Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Evenimente recente și viitoare

Universitatea Agora din Oradea

Evenimente recente și viitoare

Privind retrospectiv, la sfârșit de Florar, rectorul Universității Agora din Oradea, dl prof. univ. dr. Ioan Dzițac, ne reamintește ultimele opt evenimente ale lunii mai, și ne informează despre primele patru evenimente ale lunii iunie.

Evenimente recente
1.În perioada 6-10 mai 2014, a avut loc conferința ICCCC 2014, încheiată cu succes (au fost prezentate 5 lucrări invitate în plen și 48 de lucrări în sesiuni paralele, de către autori din 17 țări).
2.În data de 7 mai, în Aula Albastră, a avut loc ceremonia oficială de decernare a titlului de Doctor Honoris Causa profesorului chinez Yong Shi, de la Universitatea Academiei Chineze de Științe.
3.La 8 mai a fost înființată RIFA2,  Asociația Academică „Agora” de prietenie româno-indiană. Membrii fondatori din partea română sunt: Mișu-Jan Manolescu, Adriana Manolescu, Ioan Dzițac și Florin Gheorghe Filip. Membrii fondatori din partea indiană: Vinod Madan, Adish Jain, Raman Singh și Sunil Karamchadani.
4.La 9 mai au fost demarate negocierile privind încheierea unui acord de colaborare între Universitatea Agora din Oradea și Beijing Jiatong University din Beijing, care urmează să fie semnat în luna iunie.
5.Tot în 9 mai au fost demarate negocierile privind încheierea unui acord de colaborare între Universitatea Agora și Universitatea de Înalte Studii Economice din Moscova, care urmează să fie semnat luna viitoare la Moscova de către dl rector Ioan Dzițac, respectiv Fuad Aleskerov.
6. Miercuri, 14 mai, a avut loc la Universitatea AGORA (și Casa de Cultură a Sindicatelor) cursul festiv al celei de-a XI-a generații de absolvenți de la programele de studiu Management, Contabilitate și Informatică de gestiune, Drept și Poliție locală.
7.În perioada 19-21 mai Universitatea Agora, la cererea sa, a fost vizitată pentru a doua oară de către o comisie de evaluatori de la EUA-IEP formată din 3 profesori (din UK, Olanda și Lituania) și o studentă (din Bulgaria). Comisia a remarcat 3 domenii cu rezultate foarte bune (relațiile cu mediul economic, cercetarea științifică și internaționalizarea), făcând câteva recomandări privind strategia pe termen lung și managementul riscului.
8.La 21 mai, în Aula Verde, a fost lansată monografia „Pagini din istoria învățământului superior economic din România, 1843-2013” (Editura ASE, 2013, 904 pagini), coordonatori Ioan Talpoș, Constantin Roșca și Niculae Istudor. Cartea a fost prezentată de dna Adriana Manolescu și dl Constantin Roșca.
Evenimente viitoare
1.Începând cu 2 iunie 2014, încep înscrierile la facultate (Programe de licență: Management, Contabilitate și informatică de gestiune, Poliție locală; Programe de master: Managementul resurselor umane, Științe penale și criminalistică)  pentru absolvenții care posedă diplome de bacalaureat/licență din anii precedenți.
2.În perioada 2-6 iunie, dl rector Ioan Dzițac va reprezenta Universitatea Agora la conferința ITQM2014 de la Moscova, în calitate de coordonator al unei secțiuni speciale și co-autor, alături de Dan Bența, Gabriela Bologa și Sorin Nădăban, a două lucrări care vor fi publicate în Procedia Computer Science, editura Elsevier.
3.În perioada 8-16 iunie, dna director Elena Ana Iancu va pleca în misiune ARACIS în Republica Moldova.
4.Examenele de licență și disertație se vor desfășura în 12 iulie (Drept, Poliție locală) și 19 iulie (Management, Contabilitate și informatică de gestiune).
Ovidiu Dan
Foto: Moca Paul Cristian
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Evenimente recente și viitoare.

Trimite email
vineri, 31 octombrie 2025, 15:48:38 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...