Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Târgul de carte Gaudeamus, la prima ediție în Oradea

Astăzi, miercuri, se deschide târgul!

Târgul de carte Gaudeamus, la prima ediție în Oradea

În perioada 7-11 mai 2014, în Piața 1 Decembrie din Oradea, în cortul alb de lângă Statuia Ostașului român, vă veți putea întâlni cu editori și scriitori și veți putea achiziționa cărți pe alese, la prețuri fără concurență, vizitând Târgul de carte Gaudeamus.

Deschiderea oficială va avea loc astăzi, 7 mai, la ora 12.00, dar dumneavoastră sunteți așteptați cu drag încă de la ora 10.00.
Detaliile legate de acest târg ne-au fost furnizate ieri, în cadrul conferinței de presă de către dl viceprimarul Ovidiu Mureșan, dl Vladimir Epstein, directorul Târgului „Gaudeamus” – carte de învățătură” și dl Ioan Moldovan directorul Revistei „Familia”, președintele de onoare al târgului…
Cele 33 de standuri ale pavilionului expozițional, amenajate pe 300 de metri pătrați, vor reuni 50 de expozanți, reprezentând principalele categorii prezente pe piața de carte și educație din România: edituri, agenții de difuzare de carte și produse multimedia, instituții de învățământ, edituri străine, prezente în standurile distribuitorilor de carte. Pe perioada târgului, organizatorii evenimentului (Radio România și Primăria Municipiului Oradea) au propus 12 evenimente adresate publicului. Dl viceprimar Ovidiu Mureșan a evidențiat concertul organizat cu ocazia Zilei Europei, vineri, 9 Mai, între orele 17.00 și 18.00, de Primăria Municipiului Oradea și Rock Filarmonica. Tot domnia sa a ținut să precizeze că pe perioada târgului, elevii din toate ciclurile de învățământ din școlile orădene vor vizita târgul de carte.
În intervenția sa, directorul târgului, dl Vladimir Epstein, a amintit și alte evenimente, proiecte, unele tradiționale deja sau mai recente, inițiate și derulate de Radio România: „Cărțile se întorc acasă”, campanie care are ca principal obiectiv constituirea, prin donații din partea expozanților și vizitatorilor, a unui fond de carte care va avea ca beneficiari biblioteci ale unor comunități subfinanțate din acest punct de vedere; numai din 2010, peste 86.000 de volume au îmbogățit patrimoniul unor biblioteci. Cărțile care vor fi donate cu prilejul Târgului Gaudeamus Oradea vor ajunge în comunele Răbăgani, Drăgănești și Holod.
La fiecare ediție a sa, Târgul are și invitați de nota 10; e vorba de olimpicii României. Sâmbătă, 10 mai, la ora 13.00, invitații târgului de la Oradea vor fi Dudas Norbert (de la Lic. T. „Ady Endre” din Oradea), Schefler Gergo și Boros Zoltan (de la Lic. Teologic Romano – Catolic „Ham Janos” din Satu Mare.
Dorind să afle opiniile vizitatorilor, organizatorii au inițiat și o tombolă cu premii, iar tragerea la sorți și premierea vor avea loc sâmbătă, de la ora 19.00.
Târgul este deschis zilnic, de miercuri până duminică, între orele 10.00 și 20.00, iar duminică, între 10.00 și 15.00. Intrarea este liberă pentru toate categoriile de public.
Dorim să mai știți că se vor pune la bătaie și niște premii, care vor fi decernate duminică, 11 mai, de la ora 13.00. E vorba despre trofeele Gaudeamus (acordate editurilor – loc. I, II și III) și Cea mai râvnită carte a târgului, decernate prin Votul Publicului exprimat prin completarea unor chestionare distribuite vizitatorilor; trofeele presei, decernate jurnaliștilor pe secțiunile: publicații, radio, TV, tot prin Votul Publicului. Premiul Educație, decernat unei instituții de învățământ în semn de apreciere a modului de promovare a ofertei educaționale la Târgul Gaudeamus. Premiul Miss Lectura, acordat celei mai frumoase cititoare prezente la târg, de către organizatori și Casa de Modă Pusha Fashion; premiile tombolei Gaudeamus, constând în telefoane mobile, invitații la restaurante și parcuri de distracție, vouchere la saloane de înfrumusețare și mingi de fotbal, oferite de organizatori și parteneri.
De miercuri până duminică, toate drumurile duc la Târgul de carte Gaudeamus din Oradea!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Târgul de carte Gaudeamus, la prima ediție în Oradea. 

Trimite email
vineri, 31 octombrie 2025, 23:35:14 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...