Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Programul intensiv Erasmus Cradle-to-Cradle in Higher Education

În perioada 5 – 16 mai, cursuri în

Programul intensiv Erasmus Cradle-to-Cradle in Higher Education

Programul intensiv Erasmus Cradle-to-Cradle in Higher Education este un program finanțat de către Comisia Europeană prin intermediul Programului de învățare pe tot parcursul vieții și a avut ca obiectiv principal abordarea unui concept nou de dezvoltare sustenabilă Cradle-to-Cradle dintr-o perspectivă multidisciplinară.

Pe de o parte conceptul Cradle-to-Cradle promovează o filozofie holistică de mediu care promovează o societate fără deseuri, pe de altă parte acest concept propune noi modele de afaceri în care sunt promovate produsele sănătoase și sigure pentru sănătatea umană. Acest concept însă face trimitere și la arhitectură și design, promovând ideea că toate clădirile ar trebui să funcționeze precum arborii - colectând energie solară, eliminând praful și dioxidul de carbon; iar orașele ar trebui să funcționeze precum pădurile.
Participanții la acest proiect provin din patru țări europene: România, Ungaria, Slovacia și Italia, reunind 29 de studenți, 7 cadre didactice din instituțiile partenere, precum și 2 experți externi din Olanda și 3 experți din România. Programul celor două săptămâni de activități 5 – 16 mai 2014 a inclus cursuri care au vizat teme precum filozofia C2C, principiile C2C (deșeu egal hrană; utilizarea energiilor regenerabile și celebrarea diversității biologice, culturale și conceptuale), tranziția la marketing-ul verde, relația dintre stategiile în afaceri și sustenabilitate corporatistă, combinate cu workshop-uri și jocuri de simulare/serioase (Simplycycle), menite să transpună studenții într-o situație reală de viață care să îi oblige să găsească soluții și să le dezvolte gândirea critică și creativă.
Contribuția experților externi a fost una valoroasă, aceștia împărtășind din experiența personală în domeniu, precum clădiri pasive -  dl Constantin Jurcă fiind reprezentantul Asociației Casa Pasivă și clădiri verzi, la Oșorhei ni s-a vorbit despre Centrul de Afaceri în domeniul energiilor regenerabile din Oșorhei.
Dl Rudi Daelmans, director de sustenabilitate la firma Desso BV, care produce mochete certificate C2C,  a prezentat un studiu de caz, mai precis drumul parcurs de firma Desso din momentul deciziei de a adopta cadrul propus de conceptul C2C ca și linie directoare în afaceri până în prezent, punând accent pe soluțiile pe care Desso le-a găsit în cadrul propriei afaceri să prevină marile provocări de mediu ale zilelor noastre (epuizarea resurselor, calitatea apei, toxicitatea materialelor, problema energetică).
Programul a inclus și diferite vizite: la sediul Parcului Natural Apuseni în Sudrigiu unde dl director Alin Moș a vorbit studenților despre biodiversitatea și diversitatea culturală pe teritoriul Parcului Natural Apuseni; vizită la Centrul de Afaceri din Oșorhei, în urma invitației lansate de managerul de proiect dl Florin Balint. Acest centru va fi inaugurat anul acesta, reprezentând și prima clădire verde din regiune. În  cadrul acestui centru vor fi promovate enegiile regenerabile, cei interesați putând găsi informații și consultanță în domeniu; altă vizită a fost la Eco Bihor SRL care găzduiește depozitul ecologic, o stație de sortare a deșeurilor reciclabile, o stație de compostare, o stație de concasare beton și un sistem de captare de biogaz . Vizita la Holcim a fost un alt moment de referință în cadrul programului intensiv, studenții având posibilitatea să îl întâlnească pe responsabilul pe probleme de mediu din cadrul fabricii de la Aleșd, pe dl Gavril Hadadea, care le-a vorbit studenților despre eforturile pe care Holcim le face pentru a proteja mediul înconjurător, ele materializându-se în investiții masive în spații verzi, tehnologii verzi și acoperișuri verzi.
Cele mai importante rezultate ale acestui program intensiv au fost crearea unor module de formare inovatoare dintr-o perspectivă multidisciplinară în domeniul C2C,  o conștientizare crescută în ceea ce privește problemele de mediu și felul în care filozofia C2C poate să ofere soluții, crearea unui consorțiu de universități care își propune să colaboreze pe mai departe, un website care să reprezinte o platformă de comunicare între membrii comunității chiar și după încheierea proiectului și nu în ultimul rând cele 7 proiecte concepute de studenți care au reprezentat și forma de evaluare finală a studenților după parcurgerea întregului program intensiv.
Anamaria Supuran & Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Programul intensiv Erasmus Cradle-to-Cradle in Higher Education.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 09:42:17 Ora de vară a Europei de Est