Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Școala altfel”, la Drăgești

O săptămână… ca-n povești!

„Școala altfel”, la Drăgești

„Educația este cea mai puternică armă pe care voi o puteți folosi pentru a schimba lumea”. (Nelson Mandela)

Încă  din anul școlar 2011-2012 s-a implementat în sistemul de învățământ românesc programul „Școala altfel” care acum poartă denumirea: „Școala altfel - Să știi mai multe, să fii mai bun”.
Programul își propune implicarea elevilor și profesorilor în activități extrașcolare și extracurriculare interesante, care au ca scop dezvoltarea și consolidarea cunoștintelor dobândite de elevi pe parcursul activităților școlare clasice. Ideea pare cât se poate de interesantă pentru că, astfel, elevii au oportunitatea să învețe mai multe lucruri care nu se găsesc în manuale și să își dea seama ce vor să facă în viață. Ei pot vizita muzee, viziona filme și, nu în ultimul rând, să facă voluntariat. Toate activitățile pe care le presupune această săptămână sunt foarte importante în dezvoltarea personală și totodată se pot distra în timp ce le fac.
La Școala Gimnazială Nr. 1 Drăgești această săptămână a debutat printr-o temă cu specific ecologic „Natura, sursă de inspirație, izvor de sănătate” în care elevii gimnaziști s-au delectat cu câteva imagini superbe din frumusețea plaiurilor românești, apoi au aflat informații despre flora și fauna României. A  urmat concursul tematic „România, țară frumoasă!” ce a constat în realizarea unor panouri privind relieful, flora și fauna României”. După o scurtă prezentare a importanței reciclării și protejării naturii, elevii au realizat pe grupe, afișe și reclame de protejare a naturii.  Câștigătorii au fost premiați cu premii oferite de Biserica Penticostală Elshadai din Dicănești, de al cărei sprijin ne bucurăm de câte ori facem o faptă bună.
Marți, activitățile au avut o tematică religioasă, urmărind să transmitem elevilor dragostea si respectul pentru Acela care, pe dealul Golgotei, sus pe Cruce, s-a jertfit pe Sine însuși pentru a ne mântui de păcat. Am vizionat filmulețe tematice, prezentări PowerPoint și am aranjat o masă tradițională pascală. Concursul tematic „Iisus Hristos - Lumină și Înviere” a premiat pe cei mai pricepuți elevi la încondeiat ouă și la picturi tematice. Premianții au fost: Buda Bianca (cls. a VII-a) și Avram Alexandra (cls. a VIII-a) - locul I, locul al II-lea: Șandra Sebastian (cls. a VII-a) și Reștea Gina
(cls. a VII-a), locul al III-a: Tamaș Teodora (cls. a V-a) și Simuț Miruna (cls. a VI-a). La pictură s-au acordat premiul I elevelor Șandra Felicia (cls. a VII-a), Simuț Miruna (cls. a VI-a) și un premiu special elevei Ban Monica (cls. a VII-a) pentru minunatele ei icoane realizate pe sticlă. Elevii au avut ocazia să-și primenească sufletul prin sfânta împărtășanie, la biserica din localitate, îndrumați de domnul prof. de religie pr Nojea Traian.
Miercuri am călcat „Pe urmele dacilor”, călăuziți de dl prof. de istorie Ciorba Ciprian. Am vizionat capodopera cinematografică „Dacii”, apoi am vizitat muzeul satului Tășad, unde, am văzut exponante descoperite la „Cetățeaua” Tășadului, urme ale civilizației dacice în zonă.
Joi a fost Ziua Sportului în școala noastră, iar responsabilul acestei activități minunate este prof. Dume Alexis. S-a dat startul întrecerilor sportive, la fotbal, câștigând echipa Școlii Gimnaziale Nr 2 Tășad, iar la handbal, echipa de fete a Școlii Gimnaziale Nr.1 Drăgești.
Un moment de respiro pentru toți l-a constituit ziua de vineri când elevii au desfășurat activități de ecologizare, dar și o minunată „masă a prieteniei” la iarbă verde, în care ne-am implicat cu toții, mici și mari.                                                                                 
Consilier educativ, prof Bologan Elena
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Școala altfel”, la Drăgești.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:13:27 Ora standard a Europei de Est