Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Festivalul Interjudețean „Special Kids”

Joi, pe scena Palatului orădean

Festivalul Interjudețean „Special Kids”

Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea a ales ziua de joi, 10 aprilie 2014, pentru organizarea de activități cultural-artistice în cadrul Săptămânii „Să știi mai multe, să fii mai bun”.

În acest context, scena Palatului Copiilor și Elevilor din Oradea a găzduit Festivalul Interjudețean „Special Kids”, ajuns la a VII-a ediție, „o tradiție care îi face pe ACEȘTI COPII SPECIALI membri cu drepturi depline ai UNIVERSULUI COPILĂRIEI.”
În urma concursului de proiecte educaționale propus de MEN, festivalul-concurs a fost introdus în CAERI 2014 (Calendarul Activităților Educative Regionale și Interjudețene 2014) la poziția 249.
„Special Kids” nu înseamnă elevi cu nevoi speciale. Nevoia copiilor de a se bucura de rezultatele muncii lor din domeniul artistic și capacitatea de a demonstra publicului prezent abilitățile lor de a se exprima prin muzică, dans, dramă, joc și arte vizuale îi face cu adevărat speciali și îi aduce pe acești copii pe poziții de egalitate cu toți ceilalți.
Festivalul se adresează copiilor și tinerilor din învățământul special și special integrat, astfel că la nivelul fiecăreia dintre cele trei secțiuni de concurs s-a alocat spațiu pentru ambele categorii. Secțiunile festivalului au fost: Secțiunea 1 - Muzică, dans, dramă și joc – scenă (pentru înv. special și înv. special integrat); Secțiunea 2: Muzică, dans, dramă și joc – DVD (înv. special și înv. special integrat); Secțiunea 3: Artă și meșteșuguri – expoziție (înv. special și înv. special integrat)
Elevi din 43 de instituții școlare din Bihor (C.S.E.I. Nr.1 Oradea, C.S.E.I. Nr.1 Tileagd, C.S.E.I. Cristal Oradea, C.S.E.I. Orizont, liceele tehnologice „George Barițiu” și „Ioan Bococi”, Lic. T. German „Friedrich Schiller”, Lic. T. „Arany Janos” Salonta Șc. Gimn. „Ioan Slavici” Oradea, Șc. Gimn.. „Puiu Sever” Ineu, Șc. Gimn. Nr.1 Diosig, Șc. Gimn. Nr.1 Oșorhei, Șc. Gimn. „Benedek Elek” Diosig, CN „Mihai Eminescu” Oradea, Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, Palatul Copiilor și Elevilor Oradea), Cluj (C.S.E.I Nr. 1 Cluj, Șc. Gimnazială Specială C.R.D.E.I.I. Cluj-Napoca, Lic. Tehnologic Special SAMUS, Cluj-Napoca, Școala Specială Gimnazială Dej), Bistrița-Năsăud (C.S.E.I. Nr.1 Bistrița), Sălaj (C.S.E.I. Șimleu, C.S.E.I. Șimleu Silvaniei, structura Speranța Zalău, Lic. Tehnologic „O. Goga” Jibou Sălaj, Șc. Gimnazială Nr.1 Agrij, Lic. cu Program Sportiv „Avram Iancu” Zalău,) Arad (C.S.E.I. Arad), Caraș Severin (C.S.E.I. Aurora Reșița), Mehedinți (C.S.E.I. „Constantin Pufan” Turnu Severin), Gorj (Șc. Gimnazială „Ecaterina Teodoroiu” Târgu Jiu) și București (Șc. Gimnazială Specială Nr. 3 București, Studio KIDS București), dar și Centro Angel de la Guarda Spania; Agrupamento de Escolas de Sines/Escola Basica no.2 de Sines, Portugalia; Kindergarten PINOKIO – Ruse, Bulgaria și Association „Un Reve De Sports Et De Loisirs Pour Enfants Avec Autisme” Marseille, Franța ne-au încântat cu spectacolul și lucrările lor, pe scena festivalului urcând peste 130 de copii și tineri, cu și fără dizabilități, fără a-i număra pe cei care au trimis lucrări și DVD-uri.
Invitații speciali ai evenimentului au fost: elevii și profesorii de la CSEI Șimleul Silvaniei, care s-au clasat pe locul II la secțiunea unde au concurat, tinerii de la Asociația Down Oradea, România și Corul „Diacon Nicolae Firu” de la Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, nelipsiți de pe scena festivalului în ultimii ani și talentații soliști vocali: Miruna Gavriș,  Roberta Cseh și Alexandru Carțiș, care împreună cu Iulia Ilisie, au fost de altfel și amfitrionii evenimentului, realizând o prezentare de excepție.
Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea ține să mulțumească cu acest prilej pentru sprijinul  acordat partenerilor săi: Inspectoratul Școlar Județean Bihor; Palatul Copiilor și Elevilor Oradea; Universitatea din Oradea, Facultatea de Științe Socio-Umane  - Departamentul  de Științe ale Educației și Departamentul de Psihologie, Asociației CES – Colaborăm Educăm Sprijinim, Lic. Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, CT „Constantin Brâncuși” Oradea, Asociația Down Oradea; Dyslexia Association Bulgaria, precum și sponsorilor evenimentului: Editura Treira, Patiseria Elidor, Florăria Florius Oradea, Cabinet de insolvență Popa&Rus, SC Ipte.Ro.SRL și SC Dumexim SRL, cu sprijinul cărora toți copiii, care au urcat pe scenă, au primit o mică surpriză dulce.
Festivalul concurs s-a bucurat de prezența și experiența unui juriu, pentru fiecare secțiune, format din profesioniști: prof. Alina Vese, inspector școlar de specialitate al ISJ Bihor,  lector. univ. dr. Karla Peter de la Universitatea din Oradea; directori, directori adjuncți și consilieri educativi ai instituțiilor de învățământ special din județul Bihor: prof. Silvia Ficuț, Adriana Ficuț, Mihaela Șumălan, Marcela Todică, Rodica Lezeu, Valeria Colesnicov; profesori de la Palatul Copiilor și Elevilor: director Peter Dan Nicolae, Carmen Filip, Ana Maria Gal; cadre didactice din învățământul preuniversitar: Anne Mari Sălăgean, Ramona Urdea, Nicolae Duluș-Gaboraș; experul în artă: Dietmar Mauermann din Germania, dar și eleva Bianca Venter, studenta Orsolya Vass și masteranda Maria Geanina Gorcea.
Munca juraților s-a materializat în premiile copiilor. Organizatorii țin să precizeze că de fapt „toți participanții sunt câștigătorii noștri speciali”.
Acest eveniment nu ar fi fost posibil fără travaliul și dăruirea echipei Special Kid 2014: prof.  Doina Gyori, Ramona Kiss, Rodica Haș, Lavinia Gorgan, Daniela Calamar, Camelia Poszet, Florin Torjoc, Paula Bodea, Adriana Popa, Nicoleta Mladin, Anca Tirla, Cosmin Borma, Adrian Omuț, Anca Duluș-Gaboraș, Anda Net, Florica Dărăban  de la CSEI Nr. 1 Oradea; prof. Viorica Dobran de la Asociația CES; lector univ. dr. Daniela Roman și lector univ. dr. Julien Kiss de la Universitatea din Oradea, echipă coordonată de dna director Lucia Popa și dna director adjunct Carmen Ilisie.
Prof. Teodora Pantazi,
coordonator de proiect
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Festivalul Interjudețean „Special Kids”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 18:42:53 Ora de vară a Europei de Est