Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Să știi mai multe, să fii mai bun”, ediția 2014

La Școala Gimnazială „Miron Pompiliu” Ștei

„Să știi mai multe, să fii mai bun”, ediția 2014

La Școala Gimnazială „Miron Pompiliu” Ștei, s-au desfășurat în perioada 6-11 aprilie 2014, diverse activități instructiv-educative cu caracter non-formal.

Prin modul de abordare și prezentare, activitățile extrașcolare au fost pregătite cu profesionalism de dascălii școlii, elevii descoperind lucruri noi și interesante, pășind în lumea cunoașterii, participând activ la diversele acțiuni derulate.
Ei au învățat despre: arta culinară („Știu să gătesc”, „Micul bucătar”, „La picnic”, „Să gătim și să dansăm!”, „Master chef junior”, „Ce bunătăți învăț să gătesc”, coordonatori, prof. Merce Sanda, Golița Anca, Romulus Fâșie), despre educația în societate („Bunele maniere în societate”, „Servim masa în oraș”, „La picnic”, coordonatori, prof. Popa Olga, Vancea Gabriel și prof. Haidu Rodica), din tainele literaturii române („Secretele scrierii”, „Teatru forum”, „Carte frumoasă, cinste cui te-a scris”, coordonatori, bibl. inst.Tomescu Ileana, prof.docum. Vancea Gabriel, prof. Mangra Adelina, Pantea Simona și Toth Ioana), din literatura universală (Cântece și poezii în limba engleză, prof. Golița Anca), științe exacte („Matematica și viața”, „În lumea geometriei”, „Matematica aplicată”, prof. Filip Aurica, Sere Alexandra și Sabău Lucia), vizionări de filme („Ștefan cel Mare”, „Mihai Viteazul”, „Mr. Bin la Paris”, „Likes and Dislikes”, îndrumatori, prof. Mihuța Ștefana, Vancea Gabriel, Haidu Rodica și Ciupe Daniela), karaoke   („Muzica și dansul generației mele”, coordonatori, prof. Pantea Simona, Rada Daniela, Moruț Liana și Haidu Rodica), Să cunoaștem mediul înconjurător („Salvați natura!”, invitat Petrescu Mircea de la Salvamont Bihor, coordonatori, prof. Dumbravă Andreea și Popa Raluca; „Apa, esența vieții”, „Plantăm arbori”, „Mediul și educația”, „Drumeție”, coordonatori, prof. Merce Sanda, Andru Luminița, Golița Anca, Moș Georgeta și Pantea Simona) despre credință și religie (discuții - proiecții de filme, coordonatori, prof. preot Baciu Bogdan, prof. Moș Georgeta și George Drăgan), întreceri sportive (fotbal, volei, baschet, remi, table, șah, ciclism, coordonatori, prof. Bogdan Cristian, Jude Raluca, Moș Cătălin și Frese Ioan), arta în tehnica quilling și desene pe calculator cu aplicația Paint, coordonatori, prof. Stanciu Carmen și Popa Ileana), orientare școlară și profesională (vizite la liceele din oraș, îndrumători, prof. Merce Sanda, Filip Aurica și Sabău Lucia).
Prin aceste activități, dascălii școlii noastre au reușit să-și aducă contribuția la consolidarea unor punți între teorie și practică, la cimentarea relației profesor-elev, la motivarea și satisfacția diverselor nevoi de instruire altfel a elevilor.
Reporteri,
Tomescu Ileana & Vancea Gabriel   

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 03:29:15 Ora standard a Europei de Est