Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Continuă proiectul de realizare a Campusului Școlar „Partenie Cosma”

Joi, va avea loc ședința extraordinară a Consiliului Local

Continuă proiectul de realizare a Campusului Școlar „Partenie Cosma”

Municipiul Oradea a depus spre finanțare Proiectul „Campus Școlar - Calificare profesională în Oradea pentru mediul economic din Bihor”, derulat prin Programul Operațional Regional 2007-2013, axa prioritară 3 – Îmbunătățirea infrastructurii sociale, domeniul de intervenție 3.4 – Reabilitarea, modernizarea, dezvoltarea și echiparea infrastructurii educaționale preuniversitare, universitare și a infrastructurii pentru formare profesională continuă.

În urma finalizării procesului de verificare administrativă a dosarului de achiziție publică pentru atribuirea contractului de lucrări, proiectul a fost declarat conform și poate trece în etapa următoare. În termen de 10 zile (termen limită: 13 mai 2014) se va depune Cererea de finanțare, Secțiunea II, împreună cu anexele aferente, la Organismul Intermediar - ADR Nord-Vest.
În 28.10.2008, Administrația Imobiliară Oradea a încheiat Contractul de lucrări privind execuția Campusului Școlar pentru Colegiul Economic „Partenie Cosma” și Grup Școlar „Vasile Voiculescu” în valoare de 31.362.412,10 lei fără TVA, din care până în prezent s-au realizat aproximativ 20% din lucrări din bugetul local. După aprobarea cererii de finanțare pentru restul lucrărilor neexecutate, Ministerul Dezvoltării ar urma să finanțeze valoarea lucrărilor rămase de executat, cu o contribuție de 2% din partea Municipiului Oradea.
Lucrările din campus constau în construirea următoarelor:
CLĂDIRE PENTRU ȘCOALĂ
Corpul “A” cuprinde 16 clase, 3 laboratoare, cabinete și spații anexe pentru conducerea școlii - COLEGIUL ECONOMIC P. COSMA
-   Corpul “B” cuprinde 8 clase, bibliotecă cu sală de lectură, 1 laborator, 2 cabinete - GRUP ȘCOLAR V. VOICULESCU, în funcție de numărul de elevi, poate fi utilizat și de COLEGIUL ECONOMIC
CĂMIN-INTERNAT 300 LOCURI – utilizare comună
CANTINĂ ȘI CLUBUL - utilizare comună
GARSONIERE PT. CADRE DIDACTICE - utilizare comună
ATELIERE ȘCOLARE
SALĂ DE SPORT - utilizare comună
BAZĂ SPORTIVĂ - utilizare comună
PUNCTUL TERMIC – uz comun
PUNCT CONTROL ACCES – uz comun
În acest sens, în vederea depunerii cererii de finanțare la ADR Nord-Vest pentru continuarea lucrărilor, joi, 8 mai 2014, de la ora 14.00, va avea loc ședința extraordinară a Consiliului Local pentru aprobarea valorilor de execuție pentru lucrările care au rămas de executat.
Biroul de presă

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 22:08:25 Ora standard a Europei de Est