Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Festivalul Internațional „Flori de mai”, ediția a VII-a

Joi, la „Arcadia”

Festivalul Internațional „Flori de mai”, ediția a VII-a

Joi, 15 mai 2014, Teatrul „Regina Maria”, sala „Arcadia”, a găzduit cea de-a VII-a ediție a Festivalului Internațional „Flori de mai”, organizat de Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont” Oradea, sub coordonarea directorilor, prof. dr Angela Marușca și directorul adjunct, prof. Adriana Ficuț.

Evenimentul nu ar fi putut să se desfășoare fără suportul și încrederea partenerilor și colaboratorilor: ISJ Bihor, Asociația Națională a Profesorilor Psihopedagogi „Orizont”, Direcția pentru Cultură, Culte și Patrimoniu, Universitatea din Oradea, Teatrul „Regina Maria”, sala „Arcadia”,  Grupul de firme „Trei G” Oradea,  S. C.  Farmzoovet SRL, Thomas Baloane, precum și persoane fizice inimoase și cadre didactice devotate școlii. Nu în ultimul rând aducem mulțumiri doamnelor Chendea Cătălina din cadrul Ministerului Educației Naționale și dnei inspector școlar de specialitate, prof. psiholog Alina Vese din cadrul ISJ Bihor.
Pornind de la frumoasele cuvintele ale lui Confucius, că „fiecare lucru are frumusețea lui, dar nu oricine o vede”, iată că am ajuns încă o dată să putem descoperi frumusețea vieții în frumoasele „flori de mai” ale festivalului nostru care au evoluat pe scenă în cele patru secțiuni: teatru, muzică-dans, expoziție și DVD, prezentate atât de frumos de către colega noastră prof. Carina Florin, împreună cu un claun și cu Tomiță.
În concurs s-au înscris un număr de 34 de formații artistice coordonate de 110 cadre didactice din 23 de instituții din țară și străinătate, iar la secțiunea expoziție, au fost expuse lucrări ale copiilor cu C.E.S., coordonate de 241 de cadre didactice din 41 de unități școlare din țară și străinătate.
Un juriu format din reprezentanți ai unor instituții culturale de prestigiu din județ, parteneri ai evenimentului, au desemnat câștigătorii care pe lângă diplome au primit și dulciuri.
Prin desfășurarea acestui festival, dorim să menținem o bună relație de colaborare cu familiile elevilor și reprezentanții autorităților locale, să creștem stima de sine a copiilor, încrederea în forțele proprii, să socializeze cu copii din școli partenere și de ce nu, să îmbine utilul cu plăcutul descoperind tradiții și obiceiuri noi.
În finalul festivalului, spectacolul a continuat cu invitații speciali: Raul Frățilă și Fanea Beatrice – cu dans de societate, Alisa Ienei – cu muzică pop,  Cornel Borza – cu muzică populară și  colegii noștri din grupul vocal bărbătesc de la C.S.E.I. „Orizont”.
Mulțumim celor 293 de cadre didactice din învățământul special bihorean și din țară (10 județe), voluntarilor turci Dedeoglu Tolga și Adem Agirbas, precum și partenerilor din proiectele Comenius derulate de școala noastră, care prin participarea lor au contribuit la reușita acestui festival.
Prof. Ungur Maria
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Festivalul Internațional „Flori de mai”, ediția a VII-a.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 19:21:39 Ora de vară a Europei de Est