Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Reprezentații Colegiului Tehnic „Andrei Șaguna” Oradea au fost premiați la Palatul Victoria

Am cucerit titlul de „Școală Europeană”

Reprezentații Colegiului Tehnic „Andrei Șaguna” Oradea au fost premiați la Palatul Victoria

Reprezentanții Colegiului Tehnic „Andrei Șaguna” din Oradea au primit titlul de „Școală Europeană” în cadrul unei festivități de premiere care s-a desfășurat marți, 20 mai 2014, la sediul Guvernului României.

La Palatul Victoria, în prezența  prim- ministrului Victor Ponta, ministrului Educației Naționale, Remus Pricopie, subsecretarului de stat Liliana Preoteasa, a doamnei Angela Filote, șefa Reprezentanței Delegației Comisiei Europene în România, a președinților comisiilor parlamentare de învățământ, știință, tineret și sport, Ecaterina Andronescu și Angel Tîlvar, a ministrului Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici și a reprezentanților Agenției Naționale pentru Proiecte și Comunicare, elevii, profesorii, directorii și coordonatorii de proiecte din cele 65 de unități de învățământ din țară, care au câștigat competiția  „Școala Europeană” 2014, au fost felicitați și premiați de către membrii Guvernului.
Printre cele 65 de unități de învățământ premiate se numără și Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna” Oradea, care a ocupat locul 55, și care are datoria ca în următorii trei ani să confirme această performanță, iar peste trei ani să candideze din nou la titlul de Școală Europeană (certificatul „Școală Europeană”  fiind valabil pentru o perioadă de trei ani).
Cea de-a XI-a ediție a Competiției Naționale „Școală Europeană” se desfășoară sub înaltul patronaj al Parlamentului European.
În scrisoarea adresată Ministerului Educației Naționale, președintele Parlamentului European, domnul Martin Schulz, precizează:
„Scopul inițiativei dumneavoastră, acela de a recompensa școlile din România care participă la programele europene, este foarte apreciat. Este mai important ca niciodată să implicăm tinerii în procesul integrării europene și să le stimulăm interesul și entuziasmul pentru Europa. În contextul viitoarelor alegeri pentru Parlamentul European, inițiativa dumneavoastră va sensibiliza publicul atât cu privire la oportunitățile pe care Uniunea Europeană le oferă tinerilor, cât și cu privire la importanța pe care o au acțiunile întreprinse de tineri pentru construirea Europei de mâine. Având în vedere dimensiunea europeană clară a acestui proiect, îmi face o deosebită plăcere să acord inițiativei dumneavoastră înaltul patronaj al Parlamentului European”.
Delegația Colegiului Tehnic „Andrei Șaguna” Oradea, formată din directorul adjunct, prof. Biro Ildiko, consilierul educativ, prof. David Olivia și eleva Birta Angela, alături de reprezentanții ISJ Bihor, Nicolae Avram, inspector școlar general și doamna Elena Moțoc-Chivari, inspector școlar de specialitate pentru proiecte educaționale, a fost felicitată de către membrii Guvernului, primind certificatul de „Școală Europeană” și o plachetă, precum și un premiu de 5.000 lei, sumă care va fi utilizată pentru dotarea școlii cu materiale necesare bunei desfășurări a activității didactice și pentru realizarea de noi proiecte cu valori europene.
„Suntem primul colegiu tehnic din Oradea care am primit certificarea de „Școală Europeană”. Bucuria a fost extraordinar de mare pentru colectivul de cadre didactice, pentru elevi și părinți, deopotrivă. Pentru noi, această reușită este înzecită întrucât suntem un colectiv dornic de a obține performanțe deosebite în activitățile de cooperare europeană și pentru promovarea și dezvoltarea dimensiunii europene a educației în învățământul românesc bihorean. De asemenea, suntem convinși că prin acest titlu de „Școală Europeană”, cresc  perspectivele și credibilitatea școlii noastre pentru angajarea în noi proiecte școlare europene, cu instituții similare sau agenți economici. Þin să felicit întreg colectivul de cadre didactice: profesori, ingineri și maiștri instructori ai școlii și să le mulțumesc pentru implicarea în diferitele activități relevante pentru acest titlu  de „Școală Europeană”, a declarat doamna director adjunct Biro Ildiko.
Prof. David Olivia

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 23:38:35 Ora standard a Europei de Est