Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Prima ediþie a concursului de englezã „Let’s Growl!”

Miercuri, la Grãdiniþa „Trei Ursuleþi” (de pe Str. Horea) s-a desfãºurat

Prima ediþie a concursului de englezã „Let’s Growl!”

În 4 martie 2014, Grãdiniþele „Trei Ursuleþi” din Oradea au lansat, împreunã cu 10 instituþii de învãþãmânt, prima ediþie a concursului de limba englezã pentru copii, intitulat „Let’s Growl!”

„Competiþia are rolul de a încuraja copiii ºi de a le recompensa efortul depus în anii de grãdiniþã ºi clase primare, oferindu-le motivaþia necesarã de a studia limba englezã, atât la grãdiniþã sau la ºcoalã, cât ºi în timpul liber, ca hobby.
Proiectul Concurs în limba englezã ,,Let' s growl!” rãsplãteºte ambiþia ºi tenacitatea cu care profesorii de limba englezã se dedicã asimilãrii de cãtre preºcolari ºi ºcolari a acestei limbi, cât ºi perseverenþa constructivã a copiilor de a descoperi ºi stãpâni acest întreg univers lingvistic”, a precizat coordonatorul de proiect, dna prof. de englezã Timea Curta, managerul Grãdiniþelor „Trei Ursuleþi”.
Concursul s-a desfãºurat miercuri, 14 mai, la sediul Grãdiniþei „Trei Ursuleþi” (de pe strada Horea), în douã runde, de la ora 8.30 (preºcolarii) ºi de la ora 10.00 (ºcolarii).
La startul primei ediþii s-au aliniat 12 echipaje din 11 unitãþi de învãþãmânt, respectiv 7 grãdiniþe (din grupele mijlocie ºi mare): de la  Grãdiniþa „Trei Ursuleþi - 1”, director, prof. Bistran Mihaela; Grãdiniþa cu Program Prelungit „Trei Ursuleþi”, director: Iluþa Mihaela; Grãdiniþa Nr. 28 – „Nufãrul”, director, prof. Româneac Cornelia; Grãdiniþa Nr. 46, director, prof. ªtef Rodica; Grãdiniþa Nr. 56, director, prof. Lukacs Dana; Grãdiniþa din Sînmartin, director, prof. Pantea Domnica; Grãdiniþa „Don Orione”, director, prof. Stoica Alexandru ºi 5 ºcoli (din clasa pregãtitoare ºi clasa întâi): ªcoala Gimnazialã „Dacia”, director, prof. dr. Hava Florian; ªcoala Gimnazialã Nr.11, director, prof. dr. Iacob Adelina; ªcoala Gimnazialã „Avram Iancu”, director, prof. dr. Bîrlãdeanu Gheorghina; ªcoala Gimnazialã Sîntandrei, director, prof. Duma Elena; ªcoala Gimnazialã Internaþionalã  „Agora”, director, prof. Popa Alina.
Concursul a fost jurizat de profesori ºi inspectori ºcolari de specialitate: inspectorul ºcolar de specialitate, dna prof. Mile Anca, inspectorul ºcolar pentru  învãþãmântul particular, dna prof. Lupãu Mãdãlina, de profesori de englezã de la CCD ºi Biblioteca Judeþeanã „Gheorghe ªincai”, precum ºi de dna lect. univ. Gherdan Liana, de la Universitatea din Oradea, reprezentant al Bristh Council. Deloc intimidaþi de un asemenea juriu „internaþional”, copiii au fost naturali, spontani, sclipitori ºi teribili de simpatici, sinceri ºi geniali în copilãriile lor. Dupã ce s-au prezentat (în limba englezã) aºa cum au ºtiut ei sã o facã în modul cel mai direct ºi mai puþin sofisticat, au rãspuns întrebãrilor pe baza imaginilor de pe jetoanele alese de fiecare de pe masa juriului. Apoi au colorat potrivit indicaþiilor (cerinþelor) formulate de un membru al juriului, iar proba artisticã a fost una la alegere, de exprimare liberã prin dans, muzicã ºi poezie sau printr-o scenetã, probã care le-a dat posibilitatea sã fie creativi ºi originali, minunaþi ºi superbi, fãrã complexe ºi menajamente.
La finalul un „maraton” englezesc de deplinã angajare ºi dãruire pentru culorile „clubului”, teribilii mânuitori ai limbii lui Shakespeare au fost premiaþi cu premiul I, cu felicitãri ºi steluþe de campioni, cu douã excepþii, care întãresc regula: cã la aceastã vârstã, copiii vorbesc frumos ºi curat o limbã strãinã, dacã dascãlul ºtie sã le-o strecoare în sufleþel!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (114 poze), accesaþi Galeria foto: Prima ediþie a concursului de englezã „Let’s Growl!”

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 02:29:13 Ora de vară a Europei de Est