Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Prof. univ. dr. Ioan Roxin a revenit la Oradea pentru o mobilitate Erasmus

De la Univ. Franche – Comté din Montbeliard, la Univ. din Oradea

Prof. univ. dr. Ioan Roxin a revenit la Oradea pentru o mobilitate Erasmus

Prof. univ. dr. Ioan Roxin, profesor titular la Universitatea Franche–Comté din Montbeliard, Franța, este din mai 2004, când a fost semnat primul acord, profesor asociat la Universitatea din Oradea, iar în 27 mai 2013, a devenit Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea.

Din 2005, în fiecare primăvară, dl profesor Ioan Roxin susține cursuri multimedia și de tehnologia informației la Facultatea de Inginerie Electrică și  Tehnologia Informației, dar și la alte facultăți.
Luni (28 aprilie 2014), a fost primit de dl rector Constantin Bungău, s-a întâlnit cu președintele Senatului universitar, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, respectiv cu responsabilul cu relațiile internaționale, dna Carmen Buran.
Marți, a avut curs cu studenții din anii II și III de la Calculatoare (prof. Doina Zmaranda si Daniela Popescu), iar  miercuri, a avut curs cu studenții dlui președinte Sorin Curilă…
Studenți și foști masteranzi orădeni, la Universitatea Franche-Comté
În discuția pe care am avut-o cu dl profesor Ioan Roxin aveam să aflăm că studenți și foști masteranzi orădeni au ajuns la Universitatea Franche-Comté.
„În cadrul proiectului Erasmus încheiat între Universitatea din Oradea și Universitatea Franche-Comté pe care o reprezint, actualmente este în Franța (pentru perioada 1 martie - 31 mai) o studentă din Oradea, Alexandra Stan, pentru un stagiu Erasmus în laboratorul meu de cercetare (Objets et usages Numériques - OUN), la Montbéliard.
Doi absolvenți ai Masterului „Tehnologia Informației și Multimedia” din Oradea, Radu Balog-Crișan și Ioan Szilagyi, și-au făcut tezele de doctorat în Franța, sub îndrumarea mea științifică, la laboratorul OUN. Primul și-a susținut teza de doctorat în decembrie 2011, iar Ioan Szilagyi a făcut susținerea publică a tezei pe 26 martie 2014. Din aprilie este angajat ca post-doctorant în laboratorul OUN”, ne-a spus dl prof. univ. dr. Ioan Roxin.
Ovidiu Dan

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:34:09 Ora standard a Europei de Est