Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Agoriștii au sărbătorit Ziua Europei la Școala „Oltea Doamna”

Parteneriat cu „Oltea Doamna”

Agoriștii au sărbătorit Ziua Europei la Școala „Oltea Doamna”

O echipă de elevi ai claselor I, a II-a și a III-a de la Școala Gimnazială Internațională Agora, coordonați de dna prof. Miere Crina, au organizat vineri, 9 mai 2014, o activitate în colaborare cu clasa a II-a D de la Școala Gimnazială „Oltea Doamna”, pentru a sărbători împreună Ziua Europei.

Agoriștii au realizat pentru această activitate câte o prezentare pentru fiecare stat membru al Uniunii Europene, precum și o prezentare generală a Uniunii, cuprinzând construcția europeană, simbolurile și valorile promovate de aceasta. Toate aceste materiale au fost prezentate clasei a II-a D, făcându-se o incursiune în cele mai marcante momente de la sfârșitul celui de-al doilea Război Mondial și până la crearea Uniunii Europene. A urmat o prezentare a fiecăruia din cele 28 de state ale uniunii, într-un mod deosebit: elevii de la Agora au pregătit câte un poster pentru statele membre, cu imagini specifice, reprezentând personalități, oameni de știință, inventatori și invenții, patrimoniul cultural, dar și faimoase desene animate, jocuri sau specialități culinare.
„Am fost foarte mândră să îmi prezint țara în fața unor copii de vârsta mea. M-am bucurat că aceștia știau că mașina Skoda este din Cehia, dar au fost surprinși să afle că tot aici s-au inventat lentilele de contact, zahărul cubic și la noi se află cel mai mare castel din lume!”, ne mărturisește Dominika, elevă la Agora în clasa a III-a, după intonarea imnului UE în limba cehă.
„Þara mea a fost cea mai cunoscută, ne povestește Francesco (cls. I), aproape toți au recunoscut Coloseumul, turnul din Pisa sau Gioconda, Ferrari și Nutella”. Martina, elevă în clasa a II-a, a prezentat informații despre Michelangelo și operele sale, iar Alex, colegul ei de clasă, ne-a dat detalii despre Leonardo da Vinci și opera sa preferată – „Omul vitruvian”.
Julian și-a prezentat strămoșii, în special pe Mozart și profesorul acestuia, Bach, ne-a arătat cum în Austria s-a inventat becul cu filament și bateriile reîncărcabile.
Foarte populară a fost prezentarea lui Adrian care, mândru de originile sale spaniole și lituaniene, ne-a povestit mai întâi despre Picasso și Dali, despre dansurile flamenco, despre Sagrada familia și mai apoi despre cum în Lituania s-a elaborat prima schiță de rachetă.
Sebastian din clasa a II-a, fascinat de viața și opera lui Albert Einstein, a adus în discuție teme destul de grele, precum energia atomică, ajungând apoi și la alte simboluri ale Germaniei, precum echipe de fotbal sau mărci cunoscute de mașini. Mândru de originile sale, Sebastian ne-a arătat și invențiile lui Petrache Poenaru – stiloul și drapelul României.
Nu s-au lăsat mai prejos cei mai mici delegați ai școlii Agora care au știut cum să le atragă atenția gazdelor: Ana a vorbit despre țara mamă a Motanului încălțat și a Cenușăresei, iar Aryana știa foarte bine de ce Mica Sirenă se află acum pe malul mării în Danemarca. Colegul lor, Sebastian, pe lângă detalii amănunțite despre tehnicile de luptă din ultimul război mondial, ne-a explicat foarte bine cum a plecat Dumitru Prunariu în spațiu, de ce Casa poporului este cea mai mare clădire din Europa și cum a ajuns aceasta să fie cea mai mare clădire de uz administrativ din lume.
La final am adus un omagiu părinților fondatori ai Uniunii prin intonarea imnului Oda bucuriei, în limbile elevilor noștri. Pentru modul în care elevii clasei doamnei prof. Laura Ienei-David au participat la proiectul dedicat Zilei Europei, aceștia au fost premiați cu diplome, cărți și pașapoarte europene.
Prof. Crina Miere

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 18:31:15 Ora de vară a Europei de Est