Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Imaginea Universității din Oradea a fost azi aproape ubiquitară!”

„Partenerii de la Nice au apreciat calitatea și profesionalismul instalației de videoconferință a Universității din Oradea”

„Imaginea Universității din Oradea a fost azi aproape ubiquitară!”

Aflat în aceste zile la Universitatea din Oradea pentru o mobilitate ERASMUS, dl prof. univ. dr. Ioan Roxin, profesor titular la Universitatea Franche–Comté din Montbeliard, Franța, a avut o videoconferință cu Universitatea din Nice, prilej cu care s-a convins de dotarea Universității noastre, la fel și cei de la Universitatea din Nice.

„Universitatea din Nice are un post de conferențiar universitar pentru care s-a organizat un concurs. Un comitet de selecție,  format din 6 profesori de la Nice și 6 de la alte universități din Franța (printre care și eu) au analizat dosarele a 34 de candidați pentru postul de MCF. Cum eu aveam o mobilitate ERASMUS la Universitatea din Oradea, n-am putut să mă deplasez la Nice și am organizat o videoconferință între cele două universități.
Partenerii de la Nice au apreciat calitatea și profesionalismul instalației de videoconferință a Universității din Oradea, instalație mai grozavă și mai modernă decât a celor de la Nice.
Mulțumită domnului Onica Marius care a asigurat suportul tehnic, informatician competent, documentat, fiabil, disponibil și amabil, videoconferința a decurs impecabil. Imaginea Universității din Oradea a fost azi aproape ubiquitară (la Nice, la Paris, la Grenoble, la Bordeaux...) pentru că la acest comitet de selecție au participat profesori din multe universități franceze”, ne-a spus dl prof. univ. dr. Ioan Roxin, devenit Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea, din 27 mai 2013.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Imaginea Universității din Oradea a fost azi aproape ubiquitară!”

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:33:35 Ora standard a Europei de Est