Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Statutul istoriei și al istoricilor în societatea contemporană

Joi, la Universitatea din Oradea, a fost lansat volumul

Statutul istoriei și al istoricilor în societatea contemporană

În organizarea Departamentului de Istorie al Universității din Oradea a fost lansat joi (22 mai 2014) volumul „Statutul istoriei și al istoricilor în societatea contemporană”.

Evenimentul, desfășurat în sala de conferințe a Senatului universitar, a reunit profesori universitari din cadrul departamentului, profesori de istorie din învățământul preuniversitar, studenți și elevi.
Volumul, care cuprinde comunicările prezentate la conferința internațională „Statutul istoriei și al istoricilor în contemporaneitate”, desfășurată în 18 și 19 octombrie 2013, la Oradea și Băile Felix, a fost prezentat din punct de vedere al structurii sale de către dl prof. univ. dr. Ion Zainea, director al Școlii doctorale. Aflăm astfel că lucrările participanților au fost grupate de către cei trei coordonatori (prof. Gabriel Moisa, Sorin Șipoș și Igor Șarov), în  șase secțiuni: Evaluări și reevaluări istoriografice, Direcții noi de cercetare, Istorie și politică, Cercetări biografice, Recitind documentele și Istoria în școală. În cadrul ultimului capitol (Istoria în școală) sunt cuprinse șapte lucrări aparținând unor profesori din Oradea și Republica Moldova: Elisaveta Roșu, Ramona Iștoc și Florin Iștoc, Alina Buzle, Elisabeta Ungur și Lucian Jora, Mariana Marcu și Ludmila Sârghi. Pentru început directorul Școlii doctorale s-a referit la cei trei coordonatori ai volumului (Gabriel Moisa, Sorin Șipoș și Igor Șarov), fiecare cu experiența și prestația individuală remarcabile. Moderator al evenimentului, dl lector univ. dr. Florin Sfrengeu, directorul Departamentului de Istorie, a invitat-o să ia cuvântul pe doamna inspector școlar Elisaveta Roșu, care s-a referit la ultimul capitol al cărții (Istoria în școală). „Lucrările încearcă să radiografieze modul în care factorul politic a influențat evoluția statutului disciplinei Istorie și a profesorului de istorie, menționându-se ingerințele acestui factor politic în ceea ce privește disciplina Istorie în școală”, a arătat doamna inspector Elisaveta Roșu. În intervenția sa, dl prorector Sorin Șipoș a vorbit despre importanța proiectului implementat de Departamentul de Istorie în parteneriat cu Inspectoratul Școlar și școli din învățământul preuniversitar, „un proiect care are menirea de a gândi o strategie în ceea ce privește apropierea elevilor de o serie de specializări care funcționează la Universitatea din Oradea, dar, în egală măsură, de a ne implica mult mai serios în ceea ce privește pregătirea studenților noștri”. Domnia sa a evidențat apoi noua direcție de cercetare, între istorie, antropologie, biologie și medicină, coordonatele pe care se înscrie statutul istoriei și al istoricilor în etapa actuală. Tot în calitate de coordonator al volumului a vorbit și dl conf. univ. dr. Gabriel Moisa, care constată că „istoria devine un domeniu foarte accesat de către oricine, și nu mă refer la profesioniști..., ci la mulți alții care în loc să discute la televizor bunăoară sau în presă despre chimie, fizică, sau matematică, preferă să aibă discursuri legate de istorie. Menirea noastră este ca periodic să facem o analiză asupra a ceea ce înseamnă istoria, istoricul și statutul său în societate”.
Premierea câștigătorilor concursului de eseuri
În partea a doua a manifestării, dl prorector Sorin Șipoș și dna inspector școlar Elisaveta Roșu au înmânat diplome câștigătorilor concursului de eseuri, intitulat „Mari personalități politice și culturale din istoria României”.
Câștigătorii sunt elevi ai Colegiului Național „Mihai Eminescu” (Pîrv Simina Andreea – premiul I; Tonceanu Cristina Andreea și Dume Daiana Alexandra – premiul II; Cioara Larisa, Cipleu Carmen și Trifa Sabina - premiul III) și ai Colegiului Național „Samuil Vulcan”, Beiuș (Buda Alexandra – mențiune).
În încheiere, directorul Departamentului de Istorie a ținut să facă cunoscute specializările facultății (Istorie și două specializări noi: Turismul cultural și Studiile americane). „Pe lângă meseria de istoric, istoriograf, specialist în diferite domenii auxiliare istoriei, sunt vreo 17 sau 18 meserii care vor apărea pe diploma voastră de absolvire”, a precizat dl lector univ. dr. Florin Sfrengeu.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Statutul istoriei și al istoricilor în societatea contemporană.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 18:48:05 Ora de vară a Europei de Est