Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Săptămâna Științifică la Universitatea din Oradea, ediția a XXV-a

Luni, s-a deschis în Aula Magna

Săptămâna Științifică la Universitatea din Oradea, ediția a XXV-a

Luni, 26 mai 2014, s-a deschis Săptămâna Științifică la Universitatea din Oradea. Festivitatea a avut loc în Aula Magna.

În prezidiul manifestării științifice a universitarilor orădeni, alături de conducerea Universității (rector, Constantin Bungău și dl prof. univ. dr. Sorin Șipoș - prorector pentru Managementul Cercetării și Relații Internaționale) și a Senatului universitar (președinte, Sorin Curilă), au fost invitați doamna Claudia Timofte, director al Cancelariei prefectului Claudiu Pop și dl viceprimar Ovidiu Mureșan.
În mesajul adresat, dl rector a arătat că în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2013, colegii, adică universitarii orădeni, au organizat la nivelul celor 15 facultăți nu mai puțin de 99 de conferințe sau sesiuni științifice, publicând nu mai puțin de 92 de lucrări. La rândul lor, studenții au participat la 74 de concursuri profesionale și sesiuni științifice dedicate domeniilor în care ei se pregătesc.
„De la începutul anului și până în prezent derulăm nu mai puțin de 22 de proiecte de cercetare în cadrul universității noastre. Asigurăm fond de rulment pentru derularea acestor proiecte de nu mai puțin de 16 milioane de lei, în jur de 3 milioane jumate de euro. Ne dorim cu toții, cei ce facem cercetare, să dispunem de o bază informatizată”...
„Cel mai important obiectiv este să susținem procesul de specializare inteligentă”
Ce ne propunem?
Recent, în cadrul universității noastre, prin hotărâre de Senat, avem aprobat un plan strategic de dezvoltare instituțională 2014-2020, și avem un capitol distinct pe zona de cercetare, de activitate științifică. Ne-am propus lucruri frumoase, dar cel mai important obiectiv este să susținem procesul de specializare inteligentă (cercetare inteligentă)”. În traducere liberă, acesta înseamnă, vorba dlui rector: „să ne definim domenii cu impact economic extraordinar de mare pentru regiunea noastră”.
„O universitate are nevoie de cercetare. Și poate fi pronunțat cuvântul universitate cu U (mare) numai dacă cercetarea este poziționată pe un loc important. Eu aș spune chiar de egalitate cu procesul educațional”, apreciază dl rector Constantin Bungău.
Educația și cercetarea – mijloace prin care construim societatea
În mesajul său, președintele Senatului universitar, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, a arătat că „Educația și cercetarea, oricât de nobile ar fi, nu sunt activități în sine. Ele sunt mijloace prin care construim astăzi un anumit tip de societate, o societate a cunoașterii, care să aducă dezvoltare durabilă și prosperitate (...) Instituția noastră își dorește să devină o universitate de excelență, care să fie încadrată între universitățile cu educație și cercetare avansate. Este un obiectiv extrem de ambițios, care presupune substanțiale acumulări în dezvoltarea și consolidarea rețelei de centre de cercetare de care dispunem, atât din punct de vedere al dotărilor, cât și din punct de vedere al resurselor umane”, a spus președintele Senatului.
Au fost decernate, în premieră, 13 premii „Excelență în Cercetare” pe 2014
După mesajele pozitive de apreciere transmise de directorul Cancelarie, dna Claudia Timofte și dl viceprimar Ovidiu Mureșan, au fost decernate, în premieră, 13 premii „Excelență în Cercetare” pe 2014.
1.A fost conferit PREMIUL Vasile Nitu  pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE domnilor Ioan FELEA, Nicolae RANCOV, Viorel HAȘ și Daniel ALBUÞ pentru BREVETUL Metodă pentru testarea pierderilor de putere în mașina asincronă care funcționează în regim deformant.
2.PREMIUL Barbu Ștefănescu pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE domnului Viorel Faur pentru volumele: Generația Marii Uniri. Evenimentele din Bihor (dec. 1918-apr. 1919). Situația dramatică a populației românești din Bihor în primele luni ale anului 1919. și  95 de ani de la Unirea Transilvaniei, Banatului, Crișanei și Maramureșului cu România, la 1 Decembrie 1918. Documente bihorene.
3.PREMIUL Victor Cădere pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE domnilor Mircea BRIE, Ioan HORGA, Sorin ȘIPOȘ pentru volumul tipărit la Cambridge Scholars Publishing Ethnicity and intercultural Dialoque at the European Union Border
4.PREMIUL Lucian Drimba pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE domnului Mircea MORARIU pentru cartea  Teatru și hărți 2012. Un an teatral așa cum l-am văzut.
5.PREMIUL pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE în Medicină doamnelor Simona BUNGĂU, Georgeta GAVRIȘ, Alina Maria CĂRĂBAN, Alexandrina FODOR, Anda Ioana Grațiela PETREHELE pentru Brevetul Metodă de determinare a acidului ascorbic din fructe.
6.PREMIUL Andrei Whery pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE domnului Vasile LASLO pentru volumul Biotehnologiile vegetale și aplicațiile lor și PREMIUL Andrei Whery pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE doamnei Maria Șandor pentru cartea Tehnologia și controlul materiilor prime vegetale.
7.PREMIUL pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE în Biologie domnilor Severus Daniel COVACIU MARCOV, Istvan SAS Kovacs, redactori ai Revistei ISI North Western Journal of Zoology, 2013.
8.PREMIUL pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE în Fizică domnului Cătălin Pașcu MOCA pentru lucrarea publicată în Nature Physics Emergent SU(4) Kondo Physics in a spin-charge-entangled double quantum dot.
9.PREMIUL Ioan Denuța pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE doamnei Adriana GIURGIU pentru cartea Costuri și beneficii ale integrării României în Uniunea Europeană din perspectiva comerțului exterior și a investițiilor străine directe.
10.PREMIUL pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE ÎN ADMINISTRAREA AFACERILOR domnului Daniel BĂDULESCU pentru cartea  Dezvoltarea și finanțarea afacerilor antreprenoriale. Particularități în turism.
11.PREMIUL Eugeniu Sperantia pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE domnului Adrian HATOS pentru cartea Participarea comunitară în România – Acțiune colectivă urbană în postsocialism.
12.PREMIUL Episcop Nicolae Popovici pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE domnilor Dumitru Megheșan, Emil Cioară, Viorel Cristian Popa, Vasile Doru Fer pentru volumul 90 de ani de la înființarea învățământului academic teologic.
13.PREMIUL Ignatie Berindei pentru EXCELENÞĂ ÎN CERCETARE domnului Cezar MORAR pentru cartea Turism și dezvoltare durabilă în zonele miniere defavorizate din județul Bihor.
Profesorului dr. Oliver Grau i-a fost conferit titlul de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea
Ceremonia a continuat cu un alt moment festiv: conferirea titlului academic Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea profesorului dr. Oliver Grau, de la Universitatea din Krems, Austria.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (75 de poze), accesați Galeria foto: Săptămâna Științifică la Universitatea din Oradea, ediția a XXV-a.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 23:14:17 Ora standard a Europei de Est