Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Despre examenul unic de titularizare în învățământ

Interviu cu dl inspector școlar Novac-Iuhas Alin Florin, secretarul comisiei de titularizare

Despre examenul unic de titularizare în învățământ

Ieri (joi, 22 mai 2014), am realizat o discuție cu dl inspector școlar Novac-Iuhas Alin Florin, inspector școlar de resurse umane al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, secretarul comisiei de titularizare, pe tema examenului unic de titularizare.

-Domnule inspector, din câte am înțeles, ne aflăm în perioada de validare a fișelor de înscriere la examenul de titularizare. Ce etapă urmează în pregătirea examenului unic de titularizare?
-Așa este. Suntem în perioada de validare a acestor fișe, 21-23 mai, deci până vineri (astăzi – n.n.), vom valida aceste fișe, urmând ca în perioada 14-16 iulie să fie validate fișele pentru absolvenții 2014.
-De ce până 16 iulie? Ne obișnuisem ca în 16 iulie să avem proba scrisă.
-Proba scrisă se va susține în 21 iulie. Dar până la proba scrisă mai avem în grafic inspecțiile la clasă, respectiv probele practice orale. Lista finală a candidaților o vom afișa în 26 mai și bineînțeles graficul inspecțiilor la clasă, iar în perioada 26 mai - 27 iunie, se vor finaliza inspecțiile la clasă, respectiv probele practice orale, acestea intrând în calculul mediei de repartizare; ponderea inspecției la clasă este de 25 la sută din media finală, urmând ca proba scrisă să dețină greutatea, 75 la sută.
-Care sunt centrele de concurs și cum sunt repartizate disciplinele pe centre?
-Avem patru centre de concurs: Școala Gimnazială „Dacia” pentru învățători, educatoare, în limba română, limba germană, limba maghiară, limba slovacă. Sunt înscriși 523 de candidați. La Colegiul Național „Mihai Eminescu” avem tot ce înseamnă limba și literatura română, limbile moderne: engleză, franceză, germană, italiană..., istorie, geografie, disciplinele socio-umane, aria curriculară Om și societate, respectiv religiile; avem înscriși 456 de candidați. La Colegiul Tehnic „Traian Vuia” avem disciplinele: matematică, fizică, chimie, biologie, educație fizică și sport, tot ce înseamnă arte, și palat. Sunt înscriși 324 de candidați; cel de-al IV-lea centru este Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”; aici avem disciplinele tehnice și învățământul special, 131de candidați. Deci, un total de 1.504 candidați înscriși pentru examenul de titularizare. Este clar că din acest număr nu toată lumea se va prezenta la concurs. Mulți vor opta pentru repartizare în baza notelor obținute în 2012 sau 2013.
-Cine are prioritate la repartiție?
-Prioritate au candidații care susțin examenul în 2014. cei care nu participă la concurs, dar vor să se titularizeze în baza notelor obținute în 2012 sau 2013, ei știu clar, ca și în anii precedenți, nu au prioritate. La ședințele de repartizare de la nivelul centrului de concurs nu intră decât candidații cu note din 2014, urmând ca la următoarele ședințe, care se vor desfășura la nivelul Inspectoratului Școlar, după ce candidații din 2014 au fost repartizați, pot opta și acești candidați.
-Apropo de cei care au susținut examenul în anii anteriori. Rezultatele lor sunt valabile și la alt gen de mobilitate sau numai la titularizare?
-Notele din acești ani sunt valabile și pentru continuități. Am avut o serie de cadre didactice care beneficiază de continuitate, cu notă peste 7, dar ei au fost puși deja pe posturi. Aceste continuități se acordă în baza acestor note.
-Câte posturi ați scos la concurs pentru ediția din 2014?
-Vă pot spune că în perioda de vacantare a posturilor au fost introduse în aplicația de titularizare 1.672 de posturi, dintre care 576 au fost ocupate în mobilitatea titularilor, în perioada martie-aprilie: tot ce înseamnă etapă de completare de normă, restrângere de activitate, pretransfer consfințit între unitățile de învățământ, schimb de posturi, menținere în activitate ca și titular a cadrelor didactice ce au îndeplinit condițile de pensionare, respectiv titularizările în baza articolul 253.
-Aceasta înseamnă că au mai rămas doar 1.096 de posturi.
-1.096 de poziții libere, dintre care 74 de posturi sunt titularizabile, cele care au valabilitate minimă de 4 ani, iar perioada de angajare este nedeterminată. Este vorba de candidații cei care iau notă peste 7 la proba scrisă din acest an. Deci au șansă să se titularizeze dacă au definitivatul. 36 din aceste 74 de posturi sunt în mediul urban, iar 38 sunt în mediul rural. Tot din aceste 1.096 de poziții libere în aplicație, 326 sunt posturi complete, care au perioada de angajare 1 an. Sunt posturi pentru suplinire. Și aici 135 sunt în urban, 191 în rural.
-Dle inspector, vă mulțumim pentru informațiile transmise, care, sperăm, să-i „mobilizeze” pe toți cei 1.504 candidați, dar nu numai.
Ovidiu Dan        

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 16:13:27 Ora de vară a Europei de Est