Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Să ne bucurăm împreună, de Ziua Europei!

La CSEI „Cristal” Oradea

Să ne bucurăm împreună, de Ziua Europei!

Vineri, 9 mai 2014, la CSEI „Cristal” Oradea, copiii au marcat Ziua Europei printr-o activitate cuprinsă în Programul COMENIUS WEEK 7-9 mai 2014, în cadrul proiectului multilateral COMENIUS - YOUNG EUROPE.

Această zi s-a dorit a fi una specială în care fiecare țară parteneră a proiectului Comenius Young Europe, finanțat de UE prin ANPCDEFP România, să fie pusă în valoare. Ziua Europei a fost o zi în care, contribuția țărilor partenere la frumusețea unui continent – stat a fost  amintită cu toate meritele ei.
La acțiunea coordonată de dna prof. Vesa Ramona, dna director, prof Lezeu Rodica, dna prof. Bar E, au fost prezenți copiii preșcolari, elevii, cadrele didactice din unitate, părinții copiilor și elevi însoțiți de cadre didactice din școli partenere: Liceul de Arte, C.N. „Mihai Eminescu”, Liceul Tehnologic „G. Barițiu” .
În debutul zilei, toți cei prezenți au putut viziona un Spectacol artistic care a cuprins mai multe momente: „Românașii” - dans popular Young Romanians, prezentat de un grup de preșcolari din unitate, îmbrăcați în costume populare realizate în cadrul proiectului multilateral  COMENIUS - Young Europe; „Prieteni europeni” - recitare de poezii create de copiii din țările partenere (Italia, Spania, Turcia, Grecia, Marea Britanie, Polonia), de către elevii claselor I-II nevăzători; „Cine sunt eu?” - poezie redată în limbajul mimico-gestual de către o fetiță din clasa I DSM; „Primăvara prieteniei” - activitate în SNAC cu Liceul de Arte.
După vizionarea Spectacolului artistic, s-a dat startul la activitatea Europa delicioasă - organizată pe 7 ateliere gastronomice. S-au pregătit mâncăruri tradiționale specifice pentru fiecare din țările din proiectul Young Europe.
La final, toate produsele au fost  înglobate într-o Expoziție gastronomică și artistică, în cadrul căreia cei prezenți au avut ocazia să guste din exponate și să împărtășească informații despre țările celebrate.
Un aport important la  succesul activității l-au avut membrii echipei de proiect Comenius de la  CSEI „Cristal”- prof. Opriș Aurelia, Buboiu Bianca, Varga Tunde, Gheorghiu Valentina, Kover Monica, Drimba Rita,  Crișan Adriana, Todea Stela, Bar Emoke, Oprea Eva, Moldovan Mihaela, Pleș Gabriela, Dobran Viorica, Kirei Gabriela, Coneac Angelica, Pleș Mirela, Dura Anca, Ovănescu Elena, precum și cadrele didactice din școli partenere: prof. Costea Mihaela, Panait Nadia, Borza Ioana, Calău Ramona.
În scopul diseminării rezultatelor proiectului multilateral COMENIUS - YOUNG EUROPE, reprezentațiile copiilor - dansul popular Young Romanians ,,Românașii” și „Prieteni europeni”- au fost prezentate și la Festivalul Cultural Internațional „Flori de mai” din 15 mai 2014.
Prof. Opriș Aurelia
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Să ne bucurăm împreună, de Ziua Europei!

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 13:15:46 Ora standard a Europei de Est