Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Profesorului chinez YONG SHI i-a fost conferit înaltul titlu de Doctor Honoris Causa al Universității Agora

Ieri, în Aula Albastră a Universității Agora, în cadrul ICCCC 2014

Profesorului chinez YONG SHI i-a fost conferit înaltul titlu de Doctor Honoris Causa al Universității Agora

Miercuri, 7 mai 2014, în Aula Albastră a Universității Agora din Oradea, a debutat evenimentul 5th International Conference on Computers Communications & Control, ICCCC 2014, organizat de Universitatea Agora, sub egida Secției de Știința și Tehnologia Informației a Academiei Române.

Lucrările au fost deschise de rectorul Universității, dl prof. univ. dr. Ioan Dzițac, care a salutat distinșii invitați, profesori universitari și cercetători din țară și din întreaga lume. La actuala ediție s-au primit 53 de lucrări, scrise de 121 de cercetători din 18 țări (Australia, Chile, China, Columbia, Franța, Germania, India, Italia, Korea, Pakistan, Polonia, România, Rusia, Serbia, Spania, Regatul Unit, Statele Unite, Ungaria), din care 48 de lucrări vor fi prezentate în 4 sesiuni speciale paralele, iar 5 lecturi invitate vor fi prezentate în plen de către cinci invitați speciali (Yong Shi - China, Fuad Aleskerov - Rusia, Pascale Zarate – Franța, Antonio Di Nola – Italia, Ioan Dumitrache - România), după cum aveam să aflăm din cuvântul dlui rector Ioan Dzițac.
În continuare, s-au adresat participanților dl prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, fondator al Universității Agora și președinte al Consiliului de Administrație și dl prof. univ. dr. Florin Gheorghe Filip, membru al Academiei Române, președintele Secției de Știința și Tehnologia Informației a Academiei Române, precum și Doctor Honoris Causa al Universității Agora.
Decernarea titlului de Doctor Honoris Causa
După o scurtă pauză, în prezidiul conferinței, s-au reunit membrii Senatului universitar pentru a conferit înaltul titlu de Doctor Honoris Causa al Universității Agora distinsului profesor chinez Yong Shi, personalitate științifică de talie mondială.  Ședința festivă a fost condusă de președintele Senatului, doamna prof. univ. dr. Adriana Manolescu, iar dl prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu a prezentat Laudatio din care vă spicuim câteva date edificatoare privind personalitatea distinsului profesor chinez.
Shi Yong s-a născut în Chengdu – China, în 24 august 1956. Este membru senior al IEEE și director executiv adjunct  al Academiei Chineze de Științele Cercetării la Centrul „Fictitious Economy & Data Science”.  
Domeniile de cercetare ale profesorului  Shi includ domenii metodologice: Criterii multiple de luare a deciziilor; Criterii multiple Constraint-level (MC2), Programare liniară; Prognoza neliniară,  Modele satisfăcătoare și Stabilirea obiectivelor; Seturi fuzzy și sisteme; precum și Zone funcționale: Bioinformatica; Data Mining și Data Warehousing  Detectare și predicție; Managementul informațiilor; Intelligent Knowledge Management; Sisteme suport de decizie; Prețurile de transfer; Managementul în Ingineria Petrolului; Protecția Socială; Elaborarea politicilor agricole.
A publicat 21 de cărți (din care 19 în limba engleză), 8 cărți au fost citate de 60 de ori de către alte persoane; a publicat 158 de lucrări de cercetare în 86 de reviste diferite și numeroase lucrări la conferințe internaționale, de la economie și finanțe, la științe sociale și științe de calcul. Deține un record în ceea ce privește citările științifice, cu peste 400 de citări SCI/SSCI. Una dintre lucrările sale a fost citată de 84 de ori de către alte persoane, lucrare care a fost clasată ca fiind în top de 0,1 %  dintre cele mai bune lucrări din lume de către ESI Essential Science Indicators) de ISI Web of Science.
Profesorul Shi a prezidat prima Conferință Internațională - Tehnologia  Informației și Managementul Cantitativ  (ITQM 2013) desfășurată în mai 2013 în China. Aceasta a atras aproape 300 de oameni de știință de renume și oameni de afaceri din 21 de țări și regiuni, inclusiv țări în curs de dezvoltare. În calitate de  educator, distinsul profesor a învățat mii de studenți din întreaga lume, atât în Statele Unite ale Americii, cât și în China. A îndrumat, 29 de doctoranzi și 40 de masteranzi. Mulți dintre studenții și masteranzii domniei sale au fost din țările în curs de dezvoltare.
Profesorul Shi Yong este redactor-șef al International Journal of Information Technology and Decision Making (covered in Science Citation Index), și  membru în consiliile editoriale a numeroase reviste academice.
Dr. Shi a primit nenumărate premii, dintre care amintim premiul Georg Cantor Award al International Society on Multiple Criteria Decision Making (MCDM), 2009; Premiul Fudan pentru Contribuții remarcabile în Management; Outstanding Young Scientist Award, National Natural Science Foundation din China, 2001; și Speaker of Distinguished Visitors Program (DVP) for 1997-2000, IEEE Computer Society.
Cinci lecturi invitate prezentate în plen 
Așadar, ieri, Senatul Universității Agora i-a acordat  distinsului profesor și cercetător chinez Shi Yong înaltul titlu de Doctor Honoris Causa al Universității Agora din Oradea. 
După ceremonie, conferința a continuat cu prezentarea lucrărilor în plen, în Aula Albastră, iar după - amiază în sala de conferințe a Hotelului President din Băile Felix. Seara, în sala de conferințe S1, a avut loc ședința echipei editoriale a revistei ISI International Journal of  Computers Communications & Control.
Astăzi, 48 de lucrări vor fi prezentate în 4 sesiuni speciale paralele
Astăzi, conferința continuă cu lucrările pe secțiuni, iar după-amiază, la Hotel President, va avea loc adunarea de constituire a grupului „Academic Agora of Romanian – Indian Friendship”.  
Mâine, distinșilor oaspeți le-au fost rezervate momente de destindere: ieșiri la Peștera Urșilor de la Chișcău, și la Arieșeni, pentru a cunoaște și alte frumuseți neasemuite ale Bihorului și nu numai.  
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Profesorului chinez YONG SHI i-a fost conferit înaltul titlu de Doctor Honoris Causa al Universității Agora.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 15:55:42 Ora de vară a Europei de Est