Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna” din Oradea, în mobilitate Comenius în Croația

Diseminare proiect

Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna” din Oradea, în mobilitate Comenius în Croația

În cadrul proiectului școlar multilateral Comenius ACTIVE (Active Communication Training in Vocational Education), Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna” a desfășurat 10 mobilități în Croația, cu participarea cadrelor didactice și a elevilor selectați în echipa de proiect.

Parteneriatul ACTIVE a fost stabilit între instituții școlare europene cu profil tehnologic, economic și teoretic din șapte țări europene unite din motive de interes reciproc, și anume, acela de a forma și dezvolta abilitățile de adaptabilitate și comunicare verbală, dar mai ales nonverabală, la condițiile de angajare și de mediu profesional multicultural european. Așadar, multilateralul ACTIVE șogunist antrenează  în intervalul de timp 2013-2015 eforturile școlilor partenere din România, Bulgaria, Italia, Turcia, Croația, Polonia și La Réunion și urmărește să ofere elevilor o înțelegere și întrebuințare corectă a comportamentului de comunicare nonverbală, un element crucial în formarea unor modele de conduită exemplară în situații generate de mediul vocațional și în vederea unei aderări de succes la piața muncii în țară și peste hotare.
Cea dintâi vizită de proiect a avut loc în La Réunion, teritoriu de peste mări al Franței, iar gazdele celei de a doua întruniri de proiect au fost elevii și profesorii școlii cu profil economic Ekonomska i trgovacka skola din Cakovec, centrul cultural și administrativ al districtului croat Medimurje. Oaspeții au fost echipele șogunilor români, ai polonezilor din Lipiany și italienilor din Catania, Sicilia.
Însoțiți de coordonatoarea de proiect, prof. Curpaș Anca, și profesori de profiluri corelate îndeaproape cu tematica proiectului, elevii români au avut contextul ideal exersării competențelor de comunicare în limba engleză, dar și italiană, precum și a dobândirii unei mai bune înțelegeri a valorilor culturale europene, a abilităților de conviețuire și muncă în context multicultural.
Obiectivul vizitei a fost acela de a realiza un studiu comparativ asupra celor șase aspecte esențiale ale comportamentului nonverbal (gesturi și mimică, contactul vizual, proximitatea, atingerea, vestimentația și postura) în contactele personale și profesionale din culturile reprezentate de cele patru școli partenere prezente la gazdele din Cakovec.
Activitățile de proiect au demarat cu festivitatea de deschidere, ateliere de lucru de dimineața cu prezentări multimedia realizate de elevi asupra întrebuințării celor șase aspecte ale nonverbalității în cele patru țări europene și un tur al orașului. S-a asigurat contextul cunoașterii reciproce a membrilor din echipajele prezente, a culturii țărilor, a zonelor administrative, sistemelor educaționale și spațiului instructiv-educativ din școlile partenere.
Atelierele de lucru pe tema nonverbalității, au avut o abordare ludică, motrică, i-au implicat pe elevi în munca pe grupuri, în dramă și schițe de teatru. Personaje de basm sau contemporane au îmbrăcat limbajul nonverbal pentru o relevanță uman-universală sau adaptată contexului cultural și social de comunicare vizat. Charlie Chaplin a rostit prin filmul mut mai multe decât am crede la o primă vizionare, iar îndrumați de liderii de activități, elevii au fost fascinați să descopere cum privirea, distanța intimă, personală sau socială, contactul vizual sau absența acestuia, îmbrăcămintea, și accesoriile pot construi niveluri de comunicare și interacțiune nebănuite. Tipologia activităților și a interacțiunii în echipe i-a motivat pe elevi să își depășească temerile și barierele lingvistice, sociale și culturale, să își armonizeze gesturile, postura, privirea și cuvintele astfel încât să se ajusteze așteptărilor celorlalți colegi din zona mediteraneană sau central europeană.
Munca de explorare a specificului cultural și al interacțiunii sociale în contexte formale, informale a culminat în organizarea unei parade a modei cu ținute sociale definitorii pentru fiecare dintre cele patru culturi: la școală, la petrecere, festivități formale, întâlniri informale, în călătorie, la biserică. Fotografiile și înregistrarea spectacolului de modă vor face obiectul unei expoziții cu descrieri instructive în fiecare dintre școlile participante. Este de menționat că toate asemănările și diferențele culturale vor fi consemnate într-un glosar multicultural comparativ, unul din produsele finale vizate pentru această etapă intermediară a proiectului. Þările partenere au responsabilitatea de a edita materiale de publicitate și prezentare a activităților de proiect, iar comunitățile locale, naționale și internaționale vor fi informate asupra progresului și rezultatelor învățării.
Gazdele croate au știut cum să îmbine munca tematică din sălile de clasă cu vizitele culturale din Zagreb, orașul capitală, celebratele Varazdin, Opatija, Rijeka și, bineînțeles, Medimurje, zona administrativă a orașului ce ne-a găzduit.
Așteptăm cu nerăbdare activitățile de diseminare către comunitatea locală unde vor fi invitați părinți, profesori colegi și reprezentanți ai forurilor educaționale din județ. Datorită proiectelor și parteneriatelor europene desfășurate  și aflate în derulare, Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna” a obținut titulatura de Școală Europeană, și credem că ACTIVE va contribui semnificativ la modernizarea și europenizarea comunității educaționale din instituția de învățământ și va genera punți pentru viitoare colaborări cu statele Europei.
Coordonator proiect,
prof. Curpaș Anca

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 22:25:27 Ora de vară a Europei de Est