătite de către doamnele prof. Radu Sanda, Miron Ioana, Lazăr Ioana și Bughiu Ramona.
De un interes deosebit s-au bucurat meciurile de  handbal și de fotbal de la Școala Gimnazială Nr. 2 din Husasău de Criș, Școala Gimnazială Nr. 1 din  Botean și Școala Gimnazială „Puiu Sever” din Ineu.
Săptămâna „Școala altfel” s-a încheiat cu o vizită în împrejurimi, urmată de un picnic, unde elevii noștri au avut ocazia să aplice regulile de comportament civilizat însușite. Au mâncat, s-au jucat, s-au distrat, iar la plecare au lăsat natura curată, arătând că lor le pasă de mediul înconjurător, un bun al tuturor!
Dincolo de valențele instructiv-educative, activitățile au favorizat și  dezvoltat relații de prietenie, și bună conviețuire între elevi și au întărit parteneriatul  școală – familie –comunitate.
Reporter special,
Prof. Cristina Rus
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Școala altfel”, total schimbată, la Husasău de Criș. 

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 03:34:00 Ora de vară a Europei de Est