Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 mai 2021
Ministrul Sorin Cîmpeanu: Sunt universități care se gândesc ca din toamnă să impună anumite condiții: Purtarea de combinezoane de către studenții nevaccinați. Susțin această variantă
Studenții nevaccinați ar putea fi obligați să se prezinte purtând combinezon dacă vor să participe fizic la ore din toamnă, pe când cei vaccinați vor putea să se deplaseze fără astfel de măsuri, iau în calcul unele universități din România, a declarat astăzi ministrul Educației Sorin Cîmpeanu în cadrul unui interviu de la Hotnews.ro. De asemenea, ministrul a adăugat că ar putea exista o prioritizare a studenților vaccinați la cazarea în cămine.
„Sunt unul dintre cei care susțin importanța prezenței fizice pentru derularea stagiilor de practică și activităților directe. Pentru asta, sunt universități care se gândesc ca din toamnă să nu facă rabat de la prezența fizică în cadrul orelor de laborator/lucrări practice și să impună o serie de condiții, spre exemplu participarea studenților vaccinați la aceste ore de laborator și lucrări practice, fără a fi îngrădit participarea studenților care nu sunt vaccinați. Studenții care nu se vor fi vaccinat în toamnă ar putea să aibă la dispoziție, spre exemplu, combinezoane de protecție pe care să le poarte pe tot parcursul programului didactic. Sunt câteva universități și eu personal susțin această variantă”, a declarat Cîmpeanu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

Înființarea Centrului Național pentru Curriculum...

O nouă structură a M.Ed.C.

Înființarea Centrului Național pentru Curriculum...

Argumente privind înființarea Centrului Național pentru Curriculum și Evaluare în Învățământul Preuniversitar
14.03.2007


Ministerul Educației și Cercetării a decis înființarea Centrului Național pentru Curriculum și Evaluare în Învățământul Preuniversitar, care va prelua toate responsabilitățile următoarelor organisme subordonate MEdC: Serviciul Național de Evaluare și Examinare, Consiliul Național pentru Curriculum, Consiliul Național pentru Evaluarea și Difuzarea Manualelor și Centrul Național de Excelență.
Noua instituție este organizată cu o structură de direcție generală cu personal încadrat în funcții publice, în vederea creșterii gradului de responsabilizare a salariaților. Reorganizarea va viza o reducere cu 12% a posturilor, de la 114, cât însumează în prezent cele patru instituții, la 100 de posturi cât se preconizează a avea Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare în Învățământul Preuniversitar. Reducerile vizează doar posturile vacante și personalul încadrat la cumul cu baza în alte instituții.
Decizia MEdC de înființare a noii structuri s-a luat după analiza modului de organizare și funcționare a celor patru organisme, constatându-se mai multe disfuncționalități:
- nu este suficient reglementată limita responsabilităților fiecărei instituții și nici aria de cooperare sau maniera de corelare a acțiunilor comune care ar putea consolida eficientizarea atingerii țintelor și a obiectivelor strategice comune;
- inexistența procedurilor clare de organizare și funcționare a segmentului de activitate respectiv, respectiv lipsa unei viziuni unitare cu privire la evoluția pe termen mediu și lung a componentelor de curriculum, evaluare, manuale școlare, centre de excelență
- lipsa corelării activităților instituționale în contextul întregului învățământ preuniversitar
- imposibilitatea implementării unui sistem de asigurare a calității în educație transparent și credibil, în absența unei corelări între cele trei segmente
- activitatea celor patru structuri s-a asigurat, în majoritatea cazurilor prin personal încadrat la cumul, cu baza în alte instituții...
În plus, comasarea propusă nu reprezintă o noutate în procesul de eficientizare a structurilor create în baza proiectului de reformă menționat. De exemplu, Componenta Standarde Ocupaționale a devenit Consiliul pentru Standarde Ocupaționale, structură care a funcționat independent o perioadă și  care, ulterior, a fost înglobată în Consiliul Național de Formare Profesională a Adulților.
Cele patru instituții au avut și contribuții importante în proiectarea și desfășurarea procesului de învățământ preuniversitar din 1988 și până în prezent, materializate prin: elaborarea Curriculum-ului Național, organizarea a 30 de sesiuni de examene naționale - Bacalaureat, Capacitate/Teste naționale, trei evaluări naționale la finalul clasei a IV-a, gestionarea procesului de aprobare și difuzare a manualelor școlare etc.
Noua structură instituțională propusă, Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare în Învățământul Preuniversitar va prelua spre aplicare și dezvoltare toate documentele referitoare la curriculumul național, la evaluarea de proces și evaluarea manualelor școlare, rezultate din derularea proiectului de reformă a învățământului preuniversitar, finanțat pe baza Acordului de împrumut între România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare.

Biroul de Presă

Trimite email

joi, 6 mai 2021