Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Consiliul Județean al Elevilor Constanța condamnă atitudinea Inspectoratului Școlar Județean și cea a Consiliului Național al Elevilor

Semnalăm

Consiliul Județean al Elevilor Constanța condamnă atitudinea Inspectoratului Școlar Județean și cea a Consiliului Național al Elevilor

Consiliul Județean al Elevilor Constanța condamnă public atitudinea Inspectoratului Școlar Județean Constanța și cea a Consiliului Național al Elevilor care au încercat să destabilizeze și să decredibilizeze Consiliul Județean al Elevilor Constanța, organizație guvernamentală care are scop reprezentarea și apărarea drepturilor și intereselor comune ale elevilor din județul Constanța.

Începând cu data de 25 martie 2014, reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean și cei ai Consiliul Național al Elevilor au demarat mai multe acțiuni cu scopul de a destabiliza organizația reprezentativă a elevilor constănțeni.
În urma cercetărilor efectuate s-a descoperit că o parte din membrii Consiliului Județean al Elevilor Constanța care au demarat și ei acțiuni de destabilizare a organizației sunt membri ai Ligii Elevilor Social Democrați Constanța, structură a Tineretului Social Democrat.
„Ceea ce a făcut Inspectoratul Școlar Județean Constanța și Consiliul Național al Elevilor este un lucru de o foarte mare gravitate, practic ei au încercat să distrugă una dintre singurele organizații care reprezintă elevii în adevăratul sens al cuvântului. Prin acțiunile întreprinse, atât ISJ Constanța cât și CNE au încălcat prevederile unui ordin al ministrului Educației care printre altele prevede că între Inspectoratul Școlar Județean și Consiliul Județean al Elevilor există o relație de colaborare, nicidecum una de subordonare. Referitor la relația dintre Consiliul Național al Elevilor și un CJE, lucrurile sunt foarte simple, CJE-urile se bucură de autonomie administrativă, CNE-ul neputând să ia decizii care afectează această autonomie, CNE poate emite doar recomandări. În urma unor cercetări am descoperit că în aceste acțiuni de destabilizare și decredibilizare ar fi implicat și un partid politic, Partidul Social Democrat. Există membri ai CJE Constanța care activează în Liga Elevilor Social Democrați Constanța, organizația de elevi a Tineretului Social Democrat. De asemenea, se cunoaște bine faptul că prin acțiunile de reprezentare pe care le-am întreprins în ultimul timp pentru decontarea transportului local în comun am supărat administrația locală a municipiului. Pe lângă acest fapt, inspectorul școlar general al ISJ Constanța deține pe lângă funcția de șef al unui deconcentrat al Ministerului Educației și calitatea de consilier local din partea PSD. Consiliul Județean al Elevilor Constanța a fost printre singurele CJE-uri care a reprezentat cu adevărat beneficiarii principali ai sistemului educațional, si aici putem aminti printre altele: Greva elevilor navetiști din mai 2013; campania pentru acordarea dreptului de vot în Consiliul de Administrație al unităților de învățământ care a început în vara lui 2013 și continuă; campania pentru acordarea unui procent de 6% din PIB pentru educație care a durat aproximativ 4 luni (august - noiembrie 2013), iar una dintre cele mai importante acțiuni este cea prin care ne luptăm de peste 1 an de zile cu administrația publică locală pentru respectarea art. 84 alin. (1) din Legea Educației Naționale care prevede că elevii primesc subvenție de 50% la transportul local în comun, prevedere pe care Primăria și Consiliul Local Constanța refuză să o respecte. În final, doresc să îi asigur pe toți elevii constănțeni că nu mă voi lăsa intimidat de nimeni și că voi lupta în continuare pentru drepturile și interesele lor”, a declarat Constantin - Alexandru Manda, președintele interimar al Consiliului Județean al Elevilor Constanța.
(CAM)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 15:31:31 Ora de vară a Europei de Est