Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Diseminarea programului Job Shadow Day, parteneri pentru o zi

Vineri, la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”

Diseminarea programului Job Shadow Day, parteneri pentru o zi

Peste 160 de liceeni de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, Colegiul Național „Mihai Eminescu” și Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna”, aflați în „umbra” a 65 de angajați din cadrul unor companii și instituții din Oradea și județul Bihor, au învățat joi, 10 aprilie 2014, despre profesiile de manager, profesor, polițist, educatoare, contabil, medic, judecător și mediator.

Ei au fost coordonați de doamnele prof.  Runcanu Teodora Monica, Bara Mariana, Ile Larisa, Filip Marinela, Pop Camelia și Boroș Izabela de la C.T. „Mihai Viteazul”, dna prof. Dolhan Anna de la C.N. „Mihai Eminescu” și dna prof. Teușdea Alexandrina de la C.T. „Andrei Șaguna”.
Vineri, 25 aprilie, participanții la programul internațional de orientare profesională Junior Achievement România, Job Shadow Day, s-au reunit în sala festivă a Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea pentru diseminarea ediției din 10 aprilie.
În deschiderea evenimentului, directorul colegiului, dl prof. dr. Ruben Filimon, referindu-se la postura în care s-au aflat elevii în acea zi – în „umbra” angajaților companiilor, a făcut o trimitere la Eratostene, care cercetând umbra obiectelor, avea să determine pentru prima oară raza Pământului. „Sper ca și pentru voi (cei din clasa a XII-a), această zi, în care ați fost în „umbră”, să fie foarte importantă: să ajungeți după 22 iunie, când umbra o să dispară, să aveți un job adevărat”, le-a urat dl director Ruben Filimon.
Doamna director adjunct, prof. ec. Simona Ardelean, coordonator al programului JSD la nivel local și moderator al evenimentului, a salutat participanții la cea de-a V-a ediție de diseminare a  Job Shadow Day, elevi, profesori coordonatori și reprezentanți ai companiilor și instituțiilor partenere, precizând scopul programului: „facilitarea accesului elevilor la lumea reală a locurilor de muncă, implicarea companiilor și a instituțiilor publice, de la manageri la profesioniștii din cele mai diverse meserii, în educația pentru orientare profesională a tinerilor. Elevii au fost pentru o zi, „umbra” uneia dintre persoanele angajate la companiile partenere ale programului pentru a înțelege responsabilitățile de la locul de muncă, abilitățile și competențele necesare pentru meseria respectivă...”, a conchis dna prof. ec. Simona Ardelean, invitând elevii să-și spună opiniile;
Ciuciu Romelia, a XI-a F, C.T. „Mihai Viteazul”: „Participarea la acest program mi-a adus nu numai o neprețuită experiență, dar și o mulțime de informații utile în ceea ce privește o posibilă viitoare carieră. Orele petrecute în compania doamnei Ciuciu Marilena de la Profesional Academy mi-a confirmat sau nu, părerile și impresiile pe care le aveam în legătură cu această meserie. Lucrul „pe teren” a confirmat încă o dată că teoria nu se potrivește mereu cu practica. Job Shadow Day este un proiect ingenios și foarte practic pentru elevii de azi și profesioniștii de mâine”, a apreciat Romelia.
„Am ales Grădiniță Nr. 20 deoarece una din carierele la care m-am gândit pentru viitorul meu este cea de educatoare; am vrut să văd dacă am calitățile necesare pentru această meserie. Chiar dacă remunerarea nu este pe măsura calităților cerute, eu cred că o meserie făcută cu dragoste și pasiune face toți banii”, a spus Faur Daiana, din a XI-a B.
În acest program i-am cunoscut pe cei care, peste câțiva ani, ar putea să ne fie șefi sau colegi. Am aflat ce înseamnă profesionalismul, perseverența, munca în echipă și responsabilitatea. Am înțeles că trebuie să ne gândim foarte bine atunci când vom lua decizia privind viitorul nostru profesional”, a adăugat Surlea Beniamin, clasa a XI-a G.   
Tot trei opinii am ascultat și din partea elevilor de la Colegiul Național „Mihai Eminescu”: pe Lukacs Mark, Pantiș Andreea și Ispas Teodor, iar de la „Andrei Șaguna” a făcut aprecieri Varga David.
Mark și-a dorit să afle cum se practică profesia de mediator și a constatat că „a face ceva sau a avea o meserie este mult mai diferit decât ce înveți în cărți și în tratate și până la urmă totul se rezumă la abilitatea de a putea face față schimbărilor. Am învățat că teoria este aproximativ 10 la sută din ce înveți, practica este 90”, apreciază Mark.
„Voi, elevii, să faceți medierea conflictelor dintre voi!”
În replică la cele spuse de Mark, dl director a venit cu o propunere (sugestie) interesantă, considerăm noi, atât pentru conducerile școlilor, cât și pentru consiliile elevilor. „Ce-ar fi să facem niște cabinete de mediere pentru micile conflicte care apar între elevi? Voi, elevii, să faceți medierea conflictelor dintre voi!” e de părere dl director Ruben Filimon.
Andreea a vorbit despre experiența pe care a câștigat-o la o agenție de turism, „care necesită foarte multă muncă, dar mai cu seamă este important să fii la locul potrivit, la momentul potrivit”, consideră Andreea.
Din partea instituțiilor și companiilor partenere au participat: dna comisar-șef de poliție Ioana Indrieș, de la Inspectoratul de Poliție Județean Bihor și agent principal Lăcrimioara Fărcane; dna Daniela Lupșa, de la  Fundația de Protejare a Monumentelor Istorice din Județul Bihor; Corpodean Anamaria, de la PG Turism SRL., Bîrsan Stelian, de la  S.C. Exa Broker de Asigurare S.R.L, Lupaș Daniela, profesor la „M. Viteazul”, Ciuciu Marinela, de la S.C. „Profesional Academy” S.R.L. și Adriana Maria Roibu de la  S.C. „Elidor” S.R.L.
Dna comisar-șef de poliție Ioana Indrieș a participat la toate cele cinci ediții, organizate la Oradea, după cum a ținut să sublinieze coordonatorul local de program, dna prof. ec. Simona Ardelean. „Am încercat să le explicăm cât de grea, dar și cât de nobilă este profesia de polițist. Este, în special, să zicem așa, pentru oamenii puternici, foarte bine pregătiți. Celor din clasa a XI-a, le promit să le prezint până la sfârșitul anului școlar un filmuleț despre ceea ce înseamnă să fii student la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, a precizat dna comisar-șef de poliție Ioana Indrieș.
În continuare, au fost acordate diplome voluntarilor, precum și elevilor participanți prin intermediul profesorilor coordonatori.
Evenimentul a fost monitorizat de Mădălina Topai, studentă în anul III la Facultatea de Științe Economice, specializarea Marketing, pentru a fi utilizat ca studiu de caz la lucrarea sa de licență cu tema: „Propuneri privind îmbunătățirea marketingului evenimentelor”.
Să mai spunem că dl director Ruben Filimon și directorii adjuncți Mihai Bacoș și Simona Ardelean mulțumesc tuturor elevilor, agenților economici și profesorilor pentru interesul manifestat față de organizarea și desfășurarea acestei noi ediții Job Shadow Day.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Diseminarea programului Job Shadow Day, parteneri pentru o zi.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 17:01:30 Ora de vară a Europei de Est