Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul național de proiecte antidrog „Împreună”

La Colegiul Tehnic Nr. 1 Vadu Crișului

Concursul național de proiecte antidrog „Împreună”

Începând cu luna martie, elevii claselor a IX-a și a X-a, de la Colegiul Tehnic Nr. 1 Vadu Crișului, au participat la o serie de activități antidrog, binevenite și utile, pentru a preveni consumul de droguri în rândul elevilor.

„Prevenirea consumului de cannabis și etnobotanice”
Școala participă la Concursul național de proiecte antidrog „Împreună”, ediția 2014, organizat de Ministerul Educației Naționale, prin intermediul inspectoratelor școlare județene. Tema din acest an este „Prevenirea consumului de cannabis și etnobotanice”, iar sloganul școlii noastre este „Respectă-ți sănătatea, nu-ți face rău cu mâna ta!”
Importanța implementării unui astfel de proiect la adolescenți este deosebită, deoarece în ultimii ani a crescut prea mult numărul de consumatori de cannabis, dar și etnobotanice. Aceste tipuri de droguri au pătruns destul de recent în țara noastră, făcând destule victime printre adolescenți. Ceea ce este și mai îngrijorător este faptul că a scăzut vârsta de la care elevii încep să consume anumite droguri, având ca și cauze o serie de factori: disponibilitatea acestor tipuri de droguri, lipsa de informare a elevilor cu privire la efectele dramatice pe care le au drogurile asupra sănătății și lipsa de supraveghere din partea părinților, dar și curiozitatea.
„O dată ce ai intrat în lumea drogurilor, viața se transformă în cel mai mare coșmar”
În activitățile realizate au fost implicați direct aproximativ 140 de elevi din școala noastră, iar echipa de proiect, formată din 4 elevi ai clasei a X-a Mate-Info, profesorul consilier școlar și profesorul consilier educativ au sensibilizat și educat elevii în scopul evitării consumului de droguri. La sfârșitul implementării proiectului, în data de 22 mai 2014, a avut loc o evaluare a activităților și proiectelor realizate, prilej cu care elevii au fost premiați pentru: „Cel mai bun filmuleț antidrog”, „Cea mai reușită scenetă”, „Cel mai reușit eseu”, „Cele mai reușite proiecte” etc.
„O dată ce ai intrat în lumea drogurilor, viața se transformă în cel mai mare coșmar, un coșmar din care nu te mai poți trezi....”, subliniază Melisa, din clasa a IX-a, autoarea unuia dintre cele mai reușite eseuri.  
Prof. Claudia Miere,
consilier școlar

Trimite email
sâmbătă, 13 aprilie 2024, 12:02:59 Ora de vară a Europei de Est